smerte i mage

lena

Elsker forumet
vet at det står noe om dette fra før,men det er ikke slikt jeg har det....
jeg har ofte smerter i selve magen.... det er akkurat som ett mage knip...
noen som har hatt lignende?
 
hvor langt er du påvei
 
Jeg har også hatt noen lignende "menssmerter" i selve magen, men etter det jeg har hørt så kan det være leddbåndene som strekker seg nå som livmor og alt vokser. Har heller ikke hatt noen blødninger, og alt var fint på ultalyd.
 
Jeg var også bekymret for de smertene i begynnelensen, er nå 10+0, og fikk beskjed om at det er bare pga livmoren som vokser og bånd som tøyes. Vi kan visstnok også oppleve skarpe, stikkende smerter etterhvert, når magen VIRKELIG begynner å vokse, uten at det heller er noe farlig. Men blir du veldig usikker og engestelig av det så ta en tur til legen, bare for å få beroliget deg selv. Legen min sa at det er bedre å komme en gang for mye enn en gang for lite. Verken du eller barnet har godt av at du går rundt og er engstelig.
 
[:)] takk for støtten...føler meg litt tryggere nå som jeg vet andre har hatt det samme....takk... [:)]
 
Heisann
HAdde veldig mye vondt i magen de første ukene, oppsøkte til og med legen min fordi jeg var litt bekymret. Hun sjekkt meg både innvendig og utvending og fant ikke noen synlige feil. Tok en HCG prøve for å se etter om det hadde festet seg et sted det ikke skulle feste seg, men alt var i orden.
Snakket senere med andre i familien blant annet, som også hadde slike smerter. Det er visst helt vanlig, men er du bekymret så er det bedre å kontakte legen og bli beroligget. Lykke til!
 
Back
Topp