Smokkenekt

Guldoria

Glad i forumet
Aprillykke 2017
Her har baby tatt smokk fra dag 5 til for ca,3uker siden... blir slitsomt og sitte med baby på puppen hele dagen.
Brukte newbie og avent sine i starten, så ville han ikke ha de men tok mam sine... nå vil han ikke ha noen av disse. Fikk nye smukker i dag for å teste. Mam perfect, babynova anatomisk og runde latexsmokker. Noen som har erfaring med plutselig smokkenekt og fått baby til å ta smokken igjen? Lever fortsatt i håpet.
 
Har ikke hatt plutselig smokkenekt, men han har aldri villet ta den ordentlig. Men vi jobber med saken. Plutselig for ca 1 mnd siden var det en smukk han likte og jeg ble så glad, og strevde livet av meg for å finne ut merket og hvor den var kjøpt så jeg kunne få bestilt et pa stykker. Var visst en gave fra fam i england. Tommy Tippee, og de selger den bl.a på Lek Mer og Babybanden. Men nå er ikke den heller så spennende, bortsett fra akkuratt når han skal sovne på kvelden (og jeg holder den) :p
Fikk beskjed av HS at det er bare å fortsette å prøve - plutselig en dag tar han den igjenn. Så vi får se!
 
Vi har hatt periode med smokkenekt. Ikke 100% nekt, men nok til at det merktes. Redningen vår ble NUK sine smokker. Den ble favoritt, og den tar hun nå.
 
Storesøster hadde en periode med smokkenekt da hun var 3-4mnd. Men forsatte å prøve og vips så ville hun ha den igjen.
 
Har en med stort suttebehov men som ikke finner ut av sugeteknikk på smokken.
HS hjalp oss å få i han smokk ved uke 2..og den var fin når vi skulle ut å kjøre feks. Men så ble det nekting etter ca 1.5 mnd/2 mnd...
Ved 3 mnd kontrollen fikk vi igjen hjelp til å få han til å ta smokka...HS rulla den litt inni munnen hans..mot ganen..og han sutta litt...men spytta den ut igjen kort tid etterpå.
Igår og idag prøvde jeg meg på samme teknikk så ofte jg kunne..og idag tok han den jammen:)!!! Vi brukte MAM smokk. Men jeg skal gå til anskaffelse av både sutte klut og sjekke ut et par andre større smokker..
 
Har en med stort suttebehov men som ikke finner ut av sugeteknikk på smokken.
HS hjalp oss å få i han smokk ved uke 2..og den var fin når vi skulle ut å kjøre feks. Men så ble det nekting etter ca 1.5 mnd/2 mnd...
Ved 3 mnd kontrollen fikk vi igjen hjelp til å få han til å ta smokka...HS rulla den litt inni munnen hans..mot ganen..og han sutta litt...men spytta den ut igjen kort tid etterpå.
Igår og idag prøvde jeg meg på samme teknikk så ofte jg kunne..og idag tok han den jammen:)!!! Vi brukte MAM smokk. Men jeg skal gå til anskaffelse av både sutte klut og sjekke ut et par andre større smokker..
Kan du forklare dette litt bedre? Jeg er desperat haha!!!
 
Kan du forklare dette litt bedre? Jeg er desperat haha!!!
Teknikken helsesøster brukte?
Han her tygger nemmlig på smokka når jeg putter den inn...jeg ruller den litt (1-2 cm) mot høyre og venstre. ..som om du prøver å skru smokken inn i munnen hans..samtidig holder jeg den på skrått opp mot ganen hans...til han får tak..tar litt tid hver gang ig han har den inne kanskje 5 min før den spyttes ut...men jeg skulle bare fortsette.


  1. Holde på skrå opp mot ganen
  2. Putte smokken inn og skru litt...
Håper det var forståelig..
 
Babyer har et punkt i ganen som styrer sutting/sugerefleks. Derfor de som får premature babyer blir rådet til å bruke ammeskjold for at dette punktet skal stimuleres og babyen skal suge.

Rulle smokk har jeg og forsøkt, og det funker.
 
Back
Topp