Smerter øverst i magen

Status
Stengt for ytterligere svar.

Hjertemamma

Andre møte med forumet
Hei! Jeg er 27 uker gravid og har lenge vært litt øm over ribbein og brystbein. I natt kom en voldsom smerte øverst i magen, bak høyre ribbein og brystbein.. jeg måtte puste meg gjennom det. Våknet midt på natten og det varte konstant i ca 30 minutter. Etter dette, gikk det tilbake til normal ømhet. Jeg tenkte at dette sikkert var luftsmerter eller evt sure oppstøt, selvom jeg eggentlig ikke er plaget av det til vanlig.. bør jeg sjekke det opp?
 
Hei! Jeg er 27 uker gravid og har lenge vært litt øm over ribbein og brystbein. I natt kom en voldsom smerte øverst i magen, bak høyre ribbein og brystbein.. jeg måtte puste meg gjennom det. Våknet midt på natten og det varte konstant i ca 30 minutter. Etter dette, gikk det tilbake til normal ømhet. Jeg tenkte at dette sikkert var luftsmerter eller evt sure oppstøt, selvom jeg eggentlig ikke er plaget av det til vanlig.. bør jeg sjekke det opp?

Hei, ser du ikke har fått svar.
Hvordan går det med det nå?

Har du ødemer? Er det lenge siden du målte blodtrykket?
 
Hei! Jeg er 27 uker gravid og har lenge vært litt øm over ribbein og brystbein. I natt kom en voldsom smerte øverst i magen, bak høyre ribbein og brystbein.. jeg måtte puste meg gjennom det. Våknet midt på natten og det varte konstant i ca 30 minutter. Etter dette, gikk det tilbake til normal ømhet. Jeg tenkte at dette sikkert var luftsmerter eller evt sure oppstøt, selvom jeg eggentlig ikke er plaget av det til vanlig.. bør jeg sjekke det opp?


Hei!

Det er mange endringer i magen når livmoren vokser. Magesmerter er vanskelig å beskrive og kan heller ikke altid forklares. Livmoren er festet med noe som heter ligamenter. To som går fra foran på bekkenet som fester seg på toppen av livmoren - når de blir stukket kan de gi knivstikk smerter. Samt at det går et bredt ligament over hele livmoren og festets i korsryggen. Disse båndene er muskel fibre så når de blir stukket eller livmoren vokser mye kan dette gi en ubehag følelse. Beveger barnet seg mye og sparker oppover kan dette gi smerte opp under ribbena.

Selv om dette kan være helt ufarlig og normalt vil jeg anbefale deg til å kontrollere det uansett. Har man smerter er det mye bedre å komme på kontroll og få beskjed at det er normalt enn å gå hjemme å være usikker:)

Masse lykke til!
 
Det var ikke ligamentsmerter, men heller trykkende smerter, ikke likt som rier, men nesten.. det varte i ca 30min, helt øverst i magen. Jeg klarte ikke ringe sykehuset for jeg hadde så vondt, itillegg til at jeg var alene med nr 1.

Målte blodtrykk 2 ganger i uke 24, 130/80 og 100/60. Første gangen hadde jeg 2+ på protein og 2+ på ketoner. Andre gang inget utslag.

Jeg vet at jeg sikkert skulle sjekka det den natta det var sånn, men siden det gikk over og ikke har vært noe spesielt etterpå så har jeg tenkt at det ikke er noe. Skal til legen nå 1/6.
 
Det var ikke ligamentsmerter, men heller trykkende smerter, ikke likt som rier, men nesten.. det varte i ca 30min, helt øverst i magen. Jeg klarte ikke ringe sykehuset for jeg hadde så vondt, itillegg til at jeg var alene med nr 1.

Målte blodtrykk 2 ganger i uke 24, 130/80 og 100/60. Første gangen hadde jeg 2+ på protein og 2+ på ketoner. Andre gang inget utslag.

Jeg vet at jeg sikkert skulle sjekka det den natta det var sånn, men siden det gikk over og ikke har vært noe spesielt etterpå så har jeg tenkt at det ikke er noe. Skal til legen nå 1/6.

Jeg har heller ikke noe spesielt vann i kroppen.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp