Snart mamma for første gang

camoso

Forelsket i forumet
Da starter jeg også opp med en dagbok her inne på terminforum :)

Vi er ett par på 23 som har prøvd å bli gravide siden august 2014. Vi har vært gjennom innvendig ultralyd, sædprøve og lapraskopi i forbindelse med utredning, men de fant ingenting galt med noen av oss. Jeg hadde beskjedne forandringer med endemetriose men de mente dette ikke skulle ha noe å bety for å bli gravide.

April 2016 ringte jeg sykehuset og vi ble satt opp på IVF venteliste. Ventetiden var lang, og vi fikk time i slutten av januar 2017.

Vi hadde fremdeles sex ca rundt eggløsning, men regnet med at vi ikke kom til å klare det selv.

Men i Oktober skjedde det altså!!! Fikk min første positive test innenfor tidsfristen. Har fått noen før, men har liksom vært etter en halv time, og de har vært ganske mye svakere enn nå.

Sa faktisk til mannen at "denne måneden blir vi ihvertfall IKKE gravide" fordi jeg hadde vært hos tannlegen på røngten og tatt en haug med ibux. Men så feil kan man ta Nå krysser vi bare alt vi har for at lille spire klamrer seg fast gjennom hele svangerskapet ♡
 
d55a40e00fe3fecfd4881cbcbcf4d4ae


3+6
13 eller 14 dpo

A1 testen var den første jeg tok. Hadde ingen aning om at den skulle bli positiv! Skulle ha mensen dagen etter, og hadde lite symptomer både på mens og graviditet. Hadde ikke spottet eneste, som jeg pleier å gjøre 2-3 dager før mens, men regnet egentlig bare med at mensen kom litt senere enn vanlig :p

Følte det likevel på en litt annerledes måte enn tidligere så kjørte til apoteket og kjøpte cb digital + folat. Den digitale viste gravid 1-2, på utvannet urin, to timer etter apotek1 testen:)
 
Last edited:
Å, så herlig! :D Gratulerer masse med liten spire! Må den sitte tiden ut :p
 
Så gøy!
Dette blir spennende!
 
Kan ikke få sagt hvor trøtt jeg har vært de siste dagene. Jeg legger meg 21 om kveldene, og sover til 9-10 (utenom at jeg er på do en 5-6 ganger). Alikevel har jeg både 2 og 3 dupper på dagen:eek:
 
Igår fikk jeg litt rosa/rød utflod på papiret etter dobesøk på morgenen. Jeg har egentlig følelsen av at det ikke er noe farlig, men man vet jo ikke. Er veldig hard i magen, og beklager detaljene, men når man må presse litt så kan jo fort ett blodkar eller noe sprekke siden slimhinnene er veldig skjøre... TUL om litt over en uke vil uansett gi oss svaret.

Når jeg sto i dusjen i dag morges kom kvalmen kastende over meg. Sto å brakk meg skikkelig, selv om det ikke kom noe opp. Ble ritzkjeks til frokost idag, hehe:)
 
Tror ikke det er noe å bekymre seg over. Med mindre man fossblør liksom :) huff da... Kjenner til drg, Ritz til frokost her og.
 
Kvalm kvalm kvalm siden forrige lørdag! Gjør meg ikke noe så lenge spira holder seg på plass ;) meeen skal ut å reise så hadde vært fint med noe som dempet det litt akkuratt under reisen, hehe.

Andre som brekker seg av helt syke ting? Jeg blir ekstra kvalm, og brekker meg når jeg åpner kjøleskapet! Er ikke lukten, men bare det å se inn i kjøleskapet. Helt spesielt. Samme med matrester, rester av middagen feks. Jeg brekker meg som bare det hvis jeg ser på det/kjenner lukten av det!
 
Kvalm kvalm kvalm siden forrige lørdag! Gjør meg ikke noe så lenge spira holder seg på plass ;) meeen skal ut å reise så hadde vært fint med noe som dempet det litt akkuratt under reisen, hehe.

Andre som brekker seg av helt syke ting? Jeg blir ekstra kvalm, og brekker meg når jeg åpner kjøleskapet! Er ikke lukten, men bare det å se inn i kjøleskapet. Helt spesielt. Samme med matrester, rester av middagen feks. Jeg brekker meg som bare det hvis jeg ser på det/kjenner lukten av det!
Samme her! Og å se på søpla :eek: eller ekle ting på tv.. Hehe its not easy
 
Har ikke prøvd selv. Men flere venninner har skrytt veldig av det. Et armbånd du får kjøpt på apoteket. Det er egentlig for reisesyke men skal vist fungere bra
 
b23caee699db52e199ec886c1dbceefb


Har blitt lite oppdatering her i det siste, men var på TUL 14.11 og fikk se denne herlige klumpen <3 Deilig å se hjertet blinke mot oss! Etter mine beregninger var jeg 7+1, men ble flyttet frem til 7+6 :)
 
Back
Topp