Sliter/slet du med bekkenløsning?

M

Moderator Eve

Guest
Gjorde dere noe for å stabilisere den? Evt hva?
 
Ja, jeg sleit sinnsykt! Gjorde ingenting. Fikk dog henvisning til fysio, MEN denne fysioterapeuten var det litt vanskelig for meg å komme meg til siden jeg ikke hadde lappen. Måtte da gått-tatt buss- og gått resten. Det gikk ikke, så da droppa jeg det.
 
Slet mye i første og andre svàngerskap, men merkelig nok ikke i tredje :wacky: Drev bare med litt bassengtrening , følte det hjalp litt :happy:
 
Fikk det allerede uke 5. Fra uke 12 gikk jeg til fysio og første bassengtrening uken etter.
 
Har hatt bekkenlåsning ved begge svangerskap fra ca uke 14. Gått til kiropraktor/akupunktør begge gangene, veit ikke om det hjalp noe. Blei bare værre utover svangerskapene uansett.
 
Har fått nå fra uke 14... Må avlaste og er sykemeldt 50% for å hindre utvikling
 
Sniker litt fra prøver-forumet. Jeg slet med bekkenet fra uke 33 (akkurat 2 år siden de først meldte sin ankomst nå) med første, og ble aldri helt kvitt smertene etter fødsel. Ble gravid i november, endte i MA i januar, fikk sjekket vitaminnivåene mine og jeg mangla D-vitamin. Etter jeg begynte med d-vitamin (reseptlagt) kjenner jeg ikke bekkenet lenger. Nå kan jeg endelig jogge igjen! Vet ikke om det har en sammenheng, men ville absolutt ha sjekket vitaminnivåene! :)
 
Fikk det i tredje trimester med tendenser til bekkenlåsning. Gikk på gravidyoga men til slutt var det beste å holde seg i ro her hjemme. Har ikke hatt noen plager etter fødsel :)
 
Fikk det rundt halvveis med første. Da gikk det egentlig greit hele veien.
Med andremann begynte det i uke 12, krykker fra uke 20 og sengeliggende fra uke 26.
Nå begynte det før positiv test. 100% sykemeldt fra uke 7. Er nå 17+2 og kan nesten ikke bevege meg uten å bli helt ødelagt i lang tid etterpå.
Slapp fysio denne gangen siden det gjorde vondt verre sist, og jeg orker ikke å risikere enda verre enn det er...

Sist gikk det heldigvis over noen uker etter fødsel, så håper på det samme denne gangen.
 
Slet ganske kraftig, fikk behandling hos fysio ei gang i uka:)
 
Slet og sliter. Gikk til fysioterapeut flere ganger i uken, og gjør det fremdeles 3 år etter fødsel. (Ikke kun for bekkenet, men det også.)
Fikk det i uke 3...

Ja, jeg sleit sinnsykt! Gjorde ingenting. Fikk dog henvisning til fysio, MEN denne fysioterapeuten var det litt vanskelig for meg å komme meg til siden jeg ikke hadde lappen. Måtte da gått-tatt buss- og gått resten. Det gikk ikke, så da droppa jeg det.

Da har du krav på pasientreiser. Drosje fra dør til dør. ;)
 
Fikk det mot slutten med første. Og hatt det siden ca uke 10 denne gangen. Er i uke 22 nå, og det blir bare verre. Får nå til fysio en gang i uken, men det gjør bare vondt verre. Så vurderer å droppe det, og heller prøve bassengtrening. Kjenner at jeg har behov av å bevege meg, om så bare litt[emoji4]
 
Var heldigvis ikke plaget med det de to forrige svangerskapene og håper jeg unngår det denne gangen også!
 
Hadde låsning i bekkenet som jeg gikk til kiropraktor for, det hjalp en liten stund.
På slutten fikk jeg i tillegg bekkenløsning foran.
Jobbet 50% de siste to månedene av svangerskapet.
Ble bra med en gang ungen var ute og har ikke vært plaget siden
 
Back
Topp