Smertefullt samleie

Septemberbaby__

Flørter med forumet
Altså, det går bare ikke.. Flere som opplever det? Er det noe man kan gjøre for å bli mer «romslig» eller må det bare gå seg til?
 
Går seg til kanskje... etter min første fødsel klarte jeg ikke ha sex på over et år. Kunne ikke fått inn en qtips engang.. var hos gyn og lege osv, alt som var galt var bare at jeg ikke klarte å slappe av... kroppen min husket fødselen som et traume visstnok, så selvom hodet var klart, så ville ikke kroppen. Kunne ikke bruke tampong eller noe... men det gikk seg til med hyppige forsøk,helt til kroppen klarte å slappe nok av [emoji4]
 
Går seg til kanskje... etter min første fødsel klarte jeg ikke ha sex på over et år. Kunne ikke fått inn en qtips engang.. var hos gyn og lege osv, alt som var galt var bare at jeg ikke klarte å slappe av... kroppen min husket fødselen som et traume visstnok, så selvom hodet var klart, så ville ikke kroppen. Kunne ikke bruke tampong eller noe... men det gikk seg til med hyppige forsøk,helt til kroppen klarte å slappe nok av [emoji4]

Takk for svar :) tenkte jeg skulle høre med legen i tilfelle det er noe spesielt som gjør at det er vondt. Ellers får vi bare fortsette å prøve.. vil jo ha flere barn etterhvert så det må jo bare gå seg til :p
 
Sliter med det samme her. :(
Har bare prøvd et par ganger siden fødsel, men har måtte avbryte hver gang, det gjør bare for vondt.
Nevnte det for legen da jeg var på kontroll på sykehuset. Hun sa at det kunne være arrvev som er ømt enda (jeg sydde ganske mye både innvendig og utvendig).
Ammingen gjør også at det blir tørrere der nede, så et godt glidemiddel kunne hjelpe mye.
Hun kunne også skrive ut lokalt østrogen om jeg ville, men ble ikke til det, så er usikker på hvordan det fungerer.

Jeg tror det største problemet mitt nå er at jeg ikke klarer å slappe av fordi jeg venter på at det skal gjøre vondt, og da blir det jo det også :sorry:
Så tror nok mye av problemet er i hodet mitt.
 
Med nr 1 klarte jeg ikke helt å,slappe av etter fødsel, samboer måtte bruke god tid på forspill og være veldig forsiktig de første gangene. Etterhvert som jeg klarte å slappe av gikk det seg til. Ble gravid igjen etter kun 8 mnd og det måtte en del forsøk til pga ustabil syklus og det gikk helt uten problemer. Etter nr 2 har det ikke vært noe problem overhode, men det ente med haste keisersnitt så kan jo ikke sammenliknes.
 
Back
Topp