Snakker dere engelsk?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Ikke alltid vi får snakket på tomannshånd, mannen og jeg, så når vi snakker om noe vi ikke vil ungene skal høre så bytter vi ut enkelte ord med engelske. :p

For eksempel idag lurte jeg på å invitere oss bort til "her best friend" (altså vesla sin bestevenn i barnehagen. Kan jo ikke bruke det ordet eller navnet hennes :p ) mens jeg snakket med mannen på telefon. :p Dumt å skuffe henne om de ikke hadde anledning til besøk. ;)

Andre som gjør det?
 
Vi har begynt sånn smått med det da hun får med seg mer enn vi tror, og kommer nok til å fortsette med det når det er noe hun ikke kan høre:p
 
Funker ikke her, min mann er engelsk så lillemor snakker begge språk :p
Men jeg har vært inne på tanken altså, med et annet språk. Hadde ikke min mann vært så dårlig med språk så hadde det gått. Jeg kunne f.eks. tenkt meg å lære meg finsk.
 
Av og til, men med en andreklassing som lærer engelsk på skolen så forstår han mer og mer
 
Jepp. Men eldste kan en del engelsk nå så kan ikke det lenger på han :p
 
Sånn gjør vi også, får gå over på tysk (som vi kan bittelitt av) når poden lærer engelsk.
 
Vi gjorde det før, men når 3/6 kan engelsk relativt godt, kompliserer det litt:p Men vi har begynt å gå på badet eller soverommet vårt som er i en annen etasje, også kremter vi heller litt ekstra om den ene holder på å si noe dumt ;)
 
Jepp, omskrivninger på norsk fungerer ikke rundt 2 åringen, han er så kjapp i språk av vi bruker er blanding av engelsk og tysk.
 
Ikke alltid vi får snakket på tomannshånd, mannen og jeg, så når vi snakker om noe vi ikke vil ungene skal høre så bytter vi ut enkelte ord med engelske. :p

For eksempel idag lurte jeg på å invitere oss bort til "her best friend" (altså vesla sin bestevenn i barnehagen. Kan jo ikke bruke det ordet eller navnet hennes :p ) mens jeg snakket med mannen på telefon. :p Dumt å skuffe henne om de ikke hadde anledning til besøk. ;)

Andre som gjør det?

Ja, men han skjønner enkelte av ordene allerede :eek: 18 mnd
 
Blir endel engelsk, og endel hjemmelagde synonymer, da 5 åringen etterhvert kan litt engelsk. Får gå over på tysk senere, så får lære meg det :p
 
Har gjort det ja. Men nå har dem begge blitt såppas gode i engelsk at jeg må ta det på tysk eller fransk isteden ;)
 
Husker at pappa gjorde det når vi kunne engelsk bytta han til spansk. Problemet var at jeg kunne noe spansk så det hjalp dårlig mot meg;)
 
Foreldrene mine rakk aldri det, siden vi hadde en barnepike fra Israel, som kun kommuniserte med broder'n og meg på engelsk. :)
Når mini her blir så stor at ting må "holdes hemmelig," tenker jeg vi bare skriver en melding, eller tar det senere, siden han mest sannsynlig blir tospråkelig han også. :)
 
Back
Topp