Skvirevippens første ❤

Så koselig!
Ha en fantastisk helg
 
Hvor langt er jeg på vei:
36+0
[emoji87]

Vektoppgang:
+11 kg

Babyen er så stor:
2700g og 44cm i følge bv-app :)

Modningstegn:
Har i de siste dagene stussa på at jeg ikke merker kynnerene like bra, etter hva jeg har skjønt skal de bli sterkere og ikke svakere. Men i går, etter en lang dag på beina så begynte jeg å kjenne murring, og kynnerne er også tilbake. Bra å kjenne at kroppen har begynt å tenke på avslutningen :)
Tror kanskje det var ei runde med gubbelure som bidro til å vekke kroppen litt igjen.. kjente i allefall magen stamma seg godt og lenge i etterkant, ble sinnsykt hard helt øverst i magen i allefall.

Neste kontroll:
Torsdag

Kroppslige endringer/plager:
Sliter litt med sprukne brystvorter. De har jo over dobla seg i str i svangerskapet, så er ikke rart, men så fort de leges med purelan så går det bare noen dager så er de sprukket igjen [emoji21]
Ellers er det kvalme, mer vann i kroppen; merker det godt i hendene, generelt ukomfortabel egentlig. TØRST!

Cravings:
Samme som sist, er det iskaldt vil jeg ha det ;p kommer ikke av at jeg er varm, for er ikke spesielt mer varm nå enn før..


Innkjøp:
20180219_183254.jpg
Kjøpte lysboks i går :D tenkte det er litt gøy å bruke til milepel-bilder ^^,
Ellers fikk vi jo masse fint i babyshoweren. Bl.a. 20180220_132103.jpg
20180220_132122.jpg
Allerede begynt å fylle ut det man kan før fødsel :)
Resten er til vask, men ble noen pysjamaser, bodyer osv [emoji173]

Spark:
Han er fortsatt like aktiv, og han begynner nok å få det veldig trangt, for om han endrer beinstilling må jeg endre sittestilling [emoji14]

Andre tanker:
Leste litt da jeg begynte å stusse over ferre/mildere kynnere, og leste at magnesium vissnok burde kuttes ut mot slutten av svangerskapet fordi noen få rapporter sier at det kunne være riehemmende. Nå veit jeg ikke helt om dette stemmer da jeg kun finner rykter via forums, men jeg tar null sjanser, det er ikke farlig å ikke ta det, så da har jeg droppa det de siste dagene.
Magnesiumen har jo ikke hatt effekt på å dempe kynnerne mine tidligere i svangerskapet, så jeg tror jo igrunn ikke at det hadde hemma riene heller.. men som sagt, jeg er klar for å være ferdig helst innen termindato [emoji14]
 
Gratulerer så mye med 36 uker. Bare innspurten igjen. Nyt den
 
36+2
Da ble det en tur på føden for ctg. Har det siste døgnet kjent litt endringer, men har fått svar når jeg har dytta på han og har hatt så mye kynnere at jeg rett og slett har tenkt at jeg ikke merker bevegelsene igjennom de.
Men i dag tidlig fikk jeg en magefølelse som jeg aldri ble kvitt. Hadde kontroll og jm hørte godt og lenge på hjertelyden før hun ba meg legge meg over på siden. Hun merka at lille Henrik ble veldig stressa av at jeg lå på ryggen og fikk nok ikke optimalt med blod. Veldig skummelt da jeg ikke merket ubehaget selv. Alle sier jo at en vil merke ubehag før det blir ubehagelig for den i magen, det stemte i allefall ikke nå. Hun kjente så på hvordan han lå og konkluderte med at hodet er så godt som festet og at det kunne være årsaken til endringen i bevegelsesmønster men ba meg følge meg over noen timer og et ringe føden. Jeg kjente at han beveget seg, men fikk liksom ikke roa på meg, så jordmor på føden ba meg komme inn.
Alt så helt fint ut, men hadde relativt regelmessige kynnere som kanskje ofte overdøvet bevegelsene, og mens jeg satt der så jeg flere bevegelser som jeg ikke kjente inni magen.

Hun sa også at livmoraktiviteten kunne være tegn på at det ikke var sååå lenge til noe skjedde, så skulle holde et øye med det. Men det kunne selvsagt også være at det bare var en treningsperiode :)
 
skummelt med behov for en tur inn sånn. Godt prinsen hadde det bra. lykke til med siste innspurt!
 
Fy søren for en spennende tid du er inne i :love7 Spennende å se når han kommer ut derfra!
 
skummelt med behov for en tur inn sånn. Godt prinsen hadde det bra. lykke til med siste innspurt!
Ja, før jeg kom inn hos jm var jeg så nervøs at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Jeg kjente han jo, var bare magefølelsen som ikke stemte.
Så fort jeg kom hjem var det selvsagt full fart og jeg måtte si au flere ganger fordi han var så hardhendt [emoji14]
Fy søren for en spennende tid du er inne i :love7 Spennende å se når han kommer ut derfra!
Jaa, jeg føler meg egentlig ganske rolig, det er verre med pappaen tror jeg [emoji14]

Men er superspent på hvor jeg er, når det skjer og hvordan det starter [emoji14]
 
Typisk det, bare venn deg til et bøllefrø tror jeg.
 
Så godt å høre alt var bra [emoji173]️ viktig å stole på magefølelsen [emoji8]
 
Så godt å høre alt var bra [emoji173]️ viktig å stole på magefølelsen [emoji8]
Ja, lærte jo det under exuen og. Og jm på sykehuset var sååå fin. Følte meg jo litt dum når jeg satt der å trykka for hver bevegelse. Men det sa jeg også når jeg kom inn, at jeg kjenner han jo, men mønsteret er endra, og hun sa at det er helt riktig å ta kontakt når man merker endring, uansett om man fortsatt kjenner "nok" bevegelse :)

Tror han har sunket veldig godt ned i bekkenet de siste dagene, for idag ligger han med beina opp mot ribbeina og ikke bare inn i siden som han har gjort til nå :)
 
Hvor langt er jeg på vei:

37+0 [emoji322][emoji324]
Henrik er ferdig, skal bare legge på seg litt, men han er velkommen til å gjøre det på utsiden også :D
Krysser jo fingrene for at han kanskje kan komme Fredag 9. (38+3), da rekker vi å få med oss siste kontroll hos jm og litt prat rundt fødselen. For min del har jeg jo lest en del, men mannen har nok lyst på å prate litt med jm.

Vektoppgang:
+10,7. Litt ned igjen fra forrige uke.

SF-mål:
36 forrige uke, og har fulgt ukenr hele veien så regner med det nå er 37 [emoji14]

Babyen er så stor:
46 cm og ca 3 kg sier bv.

Modningstegn:
Tidvis murring i bein og rygg. Ctg forrige uke viste at jeg hadde ganske regelmessige kynnere (ca 3-4 minutter mellom) som jm mente kunne bety at livmora var på høytrening. "Stille før stormen" sa hun [emoji111][emoji122]

Har i det siste hatt noen tak i lyskene. Har ikke kjent noe ligamentsmerter i lyskene det heletatt hele svangerskapet så rart hvis det kommer nå, kommer ofte når jeg allerede sitter i ro, men er også øm i skambeinet så symfyseløsning har slått meg. Ikke akkurat modningstegn men har hørt det kan komme etter hodet er festet og bekkenet blir løsere før fødsel.


Testa kjerringråd:
Bare testa ut stimulering av brystvortene i går fordi det var et av tipsene med dokumentert effekt (for mange), også på modning. Og joda, kynnerene tok seg i allefall opp og fikk litt murringer. Oppskriften er visst en time morgen og kveld, stoppe om man får en rie og fortsette når den har gitt seg.


Neste kontroll:
8. Mars 38+3,hos jm med fødselsforberedende.


Cravings:
Iskald eplejuice... kan sikkert drikke 2l hver dag. Er nødt til å begynne å bruke sugerør for å spare tenna litt [emoji23]

Aversjoner:
Kaffe fra idag antar jeg... morgenkaffen kom i retur. Trøster meg med at det var slik uken søster fødte startet [emoji14]


Spark:
Tatt seg betydelig opp siden før helga. Han hadde en seanse på ribbeina mine en dag, og han er mer aktiv med beina enn han har vært :)
Men aktiviteten er endra, og det er jeg glad jeg har sjekka slik at jeg veit at det er slik aktiviteten er fra nå og det er normalt :)

Andre tanker:
Et bilde jeg har i hodet er dette der vi står i døra og skal dra på sykehuset... siste gang som kun kjærester og samboere, når vi kommer hjem er vi en familie [emoji173] jeg bærer Henrik ut døra, pappa bærer han inn igjen [emoji85]


Magebilde:
2018-02-27%2008.48.42.jpg
2018-02-27%2008.49.16.jpg
Nederste bilde viser hvor langt ned magen har falt med toppen av livmora [emoji14]
 
Åh, 37 uker! Det er milepæl!

Det kan være greit å heller ha termindatoen enn tidligere datoer for øye med førstemann ettersom det ikke er usannsynlig å gå over, men du kan jo være heldig :)

Fine magen :)
 
Åh, 37 uker! Det er milepæl!

Det kan være greit å heller ha termindatoen enn tidligere datoer for øye med førstemann ettersom det ikke er usannsynlig å gå over, men du kan jo være heldig :)

Fine magen :)

Jeg har både termindato og max overtidsdatoen i hodet, 9. Mars er bare ønskedato ift at da får vi vært på fødselsforberedende kurs [emoji14] ellers har jeg heller bestemt meg for å ikke vente på noen som helst dato, heller bare... vente [emoji14] jeg gjetter på 16. Mars, men går ikke utifra det [emoji14]

Men det er faktisk ingenting som tilsier at førstegangs går lengre enn flergangs, er visstnok bare en myte da det heller er slik at 70% føder innen en uke etter termindato, uavhengig av tidligere fødsler. Og det er jo veldig gledelig å høre [emoji14]
 
Sikkert jeg som tenker at det er vanlig med overtid på førstegangs siden jeg har hørt det så mye selv, og gikk 15 dager lenger med første enn andre!

Uansett ikke så lenge igjen! :)
 
Sikkert jeg som tenker at det er vanlig med overtid på førstegangs siden jeg har hørt det så mye selv, og gikk 15 dager lenger med første enn andre!

Uansett ikke så lenge igjen! :)
Jeg har hørt det selv, men flesteparten jeg kjenner har faktisk født før [emoji14]
Men ja, som du sier, ikke lenge igjen :)
 
Back
Topp