Skvirevippens første ❤

7 uker og 2 dager

.... hva i alle dager skjedde de tre siste dagene??? Fra 64,7kg til 66,8kg??? Må være vann eller noe, har ikke spist sååå mye.

Jammen bra jeg starter slankinga idag [emoji14]
Tidenes motivasjon når jeg ser måla ligger langt over det jeg trodde, og så nære der jeg var for 4 år siden. Riktignok er vekta langt under, og kroppen ser anderledes ut så noe har jo endra seg i kroppen siden den gang, men here goes:

23. April
Vekt: 66,8kg

Bryst: 94 cm
Midje: 80 cm
Magen: 96,5 cm
Hofter: 107,5 cm

1. Delmål: 17. Mai
64 kg = -2,8 kg
Komme inn i mat- og treningsrutiner.
Prøve så hardt jeg kan å unngå godis, så må finne noe anna godt jeg kan "sprekke" på når mammalivet blir tøft [emoji14]

2. Delmål: 30. Juni (bryllup til pappa)
60 kg = - 4 kg
Totalt - 6,8 kg

3. Delmål: 5. August (dåpen) evt 1. September.
57 kg = - 3kg
Totalt -9,8 kg

4. Delmål: 1. Desember
Hovedmålet er å passe inn i jumpsuiten fra jula for 3,5 år siden, den var litt trang men passa, så nå skal den passe.
~55kg = - 3kg
Totalt 11,8 kg

Dritskummelt med så høye mål, men jeg veit at før fødselen gikk jeg fort ned i vekt når jeg gikk inn for det, og jeg har masse motivasjon. Men det kan jo ha skjedd en endring siden den gang, men har i allefall et utgangspunkt :)
Neste veiing blir fredag [emoji14]

Holy crap, ønsk meg lykke til [emoji14]
 
Lykke til :) Vekta kan forøvrig variere av så mangt, ville ikke hengt meg opp i den ene vekten. Heller se på målene som du har skrevet opp :)
 
Lykke til :) Vekta kan forøvrig variere av så mangt, ville ikke hengt meg opp i den ene vekten. Heller se på målene som du har skrevet opp :)
Det veit jeg at den kan [emoji14]
Men den har aldri variert så mye på meg normalt, som sagt har jeg gjort dette før, og veid meg flere ganger i uka i ettertid for å holde kontrollen. Men 2 kg i variasjon har kun skjedd et par ganger før og etter tr [emoji14]
 
Det veit jeg at den kan [emoji14]
Men den har aldri variert så mye på meg normalt, som sagt har jeg gjort dette før, og veid meg flere ganger i uka i ettertid for å holde kontrollen. Men 2 kg i variasjon har kun skjedd et par ganger før og etter tr [emoji14]

Amming gjør vel kanskje noe av det samme mht vann osv? :)
 
Amming gjør vel kanskje noe av det samme mht vann osv? :)
Ammer ikke heller, ikke gjort noe utenom det vanlige..

Men magen er jo sinnsykt treg etter fødselen, men rart det ikke vises før akkurat nå, den har ikke vært mer treg enn eller de siste 7 ukene og har jo stått på den vekta rimelig ofte [emoji14]
 
Ammer ikke heller, ikke gjort noe utenom det vanlige..

Men magen er jo sinnsykt treg etter fødselen, men rart det ikke vises før akkurat nå, den har ikke vært mer treg enn eller de siste 7 ukene og har jo stått på den vekta rimelig ofte [emoji14]

Sant det, kom på det etter jeg kommenterte. Men alt fra treg mage til ja alt mulig kan spille inn. Satser på det roer seg :)
 
Lykke til. dette klarer du vet du
 
Titter innom for å si heiaheia [emoji7][emoji173]️ og en klem til deg og Henrik [emoji8]
Åh, savner deg her inne [emoji14] tenkt så mye på deg i det siste, og hvor mye positiviteten din betø i prøvetiden, tusen takk for at du er som du er [emoji178]
Håper alt står bra til hos dere :)
 
6. Ukerskontrollen
7 uker og 3 dager
Vekt: 5045g
H.o: 38,3 cm

Helt perfekt liten gutt :D
Fikk skryt for hvor våken og utforkende han var. Han er nok i en utviklingsfase hvor han begynner å bli kjent med motorikken for de siste to dagene har kun mammakos vært bra nok når han er trøtt og sliten. Matenvanen er også plutselig endret hvor han spiser mindre eller sjeldnere, men dette kunne bare være en effekt av fasen han er i :)
Rotavirusvaksinen var godis og han skulle nok helst sett at det var mer på sprøyta [emoji14]

Min 6ukerskontroll
Alle prøver var bra, blodtrykket hadde kommet seg og vi gikk igjennom fødselsmeldingen.
Der sto det styrtfødsel og de gjettet på at fødselen varte i 2 timer, men fra jeg var på fødestua til han var ute gikk det 1t og 30 minutter.
2. Gradsruptur og gynekologisk undersøkelse viste at jeg har danna brukskarr [emoji31] men det har ingenting å si for seinere fødsler, men jeg bør nevne det så de kan gjøre det de kan :)
Valgte spiral som prevensjon, hun betrygget meg om at infeksjonsfaren var veldig liten og at hormonene som ble tatt opp ellers i kroppen var som å ta to minipiller i måneden. Men siden jeg var redd for å ha tanta på permanentbesøk anbefalte hun mirena :) så siden jeg må til legen å sette den inn uansett skal jeg nevne arret og mulig jeg kan få steroider i det slik jeg får i arrene mine ellers på kroppen.

Vekta var nede i 64,7kg idag, så var nok en del vann i kroppen i går [emoji14] Første slankedag gikk overraskende bra og motivasjonen er større enn noen gang da jeg fikk kjolen til pappas bryllup i posten idag:


Fin på hengeren, og når tyllen legger seg litt og jeg har noen kg mindre på kroppen så jeg får igjen glidelåsen så er den dritfin på også [emoji14]
Vis vedlegget 254914
Vis vedlegget 254912
Vis vedlegget 254913
Mangler ikke så mange cm som det ser ut som altså [emoji14]
Men.. hva slags sko til? Tenker noen enkle ballerinasko til da festen er i partytelt på gress, men hva slags?:p
 
Fredag og veiedag

Vekt: 63,9 kg
-2,9, men egentlig -1 kg da vekta etter fødsel stoppa på 64,9 kg

Midje: 77,5 -2,5
Mage: 94,5 -2
Hofter: 105 -2,5
Bryst: 92 -2

Oppdaterer nok delmåla litt når jeg ser hvordan vekta går nedover når vannet er borte [emoji14]
 
Så flink både du og Henrik er da :D Og kjempeskjønn kjole ❤️
 
2 måneder

Sjekk blidfisen da [emoji7]
Vi har vært på første langtur, og fikk fylt opp fryser og kjøkkenskap. Fikk også kjøpt nan til han, sensilac (sensitive i sverige) koster ca 80 kr for 400g her, i Sverige 800g til kl 99 ,-... kjøpte 10 bokser vi [emoji23] kjøreturen gikk greit, men har nå begynt å se på litt nye bilsetet til han fordi han blir så utrolig varm i setet nå. Dette er nok litt av grunnen til at han har vært sin første tur til legen, fikk litt utslett som kom å gikk litt over 3 dager, det var ikke varmeutslett, for det har han hatt før og var ikke likt. Men han hadde litt tørr hud, og når han ble varm (som han alltid er) så svetta han og gjorde vondt verre. Så han fikk en krem på blå resept som vi smører om morgenen og etter bading på kvelden. Tenkte at bading virka litt mot sin hensikt, men det var for å vaske bort svette sa legen :)

Mens vi var der fikk jeg også ny resept på prevensjon og det ble plaster. Legen sa at dette med exu er svært sjeldent, men hun forsto godt at jeg ikke tok sjansen.


Det er fredag og veiedag :)

Vekt: 62,5 kg -1,4 kg
Totalt: 4,3 kg

Bryst: 93,5 cm -0
Totalt: -3 cm
Midje: 75 cm -2
Totalt: -5 cm
Mage: 93,5 -1
Totalt: -3,5 cm
Hofter: 104 cm -1
Totalt: -3,5 cm

Har bare igjen 0,5 kg før målet til 17. Mai.
Og har bestemt meg for at lørdagskosen utgår da vi skal i bursdag på torsdag så blir heller kaker der så tar jeg veinga på torsdags morgen [emoji14]
Føles sååå godt å være i gang igjen og begynne å kjenne igjen kroppen :D
Er lettere nå enn før graviditeten også [emoji106][emoji106]
 
Last edited:
Flink du :D

Og fineste klumpen ❤️
 
Back
Topp