Snopestopp/reduksjon

MiniMe80

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Vi som prøver :)
Tenkte å ha en tråd hvor vi kan oppmuntre hverandre til å redusere snop, brus, snacks, i hvert fall i ukedagene :)
Og oppdatere her inne om man har klart en dag uten eller om man koste seg med noe en dag :) Eller hvor lenge man har klart å holde seg. Skriv gjerne om du har noen mål også :)
 
Har bestemt meg for å ikke drikke noe brus på et par uker i første omgang. Siste glasset jeg tok var på søndag, gått fint så langt. Bare snacks og godteri i helgene. Spiste litt popcorn i går da :p
 
Jeg må holde meg helt unna sjokolade mens jeg ammer. Hver gang - uansett hvilken - får mini luft i magen.

Må holde meg unna tom og Jerry kjeks... Har klart det siden mandag:)
 
Jeg må holde meg helt unna sjokolade mens jeg ammer. Hver gang - uansett hvilken - får mini luft i magen.

Må holde meg unna tom og Jerry kjeks... Har klart det siden mandag:)

Stakkars lille.
Tom og Jerry kjeks har jeg ikke spist på lenge, nå ble jeg fristet [emoji23] Flink du er :)
 
Stakkars lille.
Tom og Jerry kjeks har jeg ikke spist på lenge, nå ble jeg fristet [emoji23] Flink du er :)
Ja, trodde i starten det var melkeallergi, men heldigvis ikke.

De er på tilbud på marked.no denne uken (8kr):p Koster jo ingenting i butikken også da (12kr)
 
Har bestemt meg for å ikke drikke noe brus på et par uker i første omgang. Siste glasset jeg tok var på søndag, gått fint så langt. Bare snacks og godteri i helgene. Spiste litt popcorn i går da :p
Stakkars lille.
Tom og Jerry kjeks har jeg ikke spist på lenge, nå ble jeg fristet [emoji23] Flink du er :)

Flink! :) Tenkte på det jeg også, at T&J er jammen lenge siden jeg har spist. Men har heldigvis ikke lyst på det. :p
 
Eneste trøsten med kvalme, er at jeg ikke får i meg noe som helst jeg ikke bør ha i meg. ;)
 
Fin tråd! [emoji106][emoji3]
Har vært mye snop i det siste, så på søndag bestemte samboer og jeg at nå skal det kun være lov i helgen (fredag er helg, hvis noen lurte [emoji12]). Det har gått veldig bra å holde seg unna hittil denne uka. Eller har spist to striper sjokolade, en i går og en i dag. Men det var 70% kakao, så det er vel nesten sunt? Hihi
 
Fin tråd! [emoji106][emoji3]
Har vært mye snop i det siste, så på søndag bestemte samboer og jeg at nå skal det kun være lov i helgen (fredag er helg, hvis noen lurte [emoji12]). Det har gått veldig bra å holde seg unna hittil denne uka. Eller har spist to striper sjokolade, en i går og en i dag. Men det var 70% kakao, så det er vel nesten sunt? Hihi
De på jobben kaller sjokolade over 70 prosent for grønnsak:p
 
Ja, trodde i starten det var melkeallergi, men heldigvis ikke.

De er på tilbud på marked.no denne uken (8kr):p Koster jo ingenting i butikken også da (12kr)
Bra, kan jo være noe annet i sjokolade man kan reagere på.

marked.no er det butikk på nett det kanskje? Må sjekke, kanskje jeg finner noe annet der også ;)
 
Eneste trøsten med kvalme, er at jeg ikke får i meg noe som helst jeg ikke bør ha i meg. ;)
Du kan å se det positive i det :D Håper kvalmen ikke er langvarig.
 
Fin tråd! [emoji106][emoji3]
Har vært mye snop i det siste, så på søndag bestemte samboer og jeg at nå skal det kun være lov i helgen (fredag er helg, hvis noen lurte [emoji12]). Det har gått veldig bra å holde seg unna hittil denne uka. Eller har spist to striper sjokolade, en i går og en i dag. Men det var 70% kakao, så det er vel nesten sunt? Hihi
Flink du er :) 70% er jo mye sunnere enn vanlig sjokolade, og så spiser man jo ikke like mye av det som om man hadde spist melkesjokolade. Her liker jeg det ikke, så mannen får ha den i fred ;)
 
Bra, kan jo være noe annet i sjokolade man kan reagere på.

marked.no er det butikk på nett det kanskje? Må sjekke, kanskje jeg finner noe annet der også ;)
Stemmer - fikk med en pakke av de "sunne" kjeksene som er fra kornmo eller noe denne gangen!:)
 
De på jobben kaller sjokolade over 70 prosent for grønnsak:p
Er jo anbefalt å ta en bit mørk sjokolade hver dag av helsemessige årsaker. Jeg gjorde det i ungdommen for å tynne ut blodet. De på sykehuset anbefalte en bit hver dag. Men altså. Da en bit [emoji14] Ikke hele plata liksom.
 
5.dagen uten brus. Ingen snop siden søndag. Koste meg med et marsipankakestykke etter lunsj i dag :) Blir litt snop i helga, men veldig lite.
 
Jeg har begynt å drikke "juicebrus" i stedet for brus, og spise frukt ved siden av hver gang jeg spiser snop, som uansett bare er tillatt i helga.

Har prøvd diverse varianter av snopestopp før, men dette er den eneste måten som funker for meg, jeg klarer ikke å stoppe helt. Dette har fungert siden nyttår, da.
 
Back
Topp