Skvirevippens første ❤

Jeg er så redd for å gå over termin, samtidig er jeg overbevist om at det vil skje [emoji85]
Skal bruke hormonene for det de er verdt om folk begynner å mase [emoji14]
bruk hormoner og legg en plan. Evt ha en kontaktperson som skal få ansvar for å informere andre eller si ifra at ingen får vite noe før etter fødsel osv....
Det er ikke uvanlig å gå over termindato for førstegangsfødende.
 
bruk hormoner og legg en plan. Evt ha en kontaktperson som skal få ansvar for å informere andre eller si ifra at ingen får vite noe før etter fødsel osv....
Det er ikke uvanlig å gå over termindato for førstegangsfødende.
Jada, har plan om at mamma er den eneste som får vite når fødslen er i gang, og hvordan det gjøres med å fortelle når han er kommet kommer an på når på døgnet det er. Besøk på sykehuset må vi se an men har planer om å ta utgangspunkt i at de første 24 timene skal vi være kun oss.

Er visstnok bare en myte dette med at førstegangsfødende går over tiden. Men har hørt at 70% føder innen en uke etter termindatoen, uavhengig av antall fødseler fra før. Personlig håper jeg på at uke 38 er uka han bestemmer seg for at det passer best å komme [emoji14]
 
Uansett nærmer du deg
 
Det stemmer :D om 2 mnd er han her uansett [emoji14]

Får holde meg opptatt med deres graviditeter, synes jo alle andres går sååå fort, og da må jo resten av tiden min og fly forbi på en måte [emoji14]
Haha, men det er logisk nok selv om det kanskje ikke føles sånn
 
Kjøpt verdens fineste teppe idag [emoji14]
20180209_214339.jpg Falt helt for det og klarte ikke gå ifra det[emoji7] småen har så mange tepper nå, men dette her måtte bare bli med hjem, til mannens frustrasjon [emoji14]
 
Hurra for høygravid og gratulerer så mye med morsdagen ❤️
 
Hvor langt er jeg på vei:
35+0

Vektoppgang:
+11,3 sa vekta idag :s
Ikke så enig i +1kg på ei uke men, er nok en del vann, føles i allefall slik [emoji14]

Babyen er så stor:
2500g og 42,5 cm

Modningstegn:
-Oftere og sterkere kynnere som nesten slår pusten ut av meg.
-Nedpress, har jo en del lynnedslag, men også en god del "riving" der nede, føles ut som tappen strekkes godt.
-Kvalme med oppkast. Hør av fler at kvalmen kom tilbake siste ukene og at det er fordi kroppen jobber hardt med noe. Søsteren kasta opp siste uka før fødsel uten å ha vært dårlig ellers i svangerskapet.
-Mer murring i rygg og bekken, kan også være luftsmerter da det begynner å bli trangt [emoji14] men er verst om morgenen, da pleier jeg ikke så så mye luft.

Neste kontroll:
Svangerskapskurs i morgen og jm torsdag neste uke :)

Plager:
Generelt mer vondt i kroppen. Klarer ikke ligge/sitte/stå i en stilling over lengre tid, skikkelig vanskelig og natta da jeg ikke finner en eneste god liggestilling.
Ellers kan jeg medgjelde at jeg har begynt å kaste opp igjen... kvalmen kom tilbake uke 31 etter 4 ukers opphold, men har kun brekt meg og ikke kasta opp. Men idag altså..

Kroppslige endringer:
Har jo hatt vondt i brystvortene fra før, men siste uka har det lyna i de så fort jeg er borti..

Cravings:
Fortsatt kald drikke. Tømmer lett 750ml camelbacken med isvann på 10 minutter..

Aversjoner:
Mat [emoji14] har ikke lyst på, men jeg spiser


Innkjøp:
Kjøpt inn resten av det vi trenger (laken, håndklær osv), er så utrolig godt å være ferdig :D

Bevegelse:
Han er litt mer rolig om morgenen så tar det seg opp utover dagen, men han svarer alltid da jeg spør om livstegn så blir ikke urolig. Tror nok hodet kan ligge godt plassert nå da bevegelsene er såpass ensformige :)

Forberedelser til fødsel:
Prøver å gjøre minst mulig og spare energi. Var i bursdag på søndag og var helt ferdig. Pleier alltid å ha et ekstra gir og klarer alltid finne energi til ting jeg synes er gøy, men nå kjenner jeg at jeg ofte må si nei til ting fordi kroppen sier nei.

Magebilde:
Ikke forandra meg så mye siden sist men [emoji14]
20180213_111428.jpg
 
Gratulerer med 35 uker
Nyyyyydelig mage altså

Høres ut som du begynner bli klar for fødsel...
 
Åååå nå er du ikke langt unna målstreken [emoji7][emoji7][emoji7]
 
Back
Topp