Slimpropp eller utflod?

Mamsi91

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Var på toalettet i sted og oppdaget en slimete klump på str med en 5 kroning i trusen. Den var hvit og kunne minne litt om eggløsningsslim. Er 32+0 i dag og håper virkelig ikke dette var slimproppen. Noen med erfaringer? Mest sannsynlig bare utflod eller?
 
Mye mulig at det er slimproppen :) her har den gått to ganger i dette svangerkapet. Jordmor sa at den kan gå mange ganger i løpet av ett svangerskap :)
 
Lureste du kan gjøre er å kontakte føden å forklare det som kom ut :) de kan fort vite hva det kan ha vært og om du trenger en kontroll :) bedre å ringe en gang for mye :) jeg har ikke hatt no fødsel, å som sagt har slimproppen gått to ganger hos meg :) jeg er 34 uker nå :)
 
Lureste du kan gjøre er å kontakte føden å forklare det som kom ut :) de kan fort vite hva det kan ha vært og om du trenger en kontroll :) bedre å ringe en gang for mye :) jeg har ikke hatt no fødsel, å som sagt har slimproppen gått to ganger hos meg :) jeg er 34 uker nå :)
Okei :) ringte nå og de sa de ikke brydde seg noe om den så lenge jeg ikke hadde smerter/blødning :) men blir litt bekymret likevel :p når gikk din?
 
Okei :) ringte nå og de sa de ikke brydde seg noe om den så lenge jeg ikke hadde smerter/blødning :) men blir litt bekymret likevel [emoji14] når gikk din?
Slimproppen gikk i uke 24 og i uke 29 :) jeg fikk ikke smerter, så jeg tenkte ikke mer på det men tok det opp med jordmor når jeg var der :) om du skulle få murringer eller regelmessige sammentrekninger så kontakter du bare føden igjen :)
 
Slimproppen gikk i uke 24 og i uke 29 :) jeg fikk ikke smerter, så jeg tenkte ikke mer på det men tok det opp med jordmor når jeg var der :) om du skulle få murringer eller regelmessige sammentrekninger så kontakter du bare føden igjen :)
Men hvordan er du sikker på det er den da? Syns det er så vanskelig å vite. Har MYE utlod og, og til tider tykk :p
 
Men hvordan er du sikker på det er den da? Syns det er så vanskelig å vite. Har MYE utlod og, og til tider tykk :p
Slimproppen gikk også i forrige sv.skap så jeg vet hvordan den ser ut :) det er som en kompakt slimklump.
 
Slimproppen gikk også i forrige sv.skap så jeg vet hvordan den ser ut :) det er som en kompakt slimklump.
Okei :) Satser på at hvis det var denne at lillemannen min blir inne i hvert fall 5 uker til ❤️ Høres jo ut som jeg kan ta det med ro?
 
Okei :) Satser på at hvis det var denne at lillemannen min blir inne i hvert fall 5 uker til [emoji173]️ Høres jo ut som jeg kan ta det med ro?
Slapp av og nyt[emoji173]️ du vil fort vite når det er fødsel på gang :)
 
Slapp av og nyt[emoji173]️ du vil fort vite når det er fødsel på gang :)
Takk ❤️ Vet jo at det ikke er krise å bli født nå men vil jo helst han skal bli der litt til altså :) er masse liv inni der nå, så mye at det er helt ømt! Tar det som et godt tegn! Håper alt er fint med deg og ❤️
 
Skal den ikke være blank? Og betyr dette at jeg vil føde prematurt? :eek:
Slimproppen kan gå lenge før fødsel, så ta det med ro [emoji5] Det er ingen entydig beskjed om at fødselen vil sette i gang. Den kan bygge seg opp igjen også.
 
Var på toalettet i sted og oppdaget en slimete klump på str med en 5 kroning i trusen. Den var hvit og kunne minne litt om eggløsningsslim. Er 32+0 i dag og håper virkelig ikke dette var slimproppen. Noen med erfaringer? Mest sannsynlig bare utflod eller?
Slimproppen min gikk i uke 23 tror jeg, og det har gått helt fint. Den lager seg på nytt som oftest. Vær litt forsiktig med bading i klorvann nå den første tiden etter den har gått. Også er det jo fint å vite at i verste fall hvis noe skjer, så overlever babyen nå. :) Selv om babyen blir prematur. Tipper det går fint med deg, men skjønner godt at du blir urolig. Det ble jeg også. :)
 
  • Liker
Reactions: CH_
Min gikk på onsdag den og, og jeg var da bare 31+1. Jeg har hatt mange kynnere og nedpress siste uken, og det har blitt enda verre nå. Jeg har vært på kontroll, men jeg skulle bare ta det med ro.. og når kynnerene blir kraftige og mange, så må jeg bare legge meg nedpå litt.

Forrige gang gikk min 3 uker før fødsel.
 
Min gikk på onsdag den og, og jeg var da bare 31+1. Jeg har hatt mange kynnere og nedpress siste uken, og det har blitt enda verre nå. Jeg har vært på kontroll, men jeg skulle bare ta det med ro.. og når kynnerene blir kraftige og mange, så må jeg bare legge meg nedpå litt.

Forrige gang gikk min 3 uker før fødsel.
Okei :) jeg syns det er vanskelig å vite hva det var egentlig da jeg er førstegangs og har hatt generelt mye utflod, hatt slimete utflod før så kan jo ha vært dette og som har klistret seg sammen, var liksom ikke en seig propp heller og absolutt ingen blod som jeg fikk beskjed den som regel hadde tett opp mot fødsel:p Fikk du noe indikasjon på om fødsel var nærforstående?
 
Okei :) jeg syns det er vanskelig å vite hva det var egentlig da jeg er førstegangs og har hatt generelt mye utflod, hatt slimete utflod før så kan jo ha vært dette og som har klistret seg sammen, var liksom ikke en seig propp heller og absolutt ingen blod som jeg fikk beskjed den som regel hadde tett opp mot fødsel:p Fikk du noe indikasjon på om fødsel var nærforstående?
Svarer deg jeg og. Min hadde så vidt en tynn antydning til stripe med blod, ellers var den helt fullstendig blank, og seig. Min gikk i do da [emoji14] Men det som var rart var at jeg ble sjekket 33+5, da var alt lukket, tett og umodent. 34+3 gikk slimproppen, dette ble bekreftet på føden 34+4 - hvor jeg og hadde begynt å modnes, samt hadde en fingertupsåpning. Sååå, det kan skje ting, og det trenger ikke å være blod i den tydeligvis. PS: slimproppen min var ikke stor heller, så tenker det varierer.
 
Svarer deg jeg og. Min hadde så vidt en tynn antydning til stripe med blod, ellers var den helt fullstendig blank, og seig. Min gikk i do da [emoji14] Men det som var rart var at jeg ble sjekket 33+5, da var alt lukket, tett og umodent. 34+3 gikk slimproppen, dette ble bekreftet på føden 34+4 - hvor jeg og hadde begynt å modnes, samt hadde en fingertupsåpning. Sååå, det kan skje ting, og det trenger ikke å være blod i den tydeligvis. PS: slimproppen min var ikke stor heller, så tenker det varierer.
Aha :) når fødte du da? :) så du ble moden også umoden igjen? Jeg tror egentlig bare det var slimete utflod hos meg som hadde klumpet seg, var lett å ta fra hverandre og hadde nok ikke havnet i do som en kompakt klump :p Edit: trodde du skrev du hadde sjekket deg etter slimproppen gikk og da var umoden igjen. "Preggobrain"
 
Aha :) når fødte du da? :) så du ble moden også umoden igjen? Jeg tror egentlig bare det var slimete utflod hos meg som hadde klumpet seg, var lett å ta fra hverandre og hadde nok ikke havnet i do som en kompakt klump [emoji14] Edit: trodde du skrev du hadde sjekket deg etter slimproppen gikk og da var umoden igjen. "Preggobrain"

Ikke alltid så godt å si [emoji5] Jeg var usikker selv, men hadde mistanke. Jeg fikk liksom ikke tatt på den [emoji14] Så var ikke sikker før føden sa den hadde gått.
 
Ikke alltid så godt å si [emoji5] Jeg var usikker selv, men hadde mistanke. Jeg fikk liksom ikke tatt på den [emoji14] Så var ikke sikker før føden sa den hadde gått.
Men kom du inn til sjekk pga den var gått? :p jeg ringte jordmor og hun sa bare hun ikke brydde seg om den og hadde ingenting med at fødsel nærmet seg :p og når fødte du etter den var gått? Jeg velger i hvert fall å tenke at fødsel er langt unna enda, det fikk jeg i hvert fall beskjed om :) å slappe av.
 
Back
Topp