Skvirevippens første ❤

Må bare finne noen sånne ting som fungerer for en ja. Også lærer vi etter hvert. Greit å slippe sovne selv under matingen og
 
Ok, bestilte flaskevarmer, mottok feil som brukte lenger tid.... må allikevel returnere, så hvorfor ikke bare bestille baby brezza? Fikk igjen på skatten, så da feirer vi med det Hurra :D
Jeg skal ha baby brezza dersom jeg ikke kan amme, har gitt mannen klar beskjed om det :hilarious: synes den virker genial
 
Jeg skal ha baby brezza dersom jeg ikke kan amme, har gitt mannen klar beskjed om det :hilarious: synes den virker genial
Ja, jeg tenkte lenge at det var enkelt å bare bruke kaldt og varmt vann.. Men det er ikke bare-bare å mikse til rett temperatur på natta.. heller ikke på dagen. Du vet, flaska skal være klar NÅ [emoji14]
Men hadde ikke hatt brukt for den før nå uansett da han har spist 90 ml frem til nå når han har fått opp til 120-ish. Brezzaen mikser kun 60, 120,180 og 240 og 300 ml:)
 
Ja [emoji7] ja, han har masse hår, alltid hørt at de mister det første håret før det går over i ny hårfase, men han har faktisk fått lys ettervekst [emoji23]

Oi, allerede? :) Mi er født med en del mørkt hår, ikke vant til det fra søsknene (søsteren var skallet i to år!), så spent på om det faller av her!
 
Oi, allerede? :) Mi er født med en del mørkt hår, ikke vant til det fra søsknene (søsteren var skallet i to år!), så spent på om det faller av her!
20180403_135514.jpg
[emoji14] det gnis sikkert bort en del da han begynner å gnisse hodet mer, han er blitt en våken fyr, så bare vi får løst opp litt i nakken/ryggen så blir det sikkert borte litt. Så ligger han også å koser med håret sitt : p
 
Veldig mange opplever noen bare punkter hvis babyen hovedsaklig ligger med hodet på samme måte (favorittstilling), men absolutt ikke alle, og ikke alle som mister håret heller
 
5 uker og 4 dager

Idag har vi vært hos manuellterapaut da Henrik har hatt en favorittside og vist tegn til at han har ubehag i kroppen på ene siden. Han har faktisk ikke sovet på dagtid av det jeg kan huske de siste 3 ukene foruten om i vogna på trilletur eller i bilen. Så fort hun løftet på hodet til Henrik sa det *klukk* og hun fortsatte med å lett klemme/trykke på enkelte punkter og tøye han. Til slutt sovna han nesten på behandlingsbordet hennes. Vi tok en trilletur innom butikken og jeg prøvde å la han sovne ute i vogna da vi kom hjem men mista nesten håpet da han ikke sovna.. men etter mat og ny bleie la jeg han ned i babynestet på gulvet ved siden av sofaen (svalt og godt) og der har han nå sovet i 3,5 timer!!! Jeg har også sovet 1,5 time... jeg våkna og gråt av glede. Lille pluttipotten min sover!! Og med hodet til den siden han har hatt låsning [emoji170][emoji170]
Vi skal tilbake tirsdag, men hun trodde vi ikke behøvde flere behandlinger:)
 
5 uker og 4 dager

Idag har vi vært hos manuellterapaut da Henrik har hatt en favorittside og vist tegn til at han har ubehag i kroppen på ene siden. Han har faktisk ikke sovet på dagtid av det jeg kan huske de siste 3 ukene foruten om i vogna på trilletur eller i bilen. Så fort hun løftet på hodet til Henrik sa det *klukk* og hun fortsatte med å lett klemme/trykke på enkelte punkter og tøye han. Til slutt sovna han nesten på behandlingsbordet hennes. Vi tok en trilletur innom butikken og jeg prøvde å la han sovne ute i vogna da vi kom hjem men mista nesten håpet da han ikke sovna.. men etter mat og ny bleie la jeg han ned i babynestet på gulvet ved siden av sofaen (svalt og godt) og der har han nå sovet i 3,5 timer!!! Jeg har også sovet 1,5 time... jeg våkna og gråt av glede. Lille pluttipotten min sover!! Og med hodet til den siden han har hatt låsning [emoji170][emoji170]
Vi skal tilbake tirsdag, men hun trodde vi ikke behøvde flere behandlinger:)

Åh så flott oppdatering :D Herlig om det fortsetter sånn fremover :)
 
Åh så flott oppdatering :D Herlig om det fortsetter sånn fremover :)
Ja, jeg er virkelig optimistisk :D
Magisk [emoji173]️
Ja, det er faktisk slik jeg kan beskrive dagen som [emoji14]
Har fått igang hjulet til dåpen, fått ny dato for jobbstart fra nav, fått en del svar fra lånekassa ang foreldrestipend, fått behandling på gutten, sovet selv på dagtid, sola skinner og livet gliser.

Eneste minuset er at jeg trolig fikk mensen tilbake idag før renselsen var 100% ferdig [emoji23] men det og er nesten en liten glede det og da jeg slipper å bli overraska seinere og ser at kroppen er igang igjen [emoji14]
 
Angående mensen er det jo normalt med en stor blødning 5-6 uker etter fødsel mht morkaken. Sikker på at det ikke er dette? :) Så slipper du kanskje tanta en stund til :p
 
Angående mensen er det jo normalt med en stor blødning 5-6 uker etter fødsel mht morkaken. Sikker på at det ikke er dette? :) Så slipper du kanskje tanta en stund til :p
10-14 dager er normalt sto det i papirene mine..
Er menssmerter i tillegg. Og er mer mensblod enn vanlig blod. Har også reagert på at magen har vært pløsete de siste dagene så har trodd jeg hadde gått litt opp i vekt, men vekta står i ro [emoji14]

Trodde ikke det var mulig med mens før renselsen var over, men det er jo to forskjellige ting og har bare vært mer utflod siste ukene [emoji14] og blødningene tar seg bare opp også istede for å avta. Men det er jo lov å håpe jeg får noen fridager før det er i gang igjen [emoji14]
 
10-14 dager er normalt sto det i papirene mine..
Er menssmerter i tillegg. Og er mer mensblod enn vanlig blod. Har også reagert på at magen har vært pløsete de siste dagene så har trodd jeg hadde gått litt opp i vekt, men vekta står i ro [emoji14]

Trodde ikke det var mulig med mens før renselsen var over, men det er jo to forskjellige ting og har bare vært mer utflod siste ukene [emoji14] og blødningene tar seg bare opp også istede for å avta. Men det er jo lov å håpe jeg får noen fridager før det er i gang igjen [emoji14]

Så rart. Men men, da er dere jo i gang før søsken da i det minste :p
 
Så deilig at det fungerte så bra for Henrik!!!
Godt for mammahjertet det altså.
 
Så rart. Men men, da er dere jo i gang før søsken da i det minste :p
Neei [emoji14] blir nok ingen søsken med det første, vil ha fult fokus på Henrik nå, også skal jeg bli ferdig med utdannelsen. Og huset mangler plassen til et ekstra voksende barn. I tillegg sitter vi i en kjip situasjon med en jernbane som skal bygges igjennom boligfeltet vårt så å selge er umulig før det er bestemt akkurat hvor den skal gå, også er det lagt bånd på tomta så vi får ikke bygd på før det er bestemt om jernbaneverket trenger noe av tomta vår.

Men det er helt ok, vil ikke ha to tette, vil at Henrik skal forstå hvorfor han må dele oppmerksomheten og vil at han skal være ordentlig STOREbror [emoji14]
 
Neei [emoji14] blir nok ingen søsken med det første, vil ha fult fokus på Henrik nå, også skal jeg bli ferdig med utdannelsen. Og huset mangler plassen til et ekstra voksende barn. I tillegg sitter vi i en kjip situasjon med en jernbane som skal bygges igjennom boligfeltet vårt så å selge er umulig før det er bestemt akkurat hvor den skal gå, også er det lagt bånd på tomta så vi får ikke bygd på før det er bestemt om jernbaneverket trenger noe av tomta vår.

Men det er helt ok, vil ikke ha to tette, vil at Henrik skal forstå hvorfor han må dele oppmerksomheten og vil at han skal være ordentlig STOREbror [emoji14]

Høres ut som en veldig god plan :) Blir nok ingen nummer 2 med det første her heller (tror vi ;)), og det føles helt greit :)
 
Back
Topp