Smokk og amming

Lil_sol

Forumet er livet
Mailykke <3
Utmarsj 2024
Trenger litt "statistikk" jeg, kunne virkelig hatt bruk for en smokk nå merker jeg. Jeg ammer og han får ikke flaske og ikke tillegg. Han skal veies idag også så vil vurdere ut ifra det og, men etter å ha sovet så ammer vi jo, også er han våken mellom 1-3 timer før han sovner igjen, men de siste to dagene har jeg fått bysset han i søvn med lillefingeren i munnen. Smokken vil jo da gjøre alt mye "enklere" med tanke på å ha han i vogn f.eks, vanskelig å trille vogn og ha lillefingeren min i munnen hans samtidig. Ser for meg at han sovner lettere da og slipper å bli helt stuptrøtt før han sovner stakkar.. Så til statistikken; han er nå 12 dager gammel, vil det ødelegge for ammingen? Vi har god teknikk og har hatt det fra starten av. Tok han puppen etter å ha fått smokk, ja eller nei? :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Vil gjerne at han skal sovne i vognen også, og ikke at jeg alltid må amme han i søvn før vi kan trille hvis ikke bare gråter han, og en så liten tass får ikke gråte seg i søvn altså..

Disse babyene er jo ganske forskjellige, men vi introduserte smokken på dag fire og det påvirket ikke ammingen på noen måte.

Begge mine har fått smokk når de har vært ca 1 uke. Begge har fått til ammingen etter det:)

Tapatalk :)

Mine fikk smokk av nyfødtintensiven t.o.m før vi hadde starta amminga. Det gikk greit det og. Amminga gikk bra den :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Eldste fekk prøve smokk første gong etter ei drøy veke, då nekta han. Begynte omsider, etter masse prøving med forskjellige smokkar, då han var rundt 3 mnd. Himmel!!

Lille fekk smokk då vi kom heim frå sjukehuset etter to døgn, ville ikkje ta sjansen på å vente så lenge at ho ikkje ville ha...

Ingen ammetrøbbel med nokon av dei, fullamma i hhv 6 og 10 mnd.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Min erfaring er at de er altfor hysteriske angående smokk på sykehuset. Her har det ikke vært noe problem med sokk, brystskjold, pupp og flaske om hverandre!

Forsøk med smokk du! Er ikke alle som vil ha smokk, men prøv. Hvis du merker han blir uinteressert i puppen, så tar du en pause fra smokken, men tipper det går helt greit jeg!

Jeg fulgte HS og jordmor sitt råd og introduserte ikke flaske eller smokk før etter uke 6. Det var veldig dumt av meg. Min tar nå verken smokk eller flaske, noe som har gjort hverdagen her vanskeligere. Jeg trur at hun mest sannsynlig hadde tatt det om jeg hadde gjort det når jeg selv følte hun var klar. Du kjenner ditt eget barn best! Føler du at hun/ han er klar er hun/han nok det:)

Her har alle mine 3 gutter fått smokk fra dag 1.. Aldri hatt noe problemer med ammingen! ;)
Søsteren min fikk også beskjed fra hs om å ikke gi smokk for tidlig, der endte det opp med en unge som ikke ville ta hverken smokk eller flaske -hang fast i moren!
Så jeg syns du skal følge din egen magefølelse ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Ta å prøv den nå du. Så slipper du å bli brukt som smokk.

Vesla her hadde stort sugebehov og brukte puppen som smokk.

Vi ble anbefalt å ikke begynne med smokk før ammingen var på plass. Vel vi hadde problemer og jeg ble syk etter 6 uker. Så vi prøvde ikke før hun var rundt 2 mnd og hun tok smokken når hun var rundt 3 mnd. Var utrolig deilig at hun tok smokken. Da fikk jeg plutselig 2 timer alene på kvelden istedenfor henne på puppen.

Alle mine 3 har fått smokk når de har vært 3-4 dager, ikke hatt noen innvirkning på ammingen.

Her er gutten 9dager gammel og har hatt smokk en uke alt. Har ikke merket noen forskjell på ammingen. I tillegg har jeg klart å få han til å roe seg med den når vi kjører bil blant annet og han ikke sover ;) Prøv den, ser du at det blir trøblete med ammingen så tar du den bare bort igjen :)

Snuppa fikk smokk når hun skulle sove de første 6 ukene også smokk etter behov :)

Mamma til en prinsesse ♡

Junior fikk faktisk smokken allerede på dag 3 han før vi dro fra sykehuset. Han hadde bra sugeteknikk, men veldig til sugebehov og jeg ble sår, så vi ble anbefalt det... Gikk fint det! :)

Vi prøvde smokk etter en lang uke, og da nektet han. Vi prøvde alle mulige typer og mangel forskjellige tips og triks, men han nektet. Nestemann får smokk fra første stund :p

Vi har gitt sutt fra dag 1. Med eldste fikk vi masse pes, med andremann løfta barnepleierene litt på øyenbrynene, med tredje fikk vi bare smil. Sikkert problematisk for noen barn. Neppe for veldig mange.

Back
Topp