Snakke

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
Hei,
Lille her begynte å si noen ord når hun var ca 10 mnd. Mamma, takk, nei, den osv. Men, så slutten hun plutselig og får henne ikke til å si annet enn "den" nå. Sånn har det vært i en mnd. Noen som vet hvorfor eller har det på samme måte? Litt bekymret.
 
Min lærte Nei, mamma, hade ved 9-10 mnd, men så har det stått bom stille her og.. Kunne nesten høres ut som han sa "tannebiss" her om dagen men var nok bare ønsketenking. :p
 
Her går det treigt med snakking. Mamma og nesten pappa kommer ut,men ikke mer enn det. Regner med det blir mer om litt.
 
Sniker. Jeg er ikke ekspert men tror ikke det er noe å bekymre seg over:) min julibaby har ikke begynt ennå, gleder meg:D
 
Har tenkt på det samme! Her vinket han, og sa hadet, se, lys, mamma.. For ett par måneder siden. Men nå ser han bare rart på folk som sier hadet. Det eneste han enda sier er lys, som han er veldig opptatt av... Er kanskje så mye annet som er lært, at språket står litt på vent ;)
 
Har tenkt på det samme! Her vinket han, og sa hadet, se, lys, mamma.. For ett par måneder siden. Men nå ser han bare rart på folk som sier hadet. Det eneste han enda sier er lys, som han er veldig opptatt av... Er kanskje så mye annet som er lært, at språket står litt på vent ;)

Krysser fingrene for det. Var liksom to skritt frem og ett tilbake[emoji15]
 
Ikke vær bekymret! Tidlig enda. Her går det i "se" " den" "lek" og andre lyder jeg enda ikke kan tyde haha[emoji23]
 
Jeg har en som gjør seg veldig forstått. Flue, banan, rein, lalle, måne, mor,far mormor, bade, bil,buss, og mye mer... noen ord er helt tydelig men andre mangler siste bokstav eller første. Jeg forstår han veldog godt så dere har masse å glede dere til. Men må jo bare få sagt at til dere som har barn som ikke sier så mye er min veldig tidlig ute sa helsesøster.
 
Jeg har en som gjør seg veldig forstått. Flue, banan, rein, lalle, måne, mor,far mormor, bade, bil,buss, og mye mer... noen ord er helt tydelig men andre mangler siste bokstav eller første. Jeg forstår han veldog godt så dere har masse å glede dere til. Men må jo bare få sagt at til dere som har barn som ikke sier så mye er min veldig tidlig ute sa helsesøster.

Wow![emoji2] Tidlig ute! Her er det nesten så hun nekter å snakke på trass[emoji849]
 
Ikke så mye snakking her..men litt.. mammammamma (mamma) babbabbabba (pappa), dæ (der), ys (lys), ao (hallo) ;-)
 
Min sier: Mamma, Bapa, Tittei, Nei, Puppi, Pus, Æsj, Tikktikk
 
Og når jeg spør hva kua sier,svarer han "mø mø" ;)
 
Så flinke de er! Håper hun kommer i gang her og, men er litt redd for at det da kommer som en foss[emoji33][emoji12][emoji7]
 
Skjønner vi har en lang vei igjen :)
Lille her svarer datt datt hvis jeg sier takk takk, og sier mama, men ikke bevisst og roper på meg...

Men han løper rundt og er sånn sett i full fart ;)
 
Skjønner vi har en lang vei igjen :)
Lille her svarer datt datt hvis jeg sier takk takk, og sier mama, men ikke bevisst og roper på meg...

Men han løper rundt og er sånn sett i full fart ;)

Godt å høre det ikke bare er her!![emoji23]
 
Back
Topp