slik valgte jeg å fortelle det (tråd med fine historier)

unike

Elsker forumet
Julibarna2014
Tenkte vi kunne samle historiene våre om hvordan vi har valgt å fortelle det. Det kan jo være artig for fremtida :)

Jeg begynner:

Jobber i åpent landskap. Fant ut at jeg er i såpass dårlig form på morgenen at jeg ville at kollegene skulle vite årsaken, selv om det er litt tidlig. Jeg kjøpte frukt og skar opp i biter og satt en postitlapp på. På lappen sto det:

"Beskjed:
Noen blir grå og gustne i huden av for lite frukt. Andre fordi de har blitt befrukta. Enjoy! Hilsen xxx (termin 030714)"

:D

Den var morsom!:-)

Selv fortalte jeg det til mamma i dag. Var tidligere å kjøpte boka: i magen bor en baby. Kommende storebror skal få den i kallendergave på julaften:)
Iallefall så møttes jeg og mamma på city syd i trondheim. Jeg fortalte henne at jeg hadde begynt med julegavene til sønnen. Dro henne med inn på bokbutikken og pekte ut boken for henne. Hun bare gliste og lo og fortalte at hun egentlig skjønte det i går når jeg snakket med henne på telefonen:p nå er iallefall katta ut av sekken på en kant;)

♡Junior skal bli storebror til knøtteliten juli 14♡

Hehe, så artig måte å fortelle på :)

Jeg og jentungen lagde ei tegning av familien vår (på barns vis selvfølgelig) og skrev øverst på arket: her er familien xx. litt innimellom tegningene skrev jeg at tre blir til fire og så hjerte bak :)
så la vi tegningen bak noen andre tegninger, og så skulle vi vise hvor flink hun var til å tegne - og den dukket opp som overraskelse som siste tegning!

Jeg kjøpte en body der det står storebror på fra spreadshirt :D Mamma fikk sjokk, men reagerte akkurat slik jeg forventet! :)
Og broren min (er 1 år mindre enn meg,21 år og vi har vokst opp som tvillinger) etterlyste sin tur med oppmerksomhet!
Sa bare at han ikke hadde noe annet valg enn å inkludere seg mer som onkel ( som spøk ja) :) Var koselig!

Skal gjøre det samme på søndag til svigerfar m/fam. Men vet ikke hva jeg forventer av mannen sin familie krets egentlig, da moren og stefaren ikke ble såååå happy (tror ikke de tok den helt til å begynne med) da de så hva som stod på skjorta :p

Ved vår første så satte jeg en bolle i komfyren/ovnen, tok bilde og sendte det til sambo. Han fikk seg en meget god latter :-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Mamma og svigermor skjønte det før jeg fikk sagt noe som helst... Med pappa så stjal jeg en ide fra en side her på Babyverden. Jeg spurte om han ville bli kalt morfar eller bestefar. Han tok ikke hintet med en gang, men svarte bestefar. Javel, sa jeg, da blir du bestefar til sommeren! :) hihi, da skjønte han beskjeden, men tok en time for det sank inn hva det betydde. Haha! :happy093
Til mine søstre sendte jeg et bilde av graviditetstesten og ventet på å se hvem som ringte først. Det tok ikke lang tid før begge ringte! :)

Mamma å pappa har hatt en mistanke ettersom dette er et prøverør :) Så jeg skal bekrefte deres mistanker idag:) + jeg må fortelle det til mine kollegaer ettersom det er mye tungt løft der jeg jobber ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke sagt det på en spess kuli måte til de som vet det denne gangen.. Er bare sambo og 3 venninner som vet det.. Sa det bare med hint til sambo og 2 av venninnene...:) hun siste siste hadde jeg på besøk her, så sa jeg jeg skulle vise henne noe, hentet da litt babyklær og svangerskapsdagboken min ;)

Sist jeg var gravid, sendte vi melding med hjertelyden :) var litt bomgjettinger før de klarte det.. Var ganske morro egt :)

Vi skal ikke si det til resten før uke 12, ettersom jeg ikke ønsker å si det til storebror før..
Da blir det nok å kle han i "storebror" genser:)
Jeg lager års kalendere til alle i familien til jul, så om vi ikke får sagt det før jul putter vi nok inn hintet på juli i kalenderen.. Blir kanskje en kombi av disse to tingene.. Ettesom vi sikkert ikke rekker å besøke alle med storebror i genser fra 17.desember til julaften :)

Sent from my iPad using BV Forum

Fortalte det til foreldrene og broren min da vi snakket om det å måtte huske bursdagsdatoer, sa bare at det nå ble en til å huske. Til mormor har jeg laget en kalender med bilder, men den mnd jeg har termin har jeg lagt inn bilde av babyføtter istedenfor, så får vi se om hun skjønner det. GLEDER meg til å fortelle det til henne :-)

Kanskje vi kan legge denne i en link der vi får viktigste tråder? :) Veldig koselig å lese :)

Appen

Min kjære fikk en baby-body der det sto mum+dad=me. Han tok det ikke med en gang, så jeg måtte be han se en gang til (han trudde det var en boxer). Så bare smilte han å sa at det var på tide. (Etter mindre enn 1 år sammen:p)

Mamma fikk beskjeden på morsdagen, med en kake som det sto mamma og mormor på. Ble mye: det er skrevet feil? Er det feil? Nei, nå har du skrevet feil? Mener du det?

Gubben ga brilleetuier til sine foreldre som det står bestemor og bestefar på:)

Vi fortalte det til fireåringen vår på julaften. Ville at han skulle få vite det først og uten masse folk rundt, for visste ikke om han ville bli glad eller ikke over å få en ny baby i huset nå som lillebroren endelig begynner å kunne være med å leke litt uten alltid å ødelegge. Han ble fornøyd og fikk dermed beskjed om at han var nødt til å fortelle det videre til mormor og morfar (vi var hjemme hos dem). Han løp av gårde og erklærte "Mormor, du må begynne å strikke!" En som har fått med seg at mormor strikker til alle nyfødte babyer :D

Mannens familie fikk vite det under julemiddagen. Svigerinna mi mente at det var på tide at vi fikk en jente og da valgte jeg ganske enkelt å svare at vi får se til sommeren, men jeg garanterer ikke noen jente. Tok et sekund eller to før hun skjønte hva jeg hadde sagt innebar ;) Egentlig så er det ikke jeg som bør få jente, det er svigerinnene mine som bør produsere noen gutter, de har hhv to og fire jenter hver. Vi veier opp så godt vi kan med tre gutter vi da!

Her var det mange morsomme og søte historier!:D
Nå har ikke jeg noen slike historier egenlig! Da det var veldig uplanlagt og alle i familien tok det på utrolig ulike måter.
Morsomste er vel at ingen ble ordentlig sjokkerte, det var som om de ventet på det.:p

Her var det mange morsomme og søte historier!:D
Nå har ikke jeg noen slike historier egenlig! Da det var veldig uplanlagt og alle i familien tok det på utrolig ulike måter.
Morsomste er vel at ingen ble ordentlig sjokkerte, det var som om de ventet på det.:p

Her var det heller ikke planlagt. I det hele tatt. Men synes det var litt morsomt å sende melding til barnefaren på farsdagen og fortelle det :p

Vi filma dei to jentene me har frå før, der dei fortalte at mamma hadde baby i magen og sendte rundt til familie og venner :)

2 veker etterpå gjor vi da samma igjen, men då måtte dei sei at mamma har 2 babyar i magen :)

Vart mykje lettare enn å køyra rundt te heila slekto, for alle skulle jo få veta da på likt ....

Back
Topp