Snopestopp/reduksjon

Jeg har begynt å drikke "juicebrus" i stedet for brus, og spise frukt ved siden av hver gang jeg spiser snop, som uansett bare er tillatt i helga.

Har prøvd diverse varianter av snopestopp før, men dette er den eneste måten som funker for meg, jeg klarer ikke å stoppe helt. Dette har fungert siden nyttår, da.
Hva er juicebrus?
Ikke alle som klarer å kutte ut helt. Man må finne noe som fungerer for en selv :) Forskjell på hver dag og litt i bare helgene :) Jeg klarer ikke for lenge om gangen å kutte ut snop, så nå er det å begrense inntaket til helgen bare, men ikke ta igjen for hele uka for da er det jo ikke vits :)
 
Hva er juicebrus?
Ikke alle som klarer å kutte ut helt. Man må finne noe som fungerer for en selv :) Forskjell på hver dag og litt i bare helgene :) Jeg klarer ikke for lenge om gangen å kutte ut snop, så nå er det å begrense inntaket til helgen bare, men ikke ta igjen for hele uka for da er det jo ikke vits :)
Haha, nettopp! Derfor jeg har begynt å spise frukt ved siden av, da begrenser det seg liksom selv.

Juicebrus er juice blandet med kullsyrevann, som Noisy eller Farris&Juice. Søtt og friskt, men med mye færre kalorier enn brus (jeg tåler ikke lettbrus).
 
Lørdagskosen besto av litt baconcrisp, noen smarties, en kick, en liten kjeks og et marsipankakestykke. Mer enn nok, kjenner jeg, selv om det ikke var den store mengden :)
Vært uten brus i 6 dager.
 
Søndagen ble det også bittelitt kos, litt snacks, 3 biter lakris sjokolade, smarties.
I går, mandag, ble det litt fyrstekake, og det blir det litt i dag og tenker jeg ;) og så er det stopp :D
9 dager uten brus :)
 
12 dager uten brus og ingen snop siden søndag :)
I dag skal jeg kose meg med prawn crackers. Mannen fant noe på en Asia butikk her, og ble anbefalt en spesiell chillisaus til, som skal være mye bedre enn de i vanlig butikk, så får se om det stemmer da ;)
 
Noen som har noen gode råd når snopetrangen kommer krypende på en ukedag? Ignorerer dere det, spiser noe sunt/noe annet eller gjør noe annet for å få tankene over på noe annet?


Mannen her spiser gjerne en brødskive med lett syltetøy. Jeg bruker å ignorere det så lenge som mulig, men er jo redd for at jeg en dag skal sprekke skikkelig. Klarer å holde det til et minimum i helgenen, men det er pga stahet :p
 
Druer eller mandler kan funke.

Eller kan man pusse tenner, da er det lite som frister [emoji12]
 
Druer eller mandler kan funke.

Eller kan man pusse tenner, da er det lite som frister [emoji12]
Er bare ikke så flink til å spise frukt når vi har det i hus. Dumt for det er jo så godt.
 
Har gått litt amok nå i påska med snop og snacks, kjøpte mye på salget :sorry: Men kjøpte også sånt sunt snop, beger med blåbær, tomater og gulrot fra Kiwi. De tomatene var kjempegode :) Nå er det prøve å komme tilbake til bare litt snop i helgene igjen. Usunt for kroppen med alt det sukkeret.
 
Har gått litt amok nå i påska med snop og snacks, kjøpte mye på salget :sorry: Men kjøpte også sånt sunt snop, beger med blåbær, tomater og gulrot fra Kiwi. De tomatene var kjempegode :) Nå er det prøve å komme tilbake til bare litt snop i helgene igjen. Usunt for kroppen med alt det sukkeret.
Samme her!
Er verst de første dagene nå, men satser på å klare det. Klart meg ganske bra i dag [emoji106]
 
Samme her!
Er verst de første dagene nå, men satser på å klare det. Klart meg ganske bra i dag [emoji106]
Flink du har vært da :) måtte avslutte noe påbegynt snacks i dag :p
Bare å komme over kneika så går det bedre :) Ignorere søtsuget litt.
 
Det står godteri på arbeidsrommet på jobb... Har klart å holde meg unna til nå. Spent på hvordan det går etter kl 14, det er da søtsuget pleier å komme [emoji14]
 
Det står godteri på arbeidsrommet på jobb... Har klart å holde meg unna til nå. Spent på hvordan det går etter kl 14, det er da søtsuget pleier å komme [emoji14]
Flink du er som har holdt ut så langt :)
 
Noen som har noen gode råd når snopetrangen kommer krypende på en ukedag? Ignorerer dere det, spiser noe sunt/noe annet eller gjør noe annet for å få tankene over på noe annet?


Mannen her spiser gjerne en brødskive med lett syltetøy. Jeg bruker å ignorere det så lenge som mulig, men er jo redd for at jeg en dag skal sprekke skikkelig. Klarer å holde det til et minimum i helgenen, men det er pga stahet :p

Kan anbefale Rooibush te med karamellsmak, med melk i! Smaker som godteri, nam :)
 
Hvor får man kjøpt den teen? Helsekost? :)

De har den på Black cat blant annet. Det er en butikk i Grensen (i Oslo). Men virker som de også selger på nett (har ikke prøvd å kjøpe fra nettsiden deres selv, så vet ikke hvordan det funker..ikke så veldig mobilvennlig når jeg prøvde nå men kan hende det går bedre fra PC)

http://black-cat.no/privat/te/rooibush.html

NB - prisen er kilopris, får en ganske stor pose med 200 gram.
 
Klarte meg til kl 17. Var noen som tok med bakevarer på møtet. Da var jeg solgt. Og nå har vi igjen bakevarer på arbeidsrommet til i morgen [emoji14]
Ikke så enkelt det der, når fristelsen er for stor :p Jeg "sprakk" i 15-tiden :oops:
 
De har den på Black cat blant annet. Det er en butikk i Grensen (i Oslo). Men virker som de også selger på nett (har ikke prøvd å kjøpe fra nettsiden deres selv, så vet ikke hvordan det funker..ikke så veldig mobilvennlig når jeg prøvde nå men kan hende det går bedre fra PC)

http://black-cat.no/privat/te/rooibush.html

NB - prisen er kilopris, får en ganske stor pose med 200 gram.
Takk for link og tips, skal sjekke den ut :) Litt langt å reise 50 mil for litt te så greit å kjøpe på nett :laughing002
 
Back
Topp