Smertefull samleie - 3 grads rift / revning

mamma22åring

Andre møte med forumet
Jeg sitter her med tårer i øyene..
Gleden med sex er borte ikke fordi jeg ikke har lyst fordi det har jeg så inderlig mye..

Det gjør såå vondt, selve skjedeåpningen og inngangen er så øm og vond. Hver gang vi skal ha sex som er sjeldent nå fordi jeg ærlig ikke tørr! Så må vi være sååå forsiktige og alt blir bare skummelt og vondt.. 4,5 mnd siden fødsel, jeg vet ikke hva kan gjøre.

Har dere tips, råd eller noe å oppmuntre meg med?
Er vanskelig å snakke med andre om dette..
 
Jeg sitter her med tårer i øyene..
Gleden med sex er borte ikke fordi jeg ikke har lyst fordi det har jeg så inderlig mye..

Det gjør såå vondt, selve skjedeåpningen og inngangen er så øm og vond. Hver gang vi skal ha sex som er sjeldent nå fordi jeg ærlig ikke tørr! Så må vi være sååå forsiktige og alt blir bare skummelt og vondt.. 4,5 mnd siden fødsel, jeg vet ikke hva kan gjøre.

Har dere tips, råd eller noe å oppmuntre meg med?
Er vanskelig å snakke med andre om dette..

Høres ikke noe godt ut..
Legen er en god plass å starte. Var du ikke på 6 - ukerskontroll?
 
Har vært ganske likt her, og gått lenge mellom forsøkene. Først igår fikk jeg ikke smerte i skjeden, tidligere har det føltes som om jomfrudommen røk..
Håper det bare tar litt tid for deg også :)
Vesla mi er også 4.5mnd forresten ♡

(Vet ikke hvilken grad rift jeg fikk, men ble klippet i "3 lag", og så revnet jeg visst videre[emoji85])
 
Har selv grad 3 og 4 rift og klipp, og klarer ikke ha sex eller tanken på å ha sex enda. Gynekologen mente det var helt normalt og at det kom til å ta ihvertfall 6 måneder før jeg var rundt 80% OK der nede.

Ville tatt en tur til gynekolog hvis du ikke har gjort det enda bare for å sjekke. Ellers fikk jeg beskjed om å prøve rolig på egenhånd først, men tør ikke det heller enda. Min lille er 5,5 mnd [emoji173]️
 
Var du ikke på 6ukerskontroll?
Ville evt tatt turen til lege/gyn for å sjekke tilstanden
Ellers ville jeg ha tatt ting sakte, ikke kutte ut det å være seksuell med hverandre, men gjøre andre ting enn å penetrere deg:)rolleyes:) og jobbe dere oppover dit dere ønsker det når dere er klare/du ikke har vondt lengre. Er så my med å gjøre med hverandre enn den typiske samleie. Ikke slutt å være seksuelle med hverandre iallefall :) lykke til å håper alt bedrer seg for dere!:Heartred
 
Samme her.. forsøkte sex for ca en måned siden, men stoppa seg helt. Kan ikke huske det var så vondt å miste jomfrudommen engang [emoji85]
Har ikke turt å prøve igjen, i tillegg har vi nå en baby som ikke sover, så energien er ikke der heller..

Men har tenkt å prøve igjen snart, og evt forsøke med kondom eller glidemiddel, for å se om det hjelper.
Om ikke kommer jeg sikkert til å bestille meg en legetime
 
Jeg hadde det sånn i tre år frem til jeg fikk nr 2. Med første så fikk jeg grad c rift (at man revner langt innover). Nå etter nr 3 er det vondt igjen og skaden etter 1.mann har gått opp igjen... har endelig fått time hos gyn om en mnd.
 
Det finnes en landsforening for kvinner med fødselsskader. Den er nylig opprettet for å gi støtte til kvinner med fødselsskader og for å på sikt styrke våre rettigheter.
Jeg fikk selv en 3c ruptur med førstemann.

Det virker veldig vanskelig akkurat nå, men det finnes mye hjelp å få der ute.
Det er enda tidlig, selv om det ikke føles sånn akkurat nå.

Men med tanke på at du har fått en fødselsskade som ca 4 % får og det er ventetider, ville jeg ha bedt fastlegen henvise deg til et regionalt sykehus med kompetanse på fødselsskader.
Det er vanlig ( slik jeg har forstått det) at man ikke tas inn før det har gått en tid slik at de ser hvordan underlivet har stabilisert seg. ( ca 1 år tror jeg? )
Husk å være ærlig med alle plager du har, selv om det er vanskelig.

Jeg hadde plager med sex og lekkasjer fra både nr en og nr to.
Det ble sakte bedre, men ikke bra nok.

Nb: det ble mye, mye verre under neste graviditet, men bedret seg noe etter barnet kom.
Jeg fikk keisersnitt pga fødselsskaden!

Hvis du har vondt og mange plager , ikke gi deg med å finne rett hjelp.

Ikke ha sex som gjør vondt, men ikke si nei til nærhet. Andre former for sex er å anbefale i en periode. Ublue meg sier det rett ut: prøv med oralsex , kyss og kos.

Beste ønsker til deg.
 
Det tar veldig lang tid før huden tåler mye friksjon der nede hvis du har revna.

Jeg kjente det 1 år etter førsta, og det var bare små rifter. Så bruk god tid på dette, ha en liten runde med god tid imellom hver gang. Så du ikke blir helt gangsperr, og bruk glidemiddel om nødvendig. Bare litt for lite fukt kan gjøre det kjempe vondt. Håper det bedrer seg med tiden. Kan høre lurt å sjekke om de har sydd rett også.
 
Back
Topp