Slimpropp?

villter

Forelsket i forumet
Mailykke 2018
Når jeg var på do i sta så kom det ut gjennomsiktig blankt men litt gult i slim på str med en kvart drue..
Jeg kjente at det kom noe.
Jeg har termin om 6 uker, så litt tidlig er det ikke?
 
Når jeg var på do i sta så kom det ut gjennomsiktig blankt men litt gult i slim på str med en kvart drue..
Jeg kjente at det kom noe.
Jeg har termin om 6 uker, så litt tidlig er det ikke?
Hmm det kan jo være den. Du får
Se om det kommer mer, eller om det bare kom litt. Min slimpropp gikk seks uker før termin. Stor eggehvit klump med blodstriper i. Jeg fødte for 1 1/2 uke siden da jeg var 36+6 etter at vannet mitt plutselig gikk. Tvi tvi :)
 
Hmm det kan jo være den. Du får
Se om det kommer mer, eller om det bare kom litt. Min slimpropp gikk seks uker før termin. Stor eggehvit klump med blodstriper i. Jeg fødte for 1 1/2 uke siden da jeg var 36+6 etter at vannet mitt plutselig gikk. Tvi tvi :)
Eggehvit vat fin beskrivelse... Jeg håper han blir et par uker til ihvertfall.
Ringte du føden da det skjedde? Hva sa de eventulet?
Og GRATULERER [emoji7]
 
Så gøy. Høres ut som det kan være starten på slimproppen ja. Den startet å komme til meg og i går kveld, i morrest var det også litt slim m antydning til blodspor. Så nå venter jeg for å se om der kommer en skikkelig «propp» som det gjorde med storebror.
 
Når jeg var på do i sta så kom det ut gjennomsiktig blankt men litt gult i slim på str med en kvart drue..
Jeg kjente at det kom noe.
Jeg har termin om 6 uker, så litt tidlig er det ikke?

Men ja tilbake til ditt spm. 6 uker er kanskje litt tidlig for fødsel? Ring føden?
 
Slimproppen kan gå flere ganger i løpet av svangerskapet, og er ikke ensbetydende med fødsel :)

Det er sant. Men hos meg gikk den kort tid før fødsel. Og hvis jeg bare hadde vært i uke 34 er det lurt å ta litt forhåndsregler. Skal ikke det gis lungemodningasprøyte og være ekstra beredskap hvis det blir fødsel så tidlig?
 
Sist gikk slimproppen 4-5uker før fødsel hos meg:) Hadde time hos jordmor dagen etterpå, så informerte henne om det. Fikk da høre at den kan gå flere ganger, men også i god tid før fødsel:) Eneste jeg fikk beskjed om var å holde meg unna offentlige bassenger, pga bakterier:)
 
Eggehvit vat fin beskrivelse... Jeg håper han blir et par uker til ihvertfall.
Ringte du føden da det skjedde? Hva sa de eventulet?
Og GRATULERER [emoji7]
Tusen takk :) Jeg ventet til neste jordmortime og spurte henne bare da. Hun sa at de var ikke såååå opptatt av denne slimproppen, men var den gått så var den gått. Men kunne være en liten mulighet for å gå i fødsel før termin. Får håpe han holder seg inne litt til da, kjekkest når de er nærmest mulig termin. Her har det gått veldig fint. En dag fra prematurgrensen, så han var moden, bare litt tynn ;)
 
For min del har slimproppen vært mye større, kan være bare en liten bit av den. Den er ganske stor og fast, og kan ha blod i seg, og man skjønner fort at det er en slimpropp og ikke bare slimete utflod
 
Back
Topp