Smerter i mage og rygg? Vanlig?

Blomst24

Betatt av forumet
Hei.

Jeg er i dag 5+5 og har hatt smerter i rygg og mage. Det kom på ettermidagen og varte i ca. 5 min også kom det nå og varte 3 min ca. Men da mener jeg vondt ! Føles som noe klemmer ryggen og magen, føles veldig sterkt og vondt. Er det vanlig? Er så redd for sa osv :(
 
Krysser fingrene for at det kun er ‘vanlige’ smerter og at det ikke er noe SA på gang hos deg. <3 Har hatt en SA tidligere og da var smertene så enorme at jeg overhode ikke var i tvil om at jeg var i ferd med å abortere.
Oppdater gjerne.
 
I mitt første svangerskap hadde jeg vanvittige smerter i mage og rygg de først 2 ukene, så mye at jeg kaster opp og lå i fosterstilling på gulvet. Var på legevakta flere ganger og hos legen. Viste seg at det kun var smerter fra svangerskapet og livmora, alt gikk bra og jeg fikk en gutt 8 mnd senere [emoji4] har du ikke blod er det et godt tegn! Livmora strekker seg og det er mye som skjer der nede som kan forårsake smerter.
 
Det er vanlig å ha slike smerter. Livmoren begynner tidlig å utvide seg og "murre". Mest sannsynlig går dette bra!
 
Jeg har ikke hatt smerter etter igår kveld. Bare litt i ryggen. Magen er ikke så vond, svake mensmurringer, men ryggen føler jeg verker litt akkurat nå. Lurer på om det kan være begynnende bekkenløsning ? For det er ved setet og litt over.. [emoji848]
 
Kan ikke garantere noe selvfølgelig. Men selv hadde jeg sykt sterke menslignende smerter mellom uke 5-7 det var så gale noen ganger at jeg ikke klarte å stå oppreist, lå bare i fosterstilling å var overbevist at jeg kom til å starte å blø hvert øyeblikk. Men det har gått bra:) er i uke 24+4 i dag


Før denne graviditeten hadde jeg en spontanabort i uke 5 og da kom smertene i sterke bølger med kramper, de føltes litt annerledes ut rett og slett.


Slik du beskriver det kan det i hvert fall høres ut som det er voksesmerter:)
 
Jeg hadde slike smerter inn i mellom frem til noen dager siden (er 6+3 i dag). Selv tolket jeg det som voksesmerter:) Nå får jeg bare vondt om jeg anstrenger meg for mye fysisk og litt ubehag i bruksområdet når jeg ligger på siden eller har ryggen litt skjev.
 
Wooops, haha, BEKKENOMRÅDET ble autocorrected til bruksområdet:hilarious: Det kan misforstås grovt..


Jeg hadde slike smerter inn i mellom frem til noen dager siden (er 6+3 i dag). Selv tolket jeg det som voksesmerter:) Nå får jeg bare vondt om jeg anstrenger meg for mye fysisk og litt ubehag i bruksområdet når jeg ligger på siden eller har ryggen litt skjev.
 
Back
Topp