Smerter, bekymret

Mirmir2611

Flørter med forumet
Hei. Jeg har denne uken hatt smerter på venstre side av magen like under navelen. Smerten ligger kun på venstre side og når den begynner så er den takvis og kommer ca hvert 15 sekund. Pleier også å ha slike smerter i korsryggen, igjen kun på venstre side. Smerten er på en måte pulserende, er litt vanskelig å forklare. Føler smerten ekstra godt når jeg sitter og klarer ikke sidde i samme posisjon mer enn 1 min av gangen. Jeg er 15 uker gravid. Er dette normalt? Noen andre som har hatt det slik? Får ikke gått til legen før i neste uke, det er lenge å vente


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hei på deg!

Når man er 15 uker på vei er det mye som skjer i den gravide magen! Livmoren "reiser" seg for alvor og kommer skikkelig opp av bekkenet og ligamentene strekkes og tøyes. Fordøyelsen påvirkes også av svangerskapet og en del gravide kan bli litt trege i magen. Men den måten du beskriver ubehaget på virker ikke nødvendigvis til å være noen av disse tingene........
Går du normalt på do? Har du vondt når du tisser, eller må du tisse VELDIG ofte? Har du vært på tidlig ultralyd?
Hjelper det hvis du tar et par paracet?

Uansett, så se det litt an. Hvis det blir verre eller hvis det preger deg mer eller mindre hele tiden, så kontakt legevakten for en sjekk. Det er du som kjenner om kroppen har det greit eller ikke. Og i utgangspunktet skal man ikke har vondt over lengre tid når man er gravid.

Lykke til :)
Jordmor Ragna.
 
Back
Topp