Smøre barna med after sun?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Etter en dag ute i solen, smører dere barna med after sun da? Tenker både hjemme og i syden. [emoji4]

Jeg har ei på 3 år.
 
Ja det gjør vi her hjemme
 
Nei bruker ikke aftersun, men smører med fuktighetskremen som hun bruker til atopisk eksem :)
 
Last edited:
Tilfører gjerne litt fuktighet i form av en god krem ja. Men ikke med et spesifikt produkt for formålet.
 
Er aldri i sola en hel dag hjemme. Maks to timer av gangen og vi prøver å unngå å være i sola mellom 11 og 15. Smører godt både hjemme og i barnehagen, har på solhatt og dekkende klær. I tillegg har hun hud som blir lett brun. Og har kun vært solbrent én gang og det var i fjor sommer da barnehagen glemte å smøre...

Jeg har en aloe-vera -spray som jeg kan spraye på henne eller oss foreldre om det er et sted som har fått litt mye sol. Har vel brukt den to ganger i år.

Men siden hun har litt atopisk hud som er litt tørr smører vi henne med karbamidkrem om kvelden. Bruker også en solkrem som har mye fukt fra cosmica.
 
Mine har aldri blitt smurt med aftersun. Aloe Vera om det er tegn til behov og ellers fuktighetskrem. Hjemme utsettes de så godt som aldri for en hel dag i sola, mye pga mangel på en hel fridag med sol. ;-)
Og trekker gjerne inn til tider, og det er jo veldig greit.
Men tørre unger med atopiske tendenser kan med fordel smøres med en god krem på kvelden.
 
Back
Topp