Smerter etter tungt løft

Bollibompa

Betatt av forumet
Novemberlykke 2018
Er så nervøs at jeg snart ikke vet hva jeg skal gjøre. I går måtte jeg hjelpe til med å bære et skrivebord ned et par etasjer. Det var ikke sånn ekstremt supertungt, men tungt nok. Etterpå fikk jeg veldig vondt i korsryggen og i livmora føles det ut som. Hatt murringer i natt og hele dagen. Har ikke hatt noen blødning, og har lest at man egentlig ikke kan løfte på seg en SA men er likevel veldig redd for at det har skjedd noe galt.
Har søkt på nett at man fort kan forstrekke seg litt siden muskler/leddbånd er ganske løst under graviditeten. Kan fort bli støl.

Dem er så utrolig sure på legekontoret så jeg tør nesten ikke ringe dit. Legen er grei, men sekretærene er onde.
Får se om jeg ringer i morgen for jeg er så urolig.
Lurer på om flere har bekkensmerter pluss at det kjennes ut som at livmora strekkes ekstremt/mensmurringer?

Måtte bare få det ut her som det finnes flere hormonelle og bekymrede i samme båt.
 
Har hatt mye mensmurring egentlig hele tiden. Blir litt ekstra hvis jeg har løfta mye på jobb (er sykepleier og hender det er mange tunge pasienter som trenger hjelp) eller tatt litt hardt i på trening. Tenker at dersom du bekymrer deg eller føler at noe er galt, ville jeg tatt en telefon til legen :)
 
Har hatt mye mensmurring egentlig hele tiden. Blir litt ekstra hvis jeg har løfta mye på jobb (er sykepleier og hender det er mange tunge pasienter som trenger hjelp) eller tatt litt hardt i på trening. Tenker at dersom du bekymrer deg eller føler at noe er galt, ville jeg tatt en telefon til legen :)

Skal ringe i morgen tidlig. Gruer meg til å måtte trygle om å få komme inn. Det gir seg ikke. Føles som sammentrekninger.

Men som du skriver merker jo du det hvis du har løftet tungt.

Takk [emoji179]
 
Jeg har også hatt en del mensmurringer, strekninger og det som føles som kramper, men det gir seg alltid fort og har ikke vært knyttet til spesielle aktiviteter. Har heller ikke hatt blødninger, så slått meg til ro med at det ikke er farlig. Det er ikke bra å gå og bekymre seg, så jeg ville ringt. Lykke til [emoji173]
 
Skal ringe i morgen tidlig. Gruer meg til å måtte trygle om å få komme inn. Det gir seg ikke. Føles som sammentrekninger.

Men som du skriver merker jo du det hvis du har løftet tungt.

Takk [emoji179]

Håper du slipper å trygle og at du får komme raskt til legen og får pratet med han/hun. Ikke noe ålreit å gå og bekymre seg sånn.

Ingenting å takke for, er jo derfor vi er på dette forumet❤
 
Nå har jeg ringt og fått time i dag. Heldigvis var det ikke den verste hurpa som svarte i telefonen i dag. Hadde helt hjertebank da jeg ventet på svar. Skal nevne for legen at de er ufine. Har ikke vært på det legekontoret så lenge og der jeg var før var de bare søtest i verden. Fikk skikkelig sjokk da jeg ble møtt på den måten av de.

Sannsynligvis ikke noe farlig men bedre å sjekke en gang for mye enn unødvendig bekymring.
 
Jeg får også det, og etter jeg nyser. Spurte jm og hun sa det var normalt siden livmora flytter på seg.

Aha, det er godt å vite. Synes liksom magen er veldig hard litt langt ut på venstre siden og helt myk på høyre. Kan jo være den har flyttet på seg da.

Godt å høre andres erfaringer. [emoji4][emoji106]
 
Nå har jeg ringt og fått time i dag. Heldigvis var det ikke den verste hurpa som svarte i telefonen i dag. Hadde helt hjertebank da jeg ventet på svar. Skal nevne for legen at de er ufine. Har ikke vært på det legekontoret så lenge og der jeg var før var de bare søtest i verden. Fikk skikkelig sjokk da jeg ble møtt på den måten av de.

Sannsynligvis ikke noe farlig men bedre å sjekke en gang for mye enn unødvendig bekymring.
Masse lykke til,dette går nok bare godt :)
 
Er så nervøs at jeg snart ikke vet hva jeg skal gjøre. I går måtte jeg hjelpe til med å bære et skrivebord ned et par etasjer. Det var ikke sånn ekstremt supertungt, men tungt nok. Etterpå fikk jeg veldig vondt i korsryggen og i livmora føles det ut som. Hatt murringer i natt og hele dagen. Har ikke hatt noen blødning, og har lest at man egentlig ikke kan løfte på seg en SA men er likevel veldig redd for at det har skjedd noe galt.
Har søkt på nett at man fort kan forstrekke seg litt siden muskler/leddbånd er ganske løst under graviditeten. Kan fort bli støl.

Dem er så utrolig sure på legekontoret så jeg tør nesten ikke ringe dit. Legen er grei, men sekretærene er onde.
Får se om jeg ringer i morgen for jeg er så urolig.
Lurer på om flere har bekkensmerter pluss at det kjennes ut som at livmora strekkes ekstremt/mensmurringer?

Måtte bare få det ut her som det finnes flere hormonelle og bekymrede i samme båt.


Hei! Jeg jobber på Sats ved siden av min vanlige jobb og har lest endel om trening og graviditet. Jeg synes ikke du bør være noe bekymret, du har nok fått deg en strekk og er støl. Du kommer ikke til å ha påført deg selv en spontanabort pga dette løftet, det er jeg veldig sikker på :) <3 forstår du blir redd!
 
Har hatt en god del murringer selv, noen har vært så vonde at jeg måtte legge meg ned i dusjen liksom. Men har tatt ultralyd etter dette og alt var fint. :)

Lykke til, og ja, si fra til legen om de ansatte. Det er ikke greit at man som pasient skal kvie seg for å ringe når man er i en sårbar og redd situasjon. Ikke greit i det hele tatt.
 
Takk damer, dere er nydelige. [emoji179]
Roer meg faktisk litt ned av å lese det dere skriver. [emoji5]
 
Vært hos legen og hun forstod min bekymring. Smerter da hun trykket en bestemt plass. Crp var fin, men hun ville sende meg til gynekologisk på sykehuset. De ville så klart ikke ha meg. Skal måle hcg i dag og på mandag for å sjekke og så tar vi det videre der i fra. Har fått løfteforbud og skal bare ta det helt med ro. Gynekologen sa i telefonen at det mest sannsynlig er en strekk. Kan ikke skryte på meg å være trent så skal nok ikke mye til.
Krysser fingrene for at baby har det fint. Ble helt tårøyd der jeg satt og ventet. Betyr mye for meg dette barnet.
Kan ikke huske at jeg var så nervøs med førstemann, men det er jo en evighet siden.
 
Håper alt er bra <3 Det er det HELT sikkert <3

Husk at, veldig mye av de man merker på kroppen henger sammen med tankene våre. (Jeg har (hatt) helseangst, og er veldig god til å kjenne symptomer jeg er redd for, og vært en del i terapi for det. Sier selvfølgelig ikke at det du merker ikke er riktig, men ofte kan det og bli veldig forsterket av bekymringstanken, og så sender hjernen oppmerksomhet ned til de nervene... Det sier også min venninne som er lege. Av og til hjelper det også med noen avledningsteknikker, øve seg på å tenke på noe annet, vanskelige regnestykker, farger på bilder, etc., så kjenner man plutselig ikke smertene før man kommer på de igjen.

Som sagt, ikke fordi det du kjenner ikke henger sammen med løftingen, men greit å vite at det av og til forsterkes fordi man bekymrer seg og kjenner etter. <3

Helt sikker på at alt er fint. Klem <3
 
Back
Topp