Smerter i magen/livmoren

guniss

Første møte med forumet
Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg...??
Jeg nærmer meg uke 28, og har fått intense smerter i underlivet/nedre del av magen. Det er liksom på det området jordmor/lege starter når de skal måle hvor stor magen er..
Det er spesielt ille om natta, og når jeg har sittet stille og skal reise meg opp for å gå. Kan dette være relatert til bekkenløsningen jeg har slitt litt med? Det er fryktelig ubehagelig..
Noen som har erfaringer?

Og blir det mest sannsynlig sånn resten av svangerskapet??

*hjertesukk* [:(]
 
Hei :)

Du beskriver mye av de smertene jeg har, enda jeg bare er i uke 21. Ifølge min jordmor kan dette være normalt hvis du har en form for bekkenløsning.. [:'(]
Jeg ble veldig urolig selv når jeg fikk vondt bare jeg nøs, eller slapp gass..

Blir det værre ville jeg spurt min fastlege. Ellers tror jeg du har et normalt svangerskap :))

Lykke til videre snuppa!
 
Æ ville ha tatt kontakt med fastlegen eller jordmor.
Sånn at du skal slippe å bekymre deg.
 
Høres veldig ut som bekkenløsning.
Jeg hadde det ganske kraftig sist og er sykemeldt nå pga det samme. Det eneste du kan gjøre å ta det med ro, det er det ENESTE som hjelper.
Det er vanlig at du kjenner mest om kvelden/natta når du kanskje er sliten etter en lang dag og selvfølgelig hvis du har sittet lenge i samme stilling. Jeg har det på samme måte. Jeg bare sier: Det er lov å kaste inn håndkle å be om en sykemelding på dette tidspunkt, bekkenløsning kan faktisk gi varige plager om man ikke hører på kroppen sin. Jeg slet selv i 2 år etter første fødsel og har ikke tenkt å slite like lenge igjen....forhåpentligvis!

God bedring og lykke til!

PS ikke grunn til bekymring for at det skal være noe galt. Det er nok bekkenløsning:)
 
Takk for svar.
Egentlig er jeg ikke urolig for at det skal være noe galt, for jeg tror også det har sammenheng med bekkenet. Jeg er heldigvis sykmeldt da, pga ryggplager. Har hatt skiveutglidning i ryggen for noen år siden, og ryggen bukka under ganske tidlig i svangerskapet. Men egentlig synes jeg det har gått LITT bedre nå da, før jeg fikk dette.. sukk.

Og ja, jeg har tenkt å ta det med ro, i og med jeg er litt ekstra utsatt pga tidligere ryggplager, så gjør jeg det - har IKKE lyst til å ikke klare å ta vare på dattra mi når hun kommer ut !

Takk jenter!
 
Back
Topp