Små gutter og kjole

Min gutt hadde halvlangt hår og ganske sør i ansiktet, så mange trodde han var jente. Jeg merket så stor forskjell på måten folk snakket til han på dersom de trodde han var jente. Helt annet tonefall og hva de sa. Jeg tror hvordan vi behandler barna har stor innvirkning på hva slags oppfatning de får om seg selv.

Ja, har en langhåret gutt med blonde korketrekkere og søtt fjes som stadig blir tatt for å være jente, han har t-skjorter i alle farger, inkludert rosa, og en rosa ulldress. Så mange som syns han er ei sååå søtpie, ihvertfall når han kommer med bamsen under armen... Veldig ulik behandling da enn når han kommer med søle i fjeset og blå shorts. Her er heldigvis barnehagen relativt flinke da (etter det jeg har sett av de faste voksne), med å gi komplimenter som ikke er ekstremt kjønnet og legger opp til aktiviteter etter interesser, ikke kjønnsorganet, men jeg kan se for meg at det er mye forskjellig også der.
 
Ja, har en langhåret gutt med blonde korketrekkere og søtt fjes som stadig blir tatt for å være jente, han har t-skjorter i alle farger, inkludert rosa, og en rosa ulldress. Så mange som syns han er ei sååå søtpie, ihvertfall når han kommer med bamsen under armen... Veldig ulik behandling da enn når han kommer med søle i fjeset og blå shorts. Her er heldigvis barnehagen relativt flinke da (etter det jeg har sett av de faste voksne), med å gi komplimenter som ikke er ekstremt kjønnet og legger opp til aktiviteter etter interesser, ikke kjønnsorganet, men jeg kan se for meg at det er mye forskjellig også der.
Det høres ut som barnehagen vår.
Alle leker, utkledningsklær, bøker, farger er for alle.

Eldste gikk også det, husker når frøkna sluttet med bleier og jeg var ute og kjøpte jentetruser til henne, da kom han strengt og fortalte meg at det fins ikke jente- og gutteting siden det hadde han lært i barnehagen :p
Måtte sitte ned med han og si han hadde helt rett, men når det gjelder truser trenger gutter truser med litt mer plass foran siden de har tissetass og det har ikke jenter derfor er det gutte- og jentetruser
 
Kjole hjemme ja, ute blant folk, nei. Er litt gammeldags akkurat der, og vet mange er uenig
 
Det høres ut som barnehagen vår.
Alle leker, utkledningsklær, bøker, farger er for alle.

Eldste gikk også det, husker når frøkna sluttet med bleier og jeg var ute og kjøpte jentetruser til henne, da kom han strengt og fortalte meg at det fins ikke jente- og gutteting siden det hadde han lært i barnehagen :p
Måtte sitte ned med han og si han hadde helt rett, men når det gjelder truser trenger gutter truser med litt mer plass foran siden de har tissetass og det har ikke jenter derfor er det gutte- og jentetruser

Ååh, herlig kommentar da! Men ja, akkurat truser er jo greit om det er ulik form, for der er det jo faktisk ulikt. Men jeg savner mer variasjon på mønster og farger! Lindex har noen kule nå da, håper de og eksisterer når min slutter med bleie
 
Ååh, herlig kommentar da! Men ja, akkurat truser er jo greit om det er ulik form, for der er det jo faktisk ulikt. Men jeg savner mer variasjon på mønster og farger! Lindex har noen kule nå da, håper de og eksisterer når min slutter med bleie
Men er det noe i veien for deg å kjøpe nå og bare har i skapet frem til bleieslutt da?
 
Tja går nok litt imot strømmen, skal sies at jeg bryr meg lite om hva barn og voksne bruker av klær.

Fins en mann her som ofte går i høyhelte sko og miniskjørt, sett han ofte men la ikke skikkelig merke til det før andre kommenterte det.

Men personlig hadde jeg ikke latt guttungen bruke kjole/skjørt ute offentlig, hva han bruker her hjemme eller i bhg er derimot en annen sak det må han få lov til.
Var det samme når storesøster i hus ville gå ut i hijab, hun fikk bruke her hjemme og vet hun noen ganger tok sjal på hodet i bhg men fikk ikke bruke det ute.
 
Det høres ut som barnehagen vår.
Alle leker, utkledningsklær, bøker, farger er for alle.

Eldste gikk også det, husker når frøkna sluttet med bleier og jeg var ute og kjøpte jentetruser til henne, da kom han strengt og fortalte meg at det fins ikke jente- og gutteting siden det hadde han lært i barnehagen :p
Måtte sitte ned med han og si han hadde helt rett, men når det gjelder truser trenger gutter truser med litt mer plass foran siden de har tissetass og det har ikke jenter derfor er det gutte- og jentetruser

Hihi, den fella gikk jeg i ^^
Det finnes ikke jenteting eller gutteting, og ville lillemor ha supermanntruse så skulle hun få det! Meeeen, var plutselig så mye ekstra plass i fronten gitt :hilarious:
 
Back
Topp