Smokk

På sykehuset. Smokken har aldri blitt noen favoritt da, puppen er best. Bruker smokk kun til dagsoving.
 
Dagen etter at de var født. Nr 1 nektet smokk, mens nr 2 godtok det i 3 mnd og etter det var det bare kosekluten som gjaldt :)
 
Prøvde etter et par uker, men ingen av mine har vært særlig begeistret så her klarer vi oss uten
 
Eldste var noen uker og yngste fikk den samme dag som fødsel. De begge elsker smokk. Eldste har sluttet men yngste har fortsatt smokk.
 
Da han var tre dager gammel og vi hadde kommet hjem fra sykehuset for å avlaste brystene (han hadde et vakuum som ikke ligna grisen og et enormt suttebehov).
 
Da han var 4 dager ca. :)
 
Vi ventet til hun var 13 dager. Prøver nå litt å tilvenne men hun er ikke helt begeistra for det. Tar mer og mer for hver dag da. Men om hun ikke tar smokk innen helga så dropper vi det, jeg er av den oppfatning at om en unge ikke vil ta smokk skal man ikke tvinge dem.
 
3-4 mnd (hadde lav vektoppgang og smokk kan forverre det), var ikke veldig interessert og kuttet den ut selv ved 5 mnd. Like greit, ikke vært savna, klart oss godt uten :)
 
Leah fikk dagen etter, men vanlig på nyfødtintensiven med premature (født uke 27). Da er jo ikke vi tilgjengelig hele tiden.

Hadde hun vært født nå til termin hadde jeg gitt når ammingen var ordentlig i gang. Var forberedt på å amme 24/7 første tiden.
 
På sykehuset :p
 
De anbefaler ikke å starte med smokk før amming er kommet i gang, 1 uke eller noe? Eller var det kun flasken?
 
Back
Topp