Smerte under ribbeina i siden

JeaBHand

Glad i forumet
Novembergull 2017
Våknet i natt av smerte i høyre side under ribbeina. Smerten beveger seg fra ryggen og frem til magen, og varierer i styrke. Smerten er der fortsatt nå når jeg våknet.

Noen andre som har/har hatt det slik? Og hva kan det være?
 
Gallestein kanskje? Hvis du får det flere gang så kan det være gallesteins anfall. Å d kan gjøre skikkelig ont. Syns anfallan va værre enn fødseln [emoji14]
 
Æ hadde det etter svangerskapet. Men mener og huske at æ leste det va vanlig å få det under svangerskap men at plagan da forsvant etter fødselen. Men får du det flere gang så e det greit å fære til legen med en gang du kjenner antydning til det. For dem kan sjekke om det e gallestein hvis du kommer dit å har anfall. Æ måtte på ultralyd å sjekke galleblæra fordi æ va så treg å ringe legen de to første gangan [emoji14] hadde gått over når æ kom mæ dit. Vet ikke ka du kan få av behandling, da dem bestemte sæ for at operasjon va det beste for mæ da det va så mye å store steina.

I alle fall burde du dra til legen å sjekke det hvis du får det på nytt, og eventuelt nevne det for Lege/jordmor på sjekk :)
 
Gallestein kanskje? Hvis du får det flere gang så kan det være gallesteins anfall. Å d kan gjøre skikkelig ont. Syns anfallan va værre enn fødseln [emoji14]

Æ hadde det etter svangerskapet. Men mener og huske at æ leste det va vanlig å få det under svangerskap men at plagan da forsvant etter fødselen. Men får du det flere gang så e det greit å fære til legen med en gang du kjenner antydning til det. For dem kan sjekke om det e gallestein hvis du kommer dit å har anfall. Æ måtte på ultralyd å sjekke galleblæra fordi æ va så treg å ringe legen de to første gangan [emoji14] hadde gått over når æ kom mæ dit. Vet ikke ka du kan få av behandling, da dem bestemte sæ for at operasjon va det beste for mæ da det va så mye å store steina.

I alle fall burde du dra til legen å sjekke det hvis du får det på nytt, og eventuelt nevne det for Lege/jordmor på sjekk :)
Ok. Jeg kan jo nevne det når jeg skal til legen for første svangerskapskontroll.

Så du tror ikke det er svangerskapsrelatert?
 
Det kan jo være det. :) e ikke nå ekspert :) å e sjøl av den typen som tenker at alt går over [emoji14] men det høres veldig ut som gallestein. Selv om æ for din del håper at det ikke e det. For det kan være kjæmpe ont. :)
 
Kontakt legevakta å få det sjekka. Å e det gallestein så får du rett medisin te å få hjelp. Har slitt my m det å smertan e akurat som du forklare
 
Lurer du på at det er gallestein få det sjekka . Fikk betennelse i galleblæra etter min første fødsel . Ingen smerte jeg unner noen !
 
Back
Topp