Smertelindring

Roland91

Blir kjent med forumet
Har dere tenkt noe på om dere vil ha/Ikke ha smertelindring ved fødselen?

Personlig vil jeg ikke ha noe form for smertelindring. Jeg har høy smerteterskel og vil gjerne være ordentlig "tilstede" både kropp og sinn når jeg føder :)
 
Jeg skal ha epural hver all Lyskass kan dem bare glemme. Skriver det nok feil nå men.
 
Har veldig veldig lav smerteterskel, så jeg vil gjerne ha alt jeg kan få av smertelindring. Desverre får man ikke lystgass på sykehuset i Trondhein, pga dårlig ventilasjon, på tross av at sykehuset er helt nytt, veldig dårlig!
 
Lystgass! Utover det vil jeg vel egentlig ikke ha noe. Nekter epidural i alle fall. Har en tålig grei smerteterskel og hadde utrolig god effekt av lystgassen forrige gang [emoji1]
 
Lystgass! Og badekar om jeg rekker og orker tanken. Hadde veldig god hjelp av å puste i lystgass sist gang men orka ikke badekar. Skal i hvertfall prøve denne gang!
 
Forrige gang ville jeg helst ha alt, men rakk ingenting. Derfor tenker jeg at jeg klarer meg uten denne gangen og [emoji4]
 
Jeg fødte fort sist så jeg gidder ikke tenke at jeg skal ha smertestillende. Men jeg ønsker meg vannfødsel. Håper bare jeg rekker fram til sykehuset [emoji6]
 
Ved sist fødsel kom jeg til 6 cm uten annen smertestillende enn sprøyter med saltvann(?) og varmepute. Fødselen endte med hastekeisersnitt. Har derfor et ønske om å føde så naturlig som mulig denne gangen, gjerne i badekar om det er mulig.
 
Sist var jeg bestemt på at jeg skulle ikke ha noe annet enn eventuelt lystgass fordi jeg er så sinnsykt redd sprøyter. Da endte det i ks pga seteleie. Etter den spinalbedøvelsen er jeg ikke redd for epidural. Tar det som det kommer. Får se hvor langt jeg kommer uten:)
 
Hvilken effekt har lystgassen? Er det en form for smertelindring?

De aller fleste tåler mer enn de tror! Jeg ser frem til å kunne oppleve å føde- selv om det er leeenge til, hehe.

Og håper selvsagt at alt går som normalt.
 
Sist gang bodde jeg i badekaret frem til jeg fikk epidural. Prøvde også varmepose før badekaret. Badekaret var jo den beste smertelindringen [emoji173] Endte opp med HKS. Så denne gangen tenkte jeg å prøve noe annet [emoji28] må bare finne ut hva [emoji85] lystgass er ikke et alternativ da jeg skal føde på st.olav.
 
På fødestuen jeg skal føde på har de ikke epidural.
De to andre fødslene mine hadde jeg lystgass og akupunktur.
Når jeg fødte sist hadde jeg nok tryglet om epidural om de hadde det for det var sinnsykt vondt [emoji85] men glad nå i ettertid at jeg fødte uten [emoji4]
Ønsker å bruke badekar mere denne gangen [emoji4]
 
Hvilken effekt har lystgassen? Er det en form for smertelindring?

De aller fleste tåler mer enn de tror! Jeg ser frem til å kunne oppleve å føde- selv om det er leeenge til, hehe.

Og håper selvsagt at alt går som normalt.

Jeg synes det var mest effekt i å puste med litt motstand og høre lyden av apparatet gjennom riene. Fikk meg til å fokusere på noe annet. Ble litt brisen, men bare sånn susete i hodet. Egentlig litt deilig. Fikk ikke ha det på slutten pga det. Men fikk heller ikke lystgass før 7 cm da..
 
Jeg synes det var mest effekt i å puste med litt motstand og høre lyden av apparatet gjennom riene. Fikk meg til å fokusere på noe annet. Ble litt brisen, men bare sånn susete i hodet. Egentlig litt deilig. Fikk ikke ha det på slutten pga det. Men fikk heller ikke lystgass før 7 cm da..
Okei, takk for svar. Da vet jeg litt mer hvilken virkning lystgass gir :)
 
Første fødsel hadde jeg kun lystgass. Sto på 30%, ble kvalm av mer. Var mest for å ha noe å fokusere på. Og syntes det holdt.

Med andre ville jeg ha epidural, men fikk ikke pga lavt blodtrykk. Endte med ingen smertelindring.

Tar denne som den kommer. Men håper det blir mulig å få epidural dersom jeg ønsker det..
 
Sist gang lå jeg i badekaret i 5-6 timer. JM ville ha meg opp av vannet for å tisse og stå litt 1 time før snuppa kom til verden. Så det ble ikke noe vannfødsel, men det gikk helt fint. Prøvde akupunktur og saltvann (?) som ble sprøytet inn i ryggen. Var som de verste vepsestikkene og hjalp ikke noe! Lurer på hva jeg ender opp med denne gangen. Siden jeg klarte det sist så vet jeg jo at jeg klarer det, men skulle ønske jeg kunne være litt mer til stede enn det jeg var. Så jeg tar det som det kommer [emoji4]
 
Sist gang lå jeg i badekaret i 5-6 timer. JM ville ha meg opp av vannet for å tisse og stå litt 1 time før snuppa kom til verden. Så det ble ikke noe vannfødsel, men det gikk helt fint. Prøvde akupunktur og saltvann (?) som ble sprøytet inn i ryggen. Var som de verste vepsestikkene og hjalp ikke noe! Lurer på hva jeg ender opp med denne gangen. Siden jeg klarte det sist så vet jeg jo at jeg klarer det, men skulle ønske jeg kunne være litt mer til stede enn det jeg var. Så jeg tar det som det kommer [emoji4]

Har hørt at det er som skikkelig vepsestikk det der! Godt å ikke ha en plan også, alt faller på plass til slutt alikavel :)
 
Jeg tar det jeg kan få jeg!
 
Back
Topp