Skvirevippens første ❤

6 uker og 4 dager

Dagene de siste dagene har vært veldig opp og ned, men nå som sola er fremme, varmen har inntatt lufta og snøen smelter føles ting så mye bedre. Vi har vært på et par lange trilleturer som jeg kjenner godt i bekken og rygg, kjenner at jeg ikke har vært så mye i bevegelse de siste månedene [emoji85]
Heldigvis kjenner jeg mer overskudd nå som Henrik sover mer på dagen, manuellterapauten har gjort underverker, og han sovna til og med under babygymmen mens jeg gjorde klart alt til å gå til oppfølgingstimen. Føles helt fantastisk å kunne legge han ned uten å høre skriking som skjærer i hjertet [emoji174][emoji178]
M.terapauten friskmeldte han idag, og så det bare var å ringe dersom han viste tegn til plager igjen :) Etter besøket trilla vi en lang tur, og da vi kom hjem var det ei lita flaske før han bikka igjen, kun vært våken to små ganger for påfyll og ny bleie. Blir nesten litt bekymra for hvordan natta blir [emoji14]

Han er mye mer våken og veldig ivrig på å titte rundt seg når han ligger oppå en av oss, og i forrige uke serverte han oss sitt første ordentlige smil [emoji7]

Min kropp er nok i rute igjen og ganske sikker på at det var tr som kom på besøk i forrige uke som nå er på retur. Når Henrik har 6 ukerskontrollen sin neste uke skal jeg ha min hos jm rett etter. Og har tenk en del på prevensjon.
Piller: Uaktuelt da jeg gikk bort fra det for noen år siden fordi jeg ikke liker å måtte huske noe daglig. I allefall ikke nå som jeg knapt husker når jeg dusja sist.
Sprøyta: Har prøvd den før og fikk masse bivirkninger som angst og kviser så det kokte på haka.
Stav og hormonspiral: med samme hormon som det er i sprøyta er det mye penger og sjanse bort, og dessuten med staven vil jeg antagelig få stygt arr, da jeg pleier å få brusk i arrene mine. Har også hørt skrekkeksepler hvor de må skjære stort snitt for å få den ut [emoji31]
Kobberspiral: Liker ideen, men liker ikke bivirkningene som nærmest virker garanterte, og liker å kunne utsette mensen en uke eller to.
P.ring: Nysgjerrig, men hørt mange opplever å få sopp? Dessuten er det vel ganske dyrt?
Plaster: Brukte dette før prøvingen, og tipper jeg lander på det da jeg liker å kunne utsette mensen en uke og ikke fikk noe særlige bivirkninger på den. Veit kroppen kan endre seg på det etter fødsel, men villig til å prøve, merker jeg noe så kan jeg jo bare ta det av :)

Noen som har noen erfaringer på at det som funka før fødsel ikke funker etter?
 
P-ring eller plaster :) Veldig greie begge to!
 
Jeg brukte p-ring en periode før jeg fikk barn, og opplevde et par ganger at den var på vei ut (løpetur, dotur). Tok den ut ved sex, og lett å glemme å sette inn igjen.
 
Jeg brukte p-ring en periode før jeg fikk barn, og opplevde et par ganger at den var på vei ut (løpetur, dotur). Tok den ut ved sex, og lett å glemme å sette inn igjen.
Oki, da kjenner jeg at det blir plaster, ja:p
Føler meg ferdig med å drive oppi der på et stund etter prøvinga [emoji14]
 
Jeg tåler ikke p-piller (på grunn av hormonene) men har hormonspiral nå og det går foreløpig veldig mye bedre. Husk at hormonspiral har veldig lite hormoner og at den virker kun lokalt :)
 
Jeg tåler ikke p-piller (på grunn av hormonene) men har hormonspiral nå og det går foreløpig veldig mye bedre. Husk at hormonspiral har veldig lite hormoner og at den virker kun lokalt :)
Men det er jo kun gestagen og ikke østrogen i den, sant? Likt som sprøyta isåfall..
Er så usikker på spiral mtp mellomblødninger også, prøvde en gang å ta to brett med p-piller (yasmin med både østrogen og gestagen) og fikk da mellomblødning =/
På sprøyta var det også litt blødninger, men det var jo så mye anna styr også [emoji14]
 
Det finnes en hormonspiral som har veldig lite hormoner og skal være mer skånsom enn "vanlig", kan sitte inne et par år kortere såvidt jeg husker
 
Det finnes en hormonspiral som har veldig lite hormoner og skal være mer skånsom enn "vanlig", kan sitte inne et par år kortere såvidt jeg husker
Jepp.. den varer i tre år istedenfor fem.. den er mindre i strl også :)
 
Men det er jo kun gestagen og ikke østrogen i den, sant? Likt som sprøyta isåfall..
Er så usikker på spiral mtp mellomblødninger også, prøvde en gang å ta to brett med p-piller (yasmin med både østrogen og gestagen) og fikk da mellomblødning =/
På sprøyta var det også litt blødninger, men det var jo så mye anna styr også [emoji14]

Jepp :)

Det finnes en hormonspiral som har veldig lite hormoner og skal være mer skånsom enn "vanlig", kan sitte inne et par år kortere såvidt jeg husker

Jepp.. den varer i tre år istedenfor fem.. den er mindre i strl også :)

Stemmer, den heter Jaydess. Jeg ville egentlig ha den men gyn anbefalte den nye til Kyleena, den har heller ikke så mye hormoner og kan sitte i 5 år. De to har under halvparten av hormonene til Mirena.
 
Jeg får høre litt med jm om hva hun tenker ift hvordan jeg reagerte på sprøyta. Synes bare det er mye penger om det ikke skulle funke [emoji14]
Men det er jo igrunn bare et års forbruk med plaster da, så..
 
Stikker bare en liten tur innom på 7ukersdagen for en kjapp update før vi skal spise frokostlunsj og så ut i sola å bli brun (samboer og jeg, Henrik skal få være bleik ei stund til) [emoji14] Må vise det helt stykt kule plagget vi fikk av oldemor i går [emoji14]
Jeg (Henrik) skulle egentlig bare ha en solhatt, men jeg er helt forelska i denne fargen [emoji7]

Muligens too much med sokka, men [emoji14]
Han blir så fiiin :D
Også har han og hans kusine fått bunader til 17. Mai av mormoren sin [emoji173][emoji170]
Sola er fremme her, gresset har gått fra hvitt til grønt/brun/gult på 4 dager og Henrik er blitt en helt anna gutt etter besøket hos manuellterapauen:)
Nå er han bare urolig om han er sulten, bleia er full eller han må rape [emoji14] Han sover 4 timer midt på dagen og tar noen powernaps innimellom:)
Men han trives fortsatt best oppå en av oss hvor han kan titte rundt. Han elsker å se på ene hvite veggen hvor det henger et speil med sort ramme, GO konturer [emoji14]
Han har galant hoppa over str 56 og har begynt å glise skikkelig [emoji14]
[]

Tirsdag er det 6ukerskontroll for oss begge, og selv om jeg var bekymra for at renselsen ikke skulle være over før da, så kan jeg medgjelde at, joda, jeg avslutta renselsen med tr, for den siste blødningen varte nøyaktig en uke, og opptrådde akkurat slik som den pleide. Det er helt fantastisk å endelig sove uten truse og generelt føle meg mer som meg selv. Så nå er motivasjonen til å gå på de siste 1,5 gravidkiloene og de 5 kg fra trøstespisingsvåren der, og fra mandag av tar jeg frem kjøkkenvekta og starter myfitnesspal-appen. Skal ikke være like streng som den første slankerunden min da jeg veit jeg trenger energien, og kommer til å sprekke, men jeg veit jeg ikke trives der jeg er nå. Tok en dypdykk i slankeoppskriftene mine, og det er så mye digg der, at jeg tror jeg skal klare å sprekke med måte :)

Nå skal jeg nyte helga fult ut :D
Ønsker dere alle en helt suuuuper helg [emoji170][emoji274]
 
Last edited:
Så herlig å høre at dere har det fint og koser dere i varmen :Heartred
Må innrømme at jeg hang meg fast i at du skulle slanke deg og derfor skulle ta frem kjøkkenvekta. Skjønte ikke hvordan i alle dager du skulle veie deg på en så liten vekt før jeg koblet riktig! laughing6
 
Så herlig å høre at dere har det fint og koser dere i varmen [emoji813]red
Må innrømme at jeg hang meg fast i at du skulle slanke deg og derfor skulle ta frem kjøkkenvekta. Skjønte ikke hvordan i alle dager du skulle veie deg på en så liten vekt før jeg koblet riktig! laughing6
[emoji23] nei, huff, vekta måler opptil 3 kg, så det blir nok vanskelig [emoji14]
Ellers skal jeg prøve å bruke målebåndet mer enn vekta, det har alltid vært på min side:p
 
Herlige Henrik.
Utrolig fine klær, enig med deg i at den fargen er så fin.
Har lagt min elsk på lillelam klær nå jeg så skulle gjerne visst kjønn...

Deilig at det var sånn suksess med manuellterapeuten og hverdagen er så bra nå. Nyt sola
 
❤️❤️

Så koselig at dere koser dere sånn
 
Herlige Henrik.
Utrolig fine klær, enig med deg i at den fargen er så fin.
Har lagt min elsk på lillelam klær nå jeg så skulle gjerne visst kjønn...

Deilig at det var sånn suksess med manuellterapeuten og hverdagen er så bra nå. Nyt sola
Når er oul?
Gleder meg til å høre kjønn :D
 
Fikk ikke sett. Får se om det går an å finne ut senere
Oi, hva man får glipp av når forumet er nede :s eller, skal sies at jeg ikke en gang har lagt merke til det da det har vært så mye som har skjedd siste uka, nå må jeg inn å oppdatere meg skjønner jeg !!
 
Oi, hva man får glipp av når forumet er nede :s eller, skal sies at jeg ikke en gang har lagt merke til det da det har vært så mye som har skjedd siste uka, nå må jeg inn å oppdatere meg skjønner jeg !!
Du er i mamma-tåka du så du skal da ikke ha så mye forumtid heller
 
Back
Topp