sliten

Pixxi

mamma på heltid <3
Av å være våken 20 timer i døgnet:( lillebror har funnet ut at å være våken hele natten er gøy! Storebror sover hele natten å er våken så å si hele dagen.. Får aldri tid til å slappa av lenger :/ sambo er ikke hjelpsom i d hele tatt å kjenner nå at kroppen snart ikke takler dette lenger.. Er det noen andre som har det sånn?
 
Foreslår at du krever litt hjelp av sambo! :) bare noen få timer, så du får litt søvn og litt ny energi, det burde han klare synes jeg:) her er det ikke fullt så kaotisk, med bare én liten en å passe på, men fredags natt lot sambo meg få "babyfri". Kan tro han var sliten på lørdag, hihi...! Men det hjalp meg godt å få noen timer på øyet! :)
 
Her må du nesten KREVE at samboeren din stiller opp og gir deg mulighet til å sove noen ekstra timer. 4 timer i døgnet over tid er ikke bra, og en så sliten mamma går ut over barna!
 
Ja, her må du faktisk sette ned foten og kreve at sambo hjelper til. Er ikke bare du som er forelder her! Har ikke storebror bhgplass så du får slappa av litt på dagtid i ukene? Du risikerer å gå på en smell om du ikke sier fra nå.. håper lillebror snart snur døgnet! Lillesøster her holder på på samme måte, utrolig slitsomt! Men her får jeg avlastning av sambo i helgene i alle fall, og får sove på dagtid når de to andre er på skole og bhg.. hvis ikke hadde jeg aldri fungert.. lykke til :)
 
Dere bør nok ta en prat. Her blir det også lite søvn, men mannen er en helt. Lillesnupp sovna 1 i natt, sov til 4, så våken i nesten 2 timer. Storesøster våkna 0630, da hadde ikke jeg sjangs, men mannen sto opp. Han har ikke fått sovet utpå på leeenge. I går sovna jeg på sofaen under barnetv. Våkna av at storesøster var lagt. Han rydder og vasker kanskje ikke som jeg ville gjort det selv, men han står virkelig på. Tror faktisk det blir lettere med storesøster i bhg (omgangssyke onsdag, karantene resten av uka) og mannen på jobb. Da kan jeg og lillesøster sove utpå litt, og jeg kan få unna husarbeidet på dagtid. Hun sover mye på dagtid så det går fint. Lettere å få gjort sånt når man er hjemme alene faktisk :)
 
Skjønner du er sliten og har selv bare ei å ta meg av....

Men her hjelper samboer godt til i huset. For går mye tid til å ta seg av lille, og ho har stort behov for nærhet så sover mye på brystet mitt, og da er det vanskelig å få gjort så mye annet....

Samboer føler han ikke strekker godt nok til ovenfor ho lille og at mye faller på meg. Men for meg er det til stor hjelp at han rydder, brettet tøy og lager mat +++. Som mrs smookie sier så gjøres det kanskje ikke på min måte, men det får så være :p

Så tror absolutt du må få samboer med på laget :)

Her faller alt på nettene på meg for samboer sover på loftet.... For selvsagt vekke han om det er behov for det, men vi har valgt den løsningen fordi han har en jobb hvor han står opp midt på natta og trenger også litt søvn for å holde seg på veien.....

Svigerinna mi sa i dag at en time søvn for ei nybakt mor er to-tre timer søvn for far. Hormoner som gjør dette for at vi skal komme oss gjennom denne perioden....
 
Sender deg en klem, og håper at minstemann i huset vil finne søvnen sin og en mer levelig døgnrytme snart <3
 
Takk for svar jenter :)
 
Back
Topp