Snart mamma til 2 ❤

Har en gutt fra før ja [emoji4] han forandrer mye mening men ønsket seg vel mest en gutt [emoji4]
lille gutten min på 3 år han ønsker seg Sofia. vet ikke hvorfor kaller ham lille baby Sofia... Hvis det blir jente vil jeg helst Vanessa. Da kan familien min i Italia bli fornøyd å. men kanskje må lille bror bestemme hvis det blir jente da. hvis det blir gutt da blir mer vanskelig fordi det blir pappa som skal bestemme og vi er mest uenige med navnet. Jeg vet at det er veldig tidlig nå men er veldig spent å vite skjønn allerede ehehe
 
Så bra du har fått bestillt time og kan tenke meg det er betryggende og fint å skulle gå til en helsesøster man har positiv erfaring med fra før[emoji2]
 
Så bra du har fått bestillt time og kan tenke meg det er betryggende og fint å skulle gå til en helsesøster man har positiv erfaring med fra før[emoji2]
Har vel ikke bestilt helt men jordmoren skal ringe meg når hun er tilbake [emoji4]
 
6+2

Er så kvalm for dagene, ingen matlyst heller [emoji40]
Bruker nå trykkpunkt armbånd for å prøve å holde det i sjakk og knasker på lakris.
Men kroppen er så uggen, lurer på hvordan dette skal gå på jobb i ettermiddag/kveld [emoji40]
 
6+2

Er så kvalm for dagene, ingen matlyst heller [emoji40]
Bruker nå trykkpunkt armbånd for å prøve å holde det i sjakk og knasker på lakris.
Men kroppen er så uggen, lurer på hvordan dette skal gå på jobb i ettermiddag/kveld [emoji40]

Man kan få tabletter av lege på resept for kvalme. Hjelpet veldig mye:)
Lykke til på jobb!!
 
Gleder meg til å følge deg videre her [emoji3] hjelper armbåndene? [emoji4]
Jeg har mine liggende klar i vesken slik at de er lett tilgjengelige [emoji12]
 
Woohoo [emoji1]
Overlevde tidligvakten med kvalme i dag [emoji120][emoji322] gikk heldigvis over i 12 tiden men kom snikende igjen i 15 tiden. Nå er det middag, pølser og chips i dag på meg og gutten [emoji23] var det jeg ville ha i dag [emoji6]
 
Har bare lyst å dele noe her og. Dette er noe som jeg la ut på min dagbok på gruppen vi som prøver.

I mai slet jeg mye psykisk, og negative g-tester hjalp heller ikke. I juni etter nye negative g-tester holdt jeg på å ramle i det samme. Men kom meg sakte opp igjen med tid og stunder. Men etter at jeg fikk positive g-tester og digitale i juli har jeg ikke hatt noe problem, og håper dette viser at alt kommer til nå bli bra [emoji1]

For å forklare hva jeg skru meg, deler jeg innlegget jeg skrev i mai [emoji173]

***Det har vært en tung tid for meg siden jeg gikk ut herifra. Det er ikke så veldig lett å fortelle om det, men jeg har bare noen dager som er så tunge, som gjør at jeg trekker meg ut av alt som finnes av kontakt. Jeg er til stede men ingen får kontakt med meg. Heldigvis er jeg flink til å se tegnene, som gjør at jeg kan trekke meg ut forsiktig. Dette kan samt skje mot min egen mann og mot mitt barn, men det er ikke noe jeg er stolt av [emoji20]

For å forklare litt mer så vil det se ut som at jeg jobber, men jobber på autopilot, kroppen fungere men hodet gjør ikke.
Da er det lett for meg å havne i et veldig mørkt sted der tunge tanker skjer, depresjon, selvskading. Rett og slett faenskapet skjer!!

Men nå går det mye bedre, er ikke helt ut av det mørke plassen enda men jeg stiger opp i stigen. Jeg må bare ta en dag om gangen og nå har jeg kommet til den dagen der jeg klarer også komme inn hit litt. Så får vi se om jeg kommer inn igjen for fullt eller at jeg må ta en pause igjen. Vi får se [emoji52]

Men tusen takk for at jeg får mulighet til å dele dette. Det er ikke alle som forstår hvordan jeg har det, dem klarer ikke å se på meg at det er noe med meg. Men det er jo fordi at kroppen fungerer men det er inni hodet det skjer.***
 
Takk for at du deler [emoji173] skjulte sykdommer er sjelden synlig med mindre man er åpen om dem selv, som er en modig ting å gjøre. Veldig glad for at du er inne i en bedre periode nå, og håper den fortsetter i lang tid [emoji173]
 
Takk for at du deler [emoji173] skjulte sykdommer er sjelden synlig med mindre man er åpen om dem selv, som er en modig ting å gjøre. Veldig glad for at du er inne i en bedre periode nå, og håper den fortsetter i lang tid [emoji173]
Er i en god periode enda og der vil jeg bli [emoji1] jubler for at jeg er 7+0 i dag [emoji4]
 
7+2

Var hjemme fra jobb i går og måtte gå fra jobb i dag og, kvalme og uggen i magen er ingen god kombinasjon [emoji40]
Så vidt fått i meg mat men klarte å spise litt av restene av tacoen [emoji18]

Ellers så har jordmoren ringt i dag og har blitt satt opp på første svangerskapskontroll om 2 uker [emoji173] gledet meg [emoji1] hun husket meg også, enda at det er 5 år siden sist jeg var med henne [emoji4]
 
Herregud jeg bare elsker frisøren min [emoji173][emoji173][emoji173]
Kom på at jeg måtte betale Barnehageregningene for august og september, gjorde dette da. Men etter jeg hadde gjort det kom jeg på att jeg skulle ta penger fra et fond for å betale de slik du jeg hadde penger til frisøren i morgen. For fondet tatt 4-6 dager før de kommer på kontoen. Så jeg spurte frisøren om det går an ser jeg betaler i etterkant av timen i morgen og hun sa JA [emoji1][emoji173][emoji173]
Fordel at hun har vært min faste frisør siden jeg flyttet hit for 7 år siden [emoji139][emoji173] og at hun for gjøre hva hun vil med håret mitt [emoji4]
 
8+0

Woohoo som dagene går [emoji1] formen går opp og ned men sliter med maten. Er sulten hvert andre time og har ikke lyst på noen ting [emoji17] så her går det i taco, hold-it og billys pizza [emoji85] veldig sunn ja!! Men fått digga på melk da [emoji6] det er da sunt [emoji4] håper matlysten går opp.

Ellers skal kanskje hjem til foreldrene mine i morgen eller neste helg, de vet ikke enda så håper at vi klarer å holde det skjult litt til [emoji4]
Har bestilt en T-skjorte sin gutten skal ha på seg når vi skal fortelle det, så håper den kommer fram først [emoji4]

85720ab3e2fdbb90d9723fde79546d77.jpg
 
8+3 [emoji1]

Slit sånn med å spise, er jo kontant sulten!! Og ingenting man har lyst på...
Men i dag fant jeg ut at panini med salami fra Shell var godt [emoji7] og gulrot [emoji87] sittet å knasker gulrot nå [emoji4]

Ellers har jeg og gutten vært på kontroll på øre nese hals og blir nå en ny operasjon for å minske mandlene hans. Han fjernet falske mandler og minsket mandlene for 2 år siden. De falske har ikke kommet tilbake men de vanlige mandlene har vokst seg store igjen [emoji17] hatt ikke plager i seg selv men kan ofte slite med å svelge mat siden de er så store. Så nå blir det å vente på time. Kan plutselig skje siden vi sa ja til kort varsel, for det er 3-4 måneder ventetid [emoji18]
Så blir å forberede gutten til et nytt sykehusbesøk og at han skal sove der [emoji4]
 
Nå i helgen er vi hjemme med foreldrene mine, og klarte ikke å holde oss lengre [emoji87] er 9+0 nå. Fortale mine foreldre først, ga mamma et rosa og et blått nøste og hun tok hintet med en gang [emoji1] de ble så glade for oss [emoji4] så fortalte vi svigermor over tlf, hun gikk nesten i sjokk [emoji23] tanter og onkler ble også glade, alle bor langt unna så alt ble på tlf. Men elsker hva bror min sa [emoji23]
For jeg sa rett ut at han kommer til å bli onkel igjen i april, " nei, det var et dårlig tidspunkt" sa han [emoji23] det ikke noe man kan bestemme selv da, sa jeg bare [emoji23] han er en artig gir han [emoji4]

Så nå håper alle i familien at vi vil klare å bryte familien tradisjon, for vi har nå 9 gutter og 1 jente i denne generasjonen. Det er på tide med flere jenter [emoji4] så blir artig å se om ca 8 uker til OUL vil være og hva vi får [emoji4]
 
9+2 [emoji1]

Og jordmortime i dag [emoji1]
Gleder meg, håper hun har mulighet til å høre hjerteslaga [emoji7]
 
Da har jeg vært med jordmoren [emoji4] i hennes beregning så er jeg ikke 9+2 men 9+4 [emoji4] og termin 11.04
Så blir det blodprøver etter uke 12 og time til OUL blir sendt inn [emoji4]
Ble ikke hørt etter hjertelyd, er for tidlig sa hun, men kunne sende sms når jeg var i uke 14/15 for å høre da [emoji4]
 
Herregud, det gikk fort!!! Henvisning til OUL ble sendt på mandag og i dag fikk jeg timen [emoji33] 10 november [emoji1] vil være 19+1 da [emoji4] 65 dager igjen [emoji87]
 
Back
Topp