Smokk

Braga

Glad i forumet
Gir dere smokk til barnet?
Vi har smokker, men guttungen tar ikke. Og det er helt greit.
Når svigermor er her og holder så skal hun alltid stikke inn smokken. Liksom holder den på plass i munnen hans og jeg ser ikke poenget.
Hvis ungen ikke har behovet, hvorfor lage et behov?
 
Vi har prøvd 7 forskjellige, men han vil ikke ha.
Det går helt fint uten, og jeg tenker at han ikke har så voldsomt sugebehov da.

Kjekt å ikke måtte slutte med smokken senere da. Toåringen min bruker fortsatt smokk om natten..
 
Helt enig med deg.. hvorfor lage behovet? Min jente på 3 år og 5 mnd bruker sin enda.. hun får den kun om natten.. skal avvenne nå.. lillemor på 6 uker vil ikke ha og det er heeeelt i orden.. sålenge hun finner roen uten.. storesøster elsket den fra første stund.. lillemor spytter den bare ut..
Synes ikke noe om å holde smokken på plass i munnen.. tenk så ubehagelig.. ville gjemt den bort:)
 
Skikkelig smokkete han her! MÅ ha smokk eller pupp stort sett hele tiden :p
 
Storesøster nekta smokk! Hun ville heller ha tommelen sin :) lillesøster vil ikke ha smokk hele tiden, men tider hvor hun søker mye og ikke er sulten, så gir vi. Da tar hun den med en gang også. Hun har hatt et stort suge behov fra da hun var født :) så jeg tenker at gjør det som passer barnet. Noen vil ha og andre ikke :)
 
Hvor tidlig begynner dere å prøve ut smokken? På sykehuset sa de at vi ikke måtte starte for tidlig og planen var egentlig å unngå smokk helt men vi sliter veldig med å få han til å sovne/roe seg ned på andre måter enn ved at han får ligge inntil brystet mitt, kun da han sovner eller på trilletur. Dette gjør at jeg føler jeg ikke kan dra bort en tur for lenge fordi jeg er redd mannen skal ringe fordi han ikke får roet ned gutten vår. Kan smokk være et alternativ her? Han er 12 dager bare enda - er det for tidlig å teste?
 
Hvor tidlig begynner dere å prøve ut smokken? På sykehuset sa de at vi ikke måtte starte for tidlig og planen var egentlig å unngå smokk helt men vi sliter veldig med å få han til å sovne/roe seg ned på andre måter enn ved at han får ligge inntil brystet mitt, kun da han sovner eller på trilletur. Dette gjør at jeg føler jeg ikke kan dra bort en tur for lenge fordi jeg er redd mannen skal ringe fordi han ikke får roet ned gutten vår. Kan smokk være et alternativ her? Han er 12 dager bare enda - er det for tidlig å teste?

Tenker at det akkurat er ok å prøve fpr dere nå? Vi prøvde rundt 2 uker både med eldste og minste. Da er liksom ammingen på plass.
 
Min tar smokk. Men sgort sett bare når han er sulten og venter på mme.
 
Her tar hun smokk noen ganger, om hun er skikkelig sutrete prøver vi, noen ganger virker d, andre ikke! Ser ikke poenget med å venne på om d ikke trengs, så vi driver ikke å pakker den inn ved en hver anledning, men d har vært et par ganger den har kommet godt med!:)
 
lillemor her begynte å sutte på handa og fant ikke roen uten pupp. Hun tar heldigvis smokk så jeg slipper å være levende smokk for henne. Vi jobbet litt med at hun skulle ta smokken men hun tok den etter et par dager med prøving. Heller smokk enn handa:)
 
Min har ikke særlig behov for smokk. Kansje 5 min 2 ganger i uka, når samboern holder han.
Jeg er godt fornøyd med det :)
 
lillemor her begynte å sutte på handa og fant ikke roen uten pupp. Hun tar heldigvis smokk så jeg slipper å være levende smokk for henne. Vi jobbet litt med at hun skulle ta smokken men hun tok den etter et par dager med prøving. Heller smokk enn handa:)
Min også sutter på hånden, han sutter egentlig på alt han får tak i, så smokke er grei den ja.
 
Han vil ikke ha smokken, brekker seg om han får den. Det har skjedd et par ganger at han har tatt den, men utrolig sjelden og da bare en liten stund. Svigermor driver på som du sier, maser om smokken og skal alltid gi han den. La den lille gutten være i fred, han trenger den jo ikke - bah, blir frustrert noen ganger.
 
Han vil ikke ha smokken, brekker seg om han får den. Det har skjedd et par ganger at han har tatt den, men utrolig sjelden og da bare en liten stund. Svigermor driver på som du sier, maser om smokken og skal alltid gi han den. La den lille gutten være i fred, han trenger den jo ikke - bah, blir frustrert noen ganger.

Ja, tok den helt bort. Så i dag sa hun at han burde få smokken, da svarte jeg at han ikke tar smokken og ikke mer.
 
Her har han tatt den 2 ganger, ellers bare dytter han den vekk med tunga, brekker seg og skjærer noen veldige grimaser :p så her i hus var det lite suksess. Har prøvd flere typer også
 
Vi begynte med smokk når han lille var 4 uker, vi bruker den bare for å utsette måltid, eller for at han skal få stå at han ikke er sulten, men trøtt. Vi er heldig med at han spytter ut smokken før han sovner
 
Her er lillegutt 4 uker , og først nå har han tatt smokk skikkelig. Tidligere har han ikke vært interessert, men merket nå at suttebehovet var større. Siden han fikk den i går har han blitt sur om han har mistet den.
Eg tenker det er vi som kjenner våre små best, og er vi som kan tolke hvilke behov de har. Noen trenger smokk fra dag en, andre senere, og noen aldri :)
 
Back
Topp