Slik velger du riktig barnevogn

Ikke i bruk

Forumet er livet
Å kjøpe den første vognen til den lille i magen er en stor begivenhet for mange vordende foreldre. Men en vogn er ikke bare en vogn. Den må kunne møte de behovene du og familien din har. Er dere bymennesker, kommer dere til å kjøre masse i bil, eller har dere tenkt å være mye ute i naturen?

Det finnes en mengde vogner å velge i, derfor kan det være lurt å lese DENNE artikkelen før man bestemmer seg for hvilken vogn som passer akkurat dere best ;)

Har dere kjøpt vogn allerede? Hvilken vogn har dere valgt? Og hvorfor akkurat den vognen?
 
Vi går for en emmaljunga, som vi får overta av ei nær venninne av meg :) vi var så usikre på hvilken vogn vi skulle gå for, og tenker at vi med glede tar imot en gratis. Skulle vi finne ut at vi trenger en annen, så går vi for en annen senere - og da har vi nok sett behovet og vet litt mer om hva vi trenger ;)
 
Har en emmaljunga til kommende storebror på 10,5 mnd, veldig fornøyd. Så vi har gått for samme merke bare søskenvognen [emoji5]
 
Her falt valget til slutt på emmaljunga mondial de luxe med duo s understell. Vurderte mange andre vogner, men vi kom fram til at denne er mest oss? Også har vi babyjogger city elite fra før :)
 
Vi bruker kommende storesøsters simo vogn, og så har vi kjøpt ei billig søskenvogn som vi kan bruke om det skulle bli aktuelt å ha de med samtidig da storesøster synes det er veldig kjekt å trille tur [emoji4]
 
Cybex Priam. Fordi jeg ville ha en med fire hjul hvir de foran var svingbare, men låsbare til vinteren. Og da jeg fant ekstrautstyr - hjulsett foran som ble store og fsste for vinterhalvåret ble valget lett. Det var en del å velge mellom innenfor mine kriterier, men en var for lav (ungen for langt vekk), en likte jeg ikke sportsdelen, en hadde for kort bag, et par solgtes kun over nett og jeg ville test-trille de og kjenne på de.

Også har vi en trille- quinny zapp xtra2. Der blir understellet liggende i bilen som understell tiø bilstolen hvis vi trenger for de gangene vi ikke drasser med vogna. Vogna skal trilles mye på tur. Ca 5,5km å gå til byen feks. Fin tur! Trilla blir nok brukt litt på tur når ungen blir større. Ellers skal jeg ha egen vogn til sovevogn i bhg når det blir aktuelt, men det blir en brukt en med fire faste hjul tror jeg.

Får se om vi blir fornøyd, hehe. Har hatt Emmaljunga classic og tfk før, og det var noe jeg likte og ikke likte med de også. Den perfekte vognen finnes vel ikke, så man må ha fler, haha.
 
Vi står mellom buggalo buffalo classic og stokke trails og kanskje babyjoggercity elite...

Noen anbefalinger?

Må være lett, kunne trilles i terreng. Jeg er en høy person på 179
 
Vi står mellom buggalo buffalo classic og stokke trails og kanskje babyjoggercity elite...

Noen anbefalinger?

Må være lett, kunne trilles i terreng. Jeg er en høy person på 179

Vi sto også mellom disse tre. Babyjogger utgikk fordi den ikke er vendbar (du kan ikke ha baby mot deg, veldig negativt), dessuten virker den litt plastikk/skranglete?

Bugaboo ble dessverre for lav for oss. Jeg er 167 og mannen 193, ville sett ut som en dukkevogn.

Så vi endte opp med Stokke. Riktignok ikke trailz, men den med vanlige hjul. Vi kom over et fantastisk brukt-kupp, hadde det ikke vært for det, så hadde vi kjøpt trailz.
 
Vi sto også mellom disse tre. Babyjogger utgikk fordi den ikke er vendbar (du kan ikke ha baby mot deg, veldig negativt), dessuten virker den litt plastikk/skranglete?

Bugaboo ble dessverre for lav for oss. Jeg er 167 og mannen 193, ville sett ut som en dukkevogn.

Så vi endte opp med Stokke. Riktignok ikke trailz, men den med vanlige hjul. Vi kom over et fantastisk brukt-kupp, hadde det ikke vært for det, så hadde vi kjøpt trailz.

Hehe, du har gjort deg de samme tankene som meg. Jeg syntes også babyjoggeren var veldig plastic fantastic skranglete og buffaloen er for lav.

Må dra å test stokke vogna :)
 
Hehe, du har gjort deg de samme tankene som meg. Jeg syntes også babyjoggeren var veldig plastic fantastic skranglete og buffaloen er for lav.

Må dra å test stokke vogna :)

Ja, sjekk ut Stokke. Den er virkelig fin altså. Jeg har hatt den stående noen måneder i hus allerede og går for å se på den støtt og stadig (triller litt rundt i huset når ikke mannen ser [emoji85][emoji38]).

Har også bilsetet som man kan klikke rett på vogna, veldig praktisk.
 
Vi sto også mellom disse tre. Babyjogger utgikk fordi den ikke er vendbar (du kan ikke ha baby mot deg, veldig negativt), dessuten virker den litt plastikk/skranglete?

Bugaboo ble dessverre for lav for oss. Jeg er 167 og mannen 193, ville sett ut som en dukkevogn.

Så vi endte opp med Stokke. Riktignok ikke trailz, men den med vanlige hjul. Vi kom over et fantastisk brukt-kupp, hadde det ikke vært for det, så hadde vi kjøpt trailz.

Bugaboo Buffalo er passe for meg på 166 og mannen på 191[emoji12]
 
Bugaboo Buffalo er passe for meg på 166 og mannen på 191[emoji12]

Det er bra [emoji4] Er jo ikke alle som bryr seg om den er lav, men det er vel faktisk den laveste vogna på markedet. Kan være problematisk for ryggen ved ut-inn-løft (bare noe å tenke over for de som enda ikke har kjøpt, ikke ment som kritikk, for vogna er nydelig [emoji7])
 
Det er bra [emoji4] Er jo ikke alle som bryr seg om den er lav, men det er vel faktisk den laveste vogna på markedet. Kan være problematisk for ryggen ved ut-inn-løft (bare noe å tenke over for de som enda ikke har kjøpt, ikke ment som kritikk, for vogna er nydelig [emoji7])
Det var akkurat pga at jeg syntes den ble så lav at jeg ikke valgte den. Altså lav som i at barnet ble så lavt og "langt borte" fra meg. Det var en av tingene jeg ikke likte så godt med emmaljunga-modellen jeg hadde i sportsvogn sist.
 
Det er bra [emoji4] Er jo ikke alle som bryr seg om den er lav, men det er vel faktisk den laveste vogna på markedet. Kan være problematisk for ryggen ved ut-inn-løft (bare noe å tenke over for de som enda ikke har kjøpt, ikke ment som kritikk, for vogna er nydelig [emoji7])
Vi synes den er så sabla god å trille begge to, og ift. håndtaket mente han bestemt at den var høy nok. Så tar sjansen på at det går bra både opp og ut av vogna også :)
 
Back
Topp