Sliten og bekymret

Har stresset med vekta til gutten min på snart 8 uker ! Var derfor innom hs og veide ! Han hadde gått opp 70 gr på en uke ! Det er jo kjempelite

Men baby har styret sånn med brystet og spiser fort før han gir seg!

Jeg er så bekymra og lei meg for dette ...i tillegg så er jeg stressa for spm til vekta hans[emoji53]og viss jeg svarer dette feks , blir svigermor helt stressa og maser
 
Stor baby ved fødsel da, har vel litt å gå på da [emoji4] min går opp knappe 100-120 i uka, men hs er fornøyd, baby er fornøyd og han vokser :) Nå gir vi kun mme da, men han gikk ikke opp noe mer når vi fullamma.

Hs sier han er på gjennomsnitt ennå men ønsker helst vekt økning! Ny vekt på fredag!
Kjenner jeg er så lei og sliten da baby bare skriker ved bryste , og amminga er et stress
 
Hs sier han er på gjennomsnitt ennå men ønsker helst vekt økning! Ny vekt på fredag!
Kjenner jeg er så lei og sliten da baby bare skriker ved bryste , og amminga er et stress

Amming ble bare stress her også, fantes ikke noe kos over amminga denne gangen. Så når jeg fikk sopp og kun kunne amme fra ene siden kasta jeg amminga åt skogen. Beste avgjørelsen jeg har tatt på lenge! Sier ikke at du må gjøre det, eller oppfordrer, bare sier min erfaring :)
Du kan jo kanskje kutte ut en amming med mme og se om det gir utslag? Ikke sikkert det skal mer til [emoji4]
 
Hs sier han er på gjennomsnitt ennå men ønsker helst vekt økning! Ny vekt på fredag!
Kjenner jeg er så lei og sliten da baby bare skriker ved bryste , og amminga er et stress

Vet du, det er lov å tenke på seg selv! Hvis ammingen bare er stress og du er sliten og lei så gjør det ikke akkurat underverker for produksjonen. Det er lov å si at det er bedre med en opplagt, blid og avslappa mamma. Og den avgjørelsen er det kun du (og kanskje helsesøster) som skal ta, ikke svigermor og andre mødre...
 
Vet du, det er lov å tenke på seg selv! Hvis ammingen bare er stress og du er sliten og lei så gjør det ikke akkurat underverker for produksjonen. Det er lov å si at det er bedre med en opplagt, blid og avslappa mamma. Og den avgjørelsen er det kun du (og kanskje helsesøster) som skal ta, ikke svigermor og andre mødre...

Vurderer det virkelig!
Men kjenner veldig på maset til svigermor [emoji15]
 
Amming ble bare stress her også, fantes ikke noe kos over amminga denne gangen. Så når jeg fikk sopp og kun kunne amme fra ene siden kasta jeg amminga åt skogen. Beste avgjørelsen jeg har tatt på lenge! Sier ikke at du må gjøre det, eller oppfordrer, bare sier min erfaring :)
Du kan jo kanskje kutte ut en amming med mme og se om det gir utslag? Ikke sikkert det skal mer til [emoji4]

Vurderer det sterkt men stresser med svigermor sine kommentarer og mitt selvbilde
 
Vil bare si at jeg føler med deg. Veier selv hver uke pga lav fødselsvekt, og hadde gått opp 190 gram pr uke de to siste ukene, men den siste uka har lille bare gått opp 80 gram. Nå er det riktignok litt annerledes her i og med at hun får ekstra mme-pulver i morsmelk et par ganger om dagen, men har bestilt legetime for å diskutere om det er noe alternativ å bruke medisiner for å øke melkeproduksjonen eller utdrivningen. Vet ikke om det er det som er løsningen, men ønsker å sjekke ut om det er noe for meg.
 
Vurderer det virkelig!
Men kjenner veldig på maset til svigermor [emoji15]

Du er den eneste som er mamma til ditt barn, og du er den eneste av deg og svigermor som vet hva som funker for dere. Ikke la henne ha et sånn grep på deg! Du er bra nok mamma som du er, uansett om du ammer eller ikke.
 
Her fungerte ikke amming heller. Bare stress, og ikke noe kos. Selvim jeg hadde ett stort ønske om å få det til. Nå får hun mm og mme på flaske. Hun går fint opp i vekt, og både jeg og henne har det veldig bra etter vi la amningen på hylla. Tror at det er viktig å kjenne inn i hva en selv trives med. Ikke hva alle andre synes. For meninger er det nok av dere ute. Lettere å stå i seg selv denne gangen, enn første. Håper du finner en løsning som fungerer for dere ♥
 
Prøver å ignorere henne men får d liksom ikke til!
Har ikke helt troen på meg selv og tenker at alt jeg gjør ,kunne vert bedre
Og at alle andre får til men ikke jeg..hva kan jeg gjøre bedre, hva er feil osv

Jeg sitter her med mitt andre flaskebarn og har også tenkt myyyye på at alle andre får til å amme men ikke jeg. Tenk, jeg klarer ikke fikse mat til ungen min liksom?! Men vet du, til slutt må du bare gi slipp på det og bestemme deg for at du er god nok akkurat sånn som du er.
 
Vil bare si at jeg føler med deg. Veier selv hver uke pga lav fødselsvekt, og hadde gått opp 190 gram pr uke de to siste ukene, men den siste uka har lille bare gått opp 80 gram. Nå er det riktignok litt annerledes her i og med at hun får ekstra mme-pulver i morsmelk et par ganger om dagen, men har bestilt legetime for å diskutere om det er noe alternativ å bruke medisiner for å øke melkeproduksjonen eller utdrivningen. Vet ikke om det er det som er løsningen, men ønsker å sjekke ut om det er noe for meg.

Høres slitsomt ut for deg også ! Ikke noe gøy for noen når ikke de går opp som man ønsker ! Håper virkelig dere finner en løsning dere også! Tusen takk for din omtanke , og varme tanker til deg [emoji173]️
 
Du er den eneste som er mamma til ditt barn, og du er den eneste av deg og svigermor som vet hva som funker for dere. Ikke la henne ha et sånn grep på deg! Du er bra nok mamma som du er, uansett om du ammer eller ikke.

Ja! Syns selv det er ille at hu stresser meg så mye som hun gjør ! Unødvendig og slitende !
Tusen takk for gode ord! Må prøve å finne en løsning som er bra for oss alle
 
Her fungerte ikke amming heller. Bare stress, og ikke noe kos. Selvim jeg hadde ett stort ønske om å få det til. Nå får hun mm og mme på flaske. Hun går fint opp i vekt, og både jeg og henne har det veldig bra etter vi la amningen på hylla. Tror at det er viktig å kjenne inn i hva en selv trives med. Ikke hva alle andre synes. For meninger er det nok av dere ute. Lettere å stå i seg selv denne gangen, enn første. Håper du finner en løsning som fungerer for dere [emoji813]

Gir du mm som du pumper? Eller kun mme?
Jeg pumpet i 6 mnd og ammet 2 mnd med førstemann og tanken på å pumpe nå med en storebror i hus mens jeg pumper , virker håpløst ! Lettere på dagtid når han er i Bhg! Samtidig brukte jeg mye tid med pumpa sist og orker ikke tanken på det denne gangen !

Så godt at dere har funnet en bra løsning for dere[emoji173]️og av og til må man nok bare ta grep å drite i hva alle andre måte mene ! Men føler veldig på dette amme presset
 
Back
Topp