Smilejentas rugetråd- fra spire til baby <3

smilejenta78

Glad i forumet
Oktoberskattene 2015
Desemberlykke 2018
Jeg kan nesten ikke tro hva jeg ser- men testen sier jeg er gravid!! Idag!![emoji179] [emoji85] [emoji7] [emoji188] Dette er min 9ende pp så hadde begynt å miste troa siden jeg er såpass gammel som jeg er. Tok operasjon for endometrose i des og jammen funka det på første pp gitt!!! (Vi skulle til å sette oss i kø på ivf) Har vært så tunge mnd så jeg er helt overveldende lykkelig!

Tok billigtest som slo ut svakt først
9ec4006e9699adec45cdac9c2e59a664.jpg


Kasta urinprøva! Men fikk skvisa ut ett par dråper nok til en digital test...[emoji12]
72a5e57da7e2920eeab7df9b9e093343.jpg


Og jammen står det gravid! [emoji1] Har grått og ledd om hverandre og dagen går såååå sakte til samboer kommer hjem!! (og jeg får ikke gjort en dritt) bortsett fra at jeg har kjøpt inn noe småtteri babyting som pakkes inn i pakke sammen med dwn positive graviditetstesten som han finner når han skal hente posten. (Med frimerke og greier på[emoji12] ) Han kommer til å bli så overraska for vi var sikre på at denne pp var gone.. får vi håpe det klamrer seg fast og ikke ender i en sa....[emoji20] er litt redd. Særlig fordi jeg ikke føler meg gravid og svært lite sympt. men har hatt ekstra mye kviser denne mnd, litt følelse av sviing der nede, litt mer utflod,litt svimmel og vanlig menssymptomer/murringer.. så kanskje det er gravidesympt? trodde kanskje jeg skulle FØLE det mer at d var en babis inni der? Håper nesten sympt detter inn så jeg får en endelig bekreftelse på at spiren er der[emoji7] De orda angrer jeg nok når jeg ligger over dopotta og spyr[emoji6]

fc86b8e0e03829a8c8f86d1c61c8a4cf.jpg
 
Gratulerer så masse :D
Synes de billigtestene lager så svake streker jeg altså :p
Er vant til å få skikkelig sterke streker når jeg er gravid men har IKM Idag og fremdeles svak.

Så gøy at det endelig satt hos dere:D
Oppdater reaksjonen til mannen da ;)
Har dere barn fra før?
 
Gratulerer :D

Jeg fikk også veeeldig svake streker, så jeg tenkte jeg skulle kjøpe en sånn som du har der i morgen :)

Gleder meg til å høre om samboerens reaksjon :D
 
Kjempe gøy at den endelig satt!! Gratulerer så mye :) Mannen får verdens beste overraskelse når han kommer hjem. Kos dere litt ekstra i dag :) Og velkommen til oss!
 
Gratulere så mye og velkommen :) blir gøy å høre mannens reaksjon!
 
Takk så mye alle sammen!!! :):):)Var en grulig spennende dag på mandag og jeg gikk og var anspent på en god måte hele dagen og sov nesten ikke noe natt til tirsdag.. Er ikke bare bare å skulle ta innover seg slike beskjeder..

Som det stod opppi der så bestemte meg for å overraske han med noen babyklær, en bamse og pos test i en pakke i posten da jeg skulle si det:) Jeg tok av frimerker fra en annen pakke og festet på og skrev "forsinka bursdagsgave fra xx (brodern min) " utenpå og la i postkassa, ellers ville han skjønt det med en gang om det stod fra meg..

Når han endelig kom hjem så klarte jeg nesten ikke se på han uten å fnise.. men bad han hente posten. Han ble såå glad for pakka, men skjønte ikke bæret av babyklærne og testen, før jeg sa jeg var gravid:) Da ble han helt i sjokk og glad, men spurte stakkars; vet alle andre om dette og ikke jeg?? Så syns litt synd på han.. han skjønte ikke at det var tullepakke før jeg sa det.. han trodde oppriktig brodern min hadde sendt han dette.. herlighet..:D

Han skulle trene senere på kvelden og ble litt snurt over at han dro etter en sånn beskjed, men når han kommer hjem med den flotteste rosebuketten så var det glemt:hug003
Allerede første dagene sa han ting som:
Når skal vi dra å shoppe på babyshop da?
Åh, 9 mnd går altfor tregt!
Og når han kommer hjem sier han nå "hei dere" og leser alle gravideting. Han er helt klar! Det er nok pp vår som har gjort han klar for før vi begynte var han stressa for det med barn... Så var en lettelse.. var litt redd han skulle frike ut:scared007
 
Tenkte at dette kunne bli min dagbok så supert om moderator vil flytte den under dagbøker?

Idag starter jeg på uke 5, og uke 4 har vært skrekkeblanda fryd.. skrekk for å begynne å blø siden det føles som å få mensen hele tiden med slike mensmurringer. Og fryd når jeg plutselig kommer på at at jeg er gravid.. Men tror ikke jeg skikkelig skjønner det ennå da.. Er mye å ta inn, og siden jeg har lite symptomer så er det ikke så lett..

Symptomer:
Tenkt tilbake på uke 3 så tror jeg at jeg hadde tre gravidetegn, men som jeg ikke skjønte da..
Fikk noe helt infernalsk med kviser :meh: harde, vonde og overalt..
Også hadde jeg en periode med skikkelig stinke promper.. huff, stakkars mannen :smiley-angelic006
Mer utflod enn jeg pleier.

I uke 4 har jeg hatt veldig mensfølelse, trykk, en slaks smerte og merkelig følelse der nede.. Som om mensen skal komme hele tiden. Fortsatt mye luft, men ikke så stincky:angel10
Humørsvingninger har jammen starta. Litt sånn pms.. blir fortere lei meg, sinna og irritert.. egentlig vil jeg bare være glad;-)
Puppa er ikke ømme, men litt massive og tunge.
Dagen før test så ble jeg litt svimmel av å bøye meg (lavt blodtrykk), og når jeg stod på ski så fikk jeg mer vondt i lårstrekkerne/lysken enn jeg pleier..
Ellers sliter jeg med søvn siden jeg har måttet kutte melatonin.. Prøvd tart cherry, men funker foreløpig ikke.. Så trøtthet kan godt komme altsåxsmile5

Siden jeg skal føde i Oslo så sa de på helsestasjonen at man bør bestemme seg innen uke 8, så vi har allerede rukket å være på omvisning på Børum sykehus.. Følte meg rimelig dum siden alle var høygravide der:D Men vi tenker som så at om vi skulle miste, så har vi uansett sjekka sykehus til en annen gang.. Vi er forresten VELDIG fornøyde med Bærum.. En av de få sykehusene i Oslo med enerom/famrom og masse oppfølging..

Imorra skal jeg fortelle/overraske mamma, det kan jeg fortelle om senere i helgen.. Gleder meg!! :smiley-bounce012
 
Gratulerer så masse :D
Synes de billigtestene lager så svake streker jeg altså :p
Er vant til å få skikkelig sterke streker når jeg er gravid men har IKM Idag og fremdeles svak.

Så gøy at det endelig satt hos dere:D
Oppdater reaksjonen til mannen da ;)
Har dere barn fra før?

Tusen takk!!! :happy: Vi har ikke barn fra før.. dels pga sykdom i endel år, dels fordi han har vært treg til å bestemme seg.. Så første lille, etterlengta nurk!! Tenk å skal få oppleve noe annet enn bare tanterollen:happy093
 
Tenker at dette kan bli min lille gravidedagbok fra nå av:)

Idag er jeg på 5+4. Merker at tiden går sakte, fordi jeg vil være på den trygge siden av de 12 ukene.. Har også merket motsatsen til ekstase og glede denne uka og vært endel bekymret og engstelig for om det er noe inni der og om alt er bra. Jeg har så lite symptomer, så da blir man redd.. Håper ikke det betyr noe. Jeg skal til min første sjekk hos gynikologen min 17 februar, så er nedtelling til det også..
(jeg er tilbøyelig til å ønske meg kvalme nå, bare for å få bekreftet at jeg er gravid)..Tpk ny test i går og den slo fortsatt ut[emoji14]

På en annen side- om alt er bra inni der- så er det supert at jeg ikke merker formnedgang:smiley-bounce012

På søndag fortalte jeg nyheten til MAMMA:Heartbigred og reaksjonen var som ønsket.. Hun begynte å gråte i glede, for hun vet hvor mye dette betyr for meg. Jeg lagde en litt tidlig morsdagspakke til henne med garn og oppskrift på et babyteppe, en pos tes og brev fra lille spire:

" Hei mormor"
Har du lyst til å stikke dette teppet til meg så jeg holder meg varm når jeg kommer i oktober? "

Var så koselig å fortelle henne!!! :happy::happy:

88afa5b4fef2df38ac05a34bbcbbf7d0.jpg
 
Idag er jeg kommet til uke 6+2 :) (Glad for hver uke jeg starter på og hvor jeg ikke begynner å blø). Og kanskje er det gravidetrøttheten som kommer snikende, jeg ligger hvertfall på soffaen og bare har lyst å sovne hele tida.. Om det er fordi jeg er sliten etter hyttetur i helga eller om det er graviditeten, gjenstår og se. Apropo helga: Jammen kløna vi fælt for å ikke vise at jeg drakk munkholm! -Så nå lurer jeg fælt på om vi er avslørt..

Puppene kjennes litt ømmere om natten nå, og de virker endel større og tyngre. Jeg har også hatt litt svimmelhets/uggfølelse siste to dagene. Kommer brått, forsvinner brått. Men ikke blitt overmannet av kvalme ennå, så gjenstår å se åssen de neste ukene går..

Skrev ett annet innlegg en plass om at jeg er ganske urolig for hvordan det står til inni magen, siden jeg har to myomer/muskelknuter som kan øke sannsynlighet for trøbbel, pluss lite symptomer. Ser at så endel har blødd her inne i det siste, og det er så trist og skremmende. Forrige uke var jeg litt rammet av redsel, men jeg kjenner at jeg bare må tenke at det som skjer det skjer, jeg kan ikke få gjort så mye uansett, og at mest sannsynlig går det fint. Jeg klarer nok ikke glede meg 100% før etter 12 uker, men hjelper veldig med sjekk til tirsdagen. MEn bekymre meg mindre må jeg virkelig bestrebe.. for regner med det ikke er så sunt at mor engster seg i hjel heller..Og dagene går sakte. Så tenker at jeg skal gjøre positive ting.. google litt mindre, leve i håpet og prøve å slappe godt av.

To nye vet det nå forresten.. sjefen på jobb og kiropraktoren. Familien må hvertfall vente til etter undersøkelse og helst lenger.. (hvis vi klarer)

Ønsker alle rugerne her inne en finfin uke :):)
 
Back
Topp