Smertelindring ved fødselen

Tar det som det kommer! Har aldri født og vet ikke hva jeg går til.. Men håper på å føde så naturlig som mulig i utgangspunktet :)
 
Håper å slippe...men realistisk? Kommer sikkert til å be om hva som helst [emoji23] vet bare kor ille det var da eg hadde ribbeinsbrudd i fjor, drittlei, men kanskje mest det at eg aldri fikk fred (vondt å puste vanlig i over ei uke....
 
Blir helt svett av å tenke på hva vi skal igjennom, så tror nok jeg å kommer til å ta det jeg kan få :p nesten så keisersnitt frister mer, men det er vel ikke noe en kan velge.
 
Tja... bare brukt lystgass før. Jeg gikk ut riene med nr 2 og det var egentlig helt fantastisk. Åpningen gikk på noen timer og pressa i 4 minutter. Anbefaler virkelig å være i aktivitet under åpningsriene ;)
 
Jeg tar det jeg får om det er behov [emoji23] sist ønsket jeg ikke, men la til i min egen plan at det ikke var krise om jeg tok epidural. Hadde så store smerter i ryggen etterhvert med kramper osv i mellom riene at jeg valgte å ta epidural og er så glad for at jeg tok det valget [emoji4]
Kommer til å ha samme innstilling nå også håper jeg at jeg får prøve badekar som smertelindring [emoji4]
 
Jeg har hatt to fine fødsler før og den siste en styrtfødsel på en halvtime så det blir nok uten smertelindring på meg denne gangen også, men man vet jo aldri på forhånd hvordan fødselen vil bli..
 
Sist satt jeg i badekar og fikk lystgass, og hadde på forhånd bestemt meg for at jeg ville ha det så naturlig som mulig :) Var en helt fantastisk opplevelse som jeg håper blir like fin denne gangen. Vil prøve å føde i badekar denne gangen, og uten lystgass. Jeg er litt der at jeg vil være fult og helt til stede og virkelig føle både mentalt og fysisk alt som skjer og ikke "gå glipp av noe" :p Skjønner ikke de som på forhånd har bestemt seg for epidural, og som ikke ønsker å "kjenne på følelsen" engang før de vil ha den satt. Men, jeg er også åpen for smertelindring om fødselen blir veldig lang og jeg veldig sliten og jordmor anbefaler det.
 
Sist satt jeg i badekar og fikk lystgass, og hadde på forhånd bestemt meg for at jeg ville ha det så naturlig som mulig :) Var en helt fantastisk opplevelse som jeg håper blir like fin denne gangen. Vil prøve å føde i badekar denne gangen, og uten lystgass. Jeg er litt der at jeg vil være fult og helt til stede og virkelig føle både mentalt og fysisk alt som skjer og ikke "gå glipp av noe" :p Skjønner ikke de som på forhånd har bestemt seg for epidural, og som ikke ønsker å "kjenne på følelsen" engang før de vil ha den satt. Men, jeg er også åpen for smertelindring om fødselen blir veldig lang og jeg veldig sliten og jordmor anbefaler det.
Vi som gjerne sier at vi ønsker smertelindring neste gang har vel ikke akkurat hatt drømmefødsel som deg første gang :) og å "kjenne på fødsel" gjør vi da uansett. Jeg er livredd for å føde igjen etter en veldig tøff fødsel.
 
Vi som gjerne sier at vi ønsker smertelindring neste gang har vel ikke akkurat hatt drømmefødsel som deg første gang :) og å "kjenne på fødsel" gjør vi da uansett. Jeg er livredd for å føde igjen etter en veldig tøff fødsel.
Jeg antar at hun snakker om dem som aldri har født før og dermed ikke helt vet hvordan det blir eller hvordan kroppen reagerer. Dette er ofte en følge av at gravide har blitt fortalt "skrekkhistorier" fra damer som allerede har født (men som kanskje hadde veldig tøffe fødsler). Det er hver og ens valg hva slags smertelindring man velger - du selv kjenner deg selv best. Jeg anbefaler de fleste å gå inn med et "åpent sinn". Ting kan bli helt annerledes enn du først så for deg, men jeg synes det er viktig at alle vet at vaginale fødsler har komplikasjoner på samme måte som krisersnittfødsler. :)
 
Jeg satser på at badekar og lystgass, men kan ikke utelukke noen ting da jeg aldri har vært gjennom dette før [emoji4]
 
Vi som gjerne sier at vi ønsker smertelindring neste gang har vel ikke akkurat hatt drømmefødsel som deg første gang :) og å "kjenne på fødsel" gjør vi da uansett. Jeg er livredd for å føde igjen etter en veldig tøff fødsel.
Ja, men nå tenkte jeg på de som ikke vet hva de går til :) som uten å ane noe som helst har bestemt seg. Blir noe annet når man har erfaringer fra før, eller man ligger der med forferdelige rier og ting drøyer. Skrev jo også at jeg er åpen for epidural om jeg skulle føle behovet.
 
Jeg har ikke født, men er sikker på at jeg kommer til å takke ja til smertelindring. Når det ikke er nødvendig å ha det dødsvondt ser jeg ingen grunn til å skulle ha det, og jeg er sikker på at jeg vil få like mye ut av opplevelsen selv om det ikke vil kjennes ut som om innvollene mine vrenger seg. Jeg er ikke med på dette for fødselen sin del, men for resultatet: det etterlengtede barnet :)
 
Har noen tenkt på smertelindring under fødselen? [emoji4]

Har kun hatt lystgass med de andre 2 av 3 :happy: rakk ikke noe annet enn lystgass i 30 min med nr 3 så tviler jeg rekker stort mye mere nå også :happy:
På nr 3 gikk det fort da det først startet. Hadde modnings rier som var veldig vonde og intense så sov på sykehuset med morfin natta før. Kl 10 dagen etter hadde jeg 4 cm og helt moden og kl 12.13 var hun ute :happy:
 
Med første ble det epidural pga lang tid og ingen krefter. Med nr 2 gikk det slag i slag (tok det meste av riene hjemme da vi bodde ganske nært) og så hadde jeg med en liten dab radio som smertelundring. Drømmefødsel. Musikk skal avsolutt være med denne gang også [emoji108] Eneste smertelindringen jeg hadde behov for, utenom en kald klut på pannen [emoji4]
 
Sist hadde jeg så rask fødsel at jeg ikke rakk noe som helst. Håper jeg greier uten denne gangen også. Eneste jeg kunne tenkt meg er lystgass, men det har de ikke på st. Olavs :/
 
Kun oxygen ! Hjelper meg og puste meg igjennom, og det har vært det beste under mine 3 første fødsler[emoji4][emoji1360]
 
Tar det som det kommer. Med de to første brukte jeg badekar,lystgass og akupunktur. :)
 
Back
Topp