Slimproppen gikk - uke 35 bare - hjelp?

Jomfruen91

Andre møte med forumet
Hei,
Som tråden sier er slimproppen gått å vi er "bare" i uke 35 +. Noen som har erfaringer? Startet fødselen like etterpå? Lenge etterpå?
Har selv erfart at fødsel starter mellom 3-10 isj dager etter proppen gikk, men da har den gått rundt termin.
Er innlangt på sykehus siden jeg har styrtfødsler fra før av og lang reisevei.
Fikk sikkelig taksmerter som kom å gikk i korsryggen, men de har gitt seg noe. CTG av baby var fint og alt annet innen normalen.

Tusen takk for svar :happy:
 
Jeg fikk mer kynnere og murringer etter deler av slimproppen min kom i uke 34, nå er jeg 38+2 og fått deler av den flere ganger. Den bygger seg bare opp på nytt frem til fødsel.
 
Min kom i uke 33+ Noe, men det skjedde ikke noe mer! Nå er jeg 37+5 og har fortsatt ikke født :)
 
Min gikk også i uke 35 med førstemann, hun kom 8 dager over termin. Denne gangen har den gått flere ganger siden uke 29, men ingenting har skjedd :happy:
 
Nr 1: slimpropp gikk natt til 35+6, så gikk vannet 2 timer etter. 12 timer etter det var ungen ute.

Nr 2: slimpropp gikk morgen 38+5, ble strippet utpå dagen samme dag - riene startet kvelden etter og 39+0 var ungen ute.

Lykke til!
 
I dag har jeg fått deler av slimproppen, hatt hyppig sterke kynnere på kvelden. Nå hadde vi sex, enda mer av slimproppen kom og sterke kynnere og tak i ryggen nå! 38+3! Spennende og se om det tar seg opp eller dabber av! Har fått konstatert på onsdag at jeg er moden og har 1cm åpning. :nailbiting::smug:
 
Hei,
Som tråden sier er slimproppen gått å vi er "bare" i uke 35 +. Noen som har erfaringer? Startet fødselen like etterpå? Lenge etterpå?
Har selv erfart at fødsel starter mellom 3-10 isj dager etter proppen gikk, men da har den gått rundt termin.
Er innlangt på sykehus siden jeg har styrtfødsler fra før av og lang reisevei.
Fikk sikkelig taksmerter som kom å gikk i korsryggen, men de har gitt seg noe. CTG av baby var fint og alt annet innen normalen.

Tusen takk for svar :happy:
Selv gikk proppen min tydelig i uke 35 med nr 2, og jeg tolka alle tegn på at jeg kom til å føde tidlig. Men den gikk igjen på nytt noen dager før fødsel (2 dager over termin), så den kan bygge seg opp igjen og gå flere ganger.
Slimproppen kan være tegn på at fødsel nærmer seg, men det betyr slettes ikke at fødselen er i gang. Som regel går slimproppen(siste gangen) alt fra 1 dag til 2 uker før fødsel. Ikke alle legger merke til at den går heller for den kan komme i deler som utflod på slutten.

Her driver den å går i deler om dagen, men jeg er 38+3 så kan godt tenkes jeg går til termin som kun er 2 uker til, men håper jo på at det skal starte litt før:happy:
 
Last edited:
Sniker! Førstegangsfødende og her har slimproppen gått utallige ganger i flere uker/måneder men fortsatt ingenting som har skjedd her :smiley-ashamed004 40+3 i dag.
 
Tusen takk for alle svar :happy:
Det er vel på tide med en liten oppdatering. Slimproppen gikk jo som sagt å tilfeldig eller ikke begynte det med sterkt nedpress og murring i ryggen, og veldig uregelmessige tak i magen. Som viste seg å være sammentrekninger. Var både modent og åpent og det har fortsatt å åpne seg. Siden sist fødsel var en styrtfødsel, så er jeg innlagt på sykehus og blir satt i gang på tirsdag allerede.

Når det er sagt, noen som har erfaringer? De snakket om å ta vannet for så å gå over på drypp.
Var opplevelsen fin?
Igjen takk for svar :happy:
 
Tusen takk for alle svar :happy:
Det er vel på tide med en liten oppdatering. Slimproppen gikk jo som sagt å tilfeldig eller ikke begynte det med sterkt nedpress og murring i ryggen, og veldig uregelmessige tak i magen. Som viste seg å være sammentrekninger. Var både modent og åpent og det har fortsatt å åpne seg. Siden sist fødsel var en styrtfødsel, så er jeg innlagt på sykehus og blir satt i gang på tirsdag allerede.

Når det er sagt, noen som har erfaringer? De snakket om å ta vannet for så å gå over på drypp.
Var opplevelsen fin?
Igjen takk for svar :happy:
Hos meg gikk jo vannet, så kan ikke si noe på det. Fikk drypp, men var mye frem og tilbake og noen feilvurderinger fra personalets side. Endte med keisersnitt vel over de 24 timene etter vannet gkkk…
 
Hos meg gikk jo vannet, så kan ikke si noe på det. Fikk drypp, men var mye frem og tilbake og noen feilvurderinger fra personalets side. Endte med keisersnitt vel over de 24 timene etter vannet gkkk…
Åh hjelpes! Høres ikke ut som noen hyggelig opplevelse! o_O
 
Back
Topp