Skvirevippens første ❤

Jeg tenker at man ikke kan være 1 dag gravid den dagen man får den mensen som starter opp graviditeten. Man er jo ikke en uke gravid når det er 6 dager siden mensen, da er man jo 6 dager gravid?!
 
Ja, har begynt å tørre å si det høyt til folk selv om jeg ikke sier det om ikke temaet kommer opp på en måte. Men til kunder har jeg begynt å si ifra at fra februar-ish er jeg borte et år :)

Og DER begynte jeg nesten å tute! Tenk - du skal ut i permisjon i februar-ish! Wiiii!! :happy093.
 
Jeg tenker at man ikke kan være 1 dag gravid den dagen man får den mensen som starter opp graviditeten. Man er jo ikke en uke gravid når det er 6 dager siden mensen, da er man jo 6 dager gravid?!

Hæ? :wideyed: Jeg tror jeg er for trøtt ennå jeg... :hilarious:
 
Og DER begynte jeg nesten å tute! Tenk - du skal ut i permisjon i februar-ish! Wiiii!! :happy093.
Jaaa. Eller... slutten av februar da. Om tul stemte blir termin 20/3, da blir det ca akkurat i slutten av februar :)
Hæ? :wideyed: Jeg tror jeg er for trøtt ennå jeg... :hilarious:
Hahaha [emoji28]
Mange tar gleden med ny uke 1 dag på forskudd :)
Du er ikke fullgått uke før du er *gitt uke*+0. Uansett i dager i en uke [emoji14]
 
Jeg tenker at man ikke kan være 1 dag gravid den dagen man får den mensen som starter opp graviditeten. Man er jo ikke en uke gravid når det er 6 dager siden mensen, da er man jo 6 dager gravid?!
Man er ikke gravid før er befruktet egg har festet seg og det skjer jo ikke før noen dager etter EL. Men så skal det liksom være enklere å beregne fra siste mens siden ikke alle vet når EL var og dermed er vi igang med forvirringen.
Riktig beregning for å få sikker svangerskapslengde er at man er 2+0 på EL-dagen..
 
Man er ikke gravid før er befruktet egg har festet seg og det skjer jo ikke før noen dager etter EL. Men så skal det liksom være enklere å beregne fra siste mens siden ikke alle vet når EL var og dermed er vi igang med forvirringen.
Riktig beregning for å få sikker svangerskapslengde er at man er 2+0 på EL-dagen..

Ja, og dermed fullgåtte fire uker på 4+0 og ikke 3+6, ikke sant?
 
Man er ikke gravid før er befruktet egg har festet seg og det skjer jo ikke før noen dager etter EL. Men så skal det liksom være enklere å beregne fra siste mens siden ikke alle vet når EL var og dermed er vi igang med forvirringen.
Riktig beregning for å få sikker svangerskapslengde er at man er 2+0 på EL-dagen..
Nei men sånn i svangerskapstelling [emoji14]

Edit. Nå leste jeg en gang til. Ja enig [emoji85]
Ikke rart man blir forvirra av detta [emoji14]

Ja, og dermed fullgåtte fire uker på 4+0 og ikke 3+6, ikke sant?
Enig :)
 
Haha! Skulle hatt popkorn nå! :p
Men ja, jeg er helt enig med dere! Med meg selv så er jeg akkurat på dagen det jeg er, men til andre så sier jeg bare ca og at at jeg føder i desember en gang [emoji23]
 
Haha! Skulle hatt popkorn nå! [emoji14]
Men ja, jeg er helt enig med dere! Med meg selv så er jeg akkurat på dagen det jeg er, men til andre så sier jeg bare ca og at at jeg føder i desember en gang [emoji23]
Haha, jeg og lo litt for meg selv da jeg så alt detta [emoji28]
Enig med deg. Alle andre får bare vite hvilken uke jeg er i, og er jeg +6 så runder jeg over til neste uke :)
Jeg er uker og dager og nærmest timer [emoji28]
 
13+6 (fortsatt i uke 14, men 13 fullgått [emoji115][emoji115][emoji115][emoji115][emoji28])

Sitter nå å venter på første jordmortime. Er sååå spent, og så redd for å bli skuffa. Og kan si det allerede nå. Den sofaen her blir vanskelig å sitte i da magen blir større. Jeg er så kort, og det er så laaangt bak til ryggstøtta [emoji28]
 
13+6 (fortsatt i uke 14, men 13 fullgått [emoji115][emoji115][emoji115][emoji115][emoji28])

Sitter nå å venter på første jordmortime. Er sååå spent, og så redd for å bli skuffa. Og kan si det allerede nå. Den sofaen her blir vanskelig å sitte i da magen blir større. Jeg er så kort, og det er så laaangt bak til ryggstøtta [emoji28]

Da hadde ville ha slengt opp beina med god samvittighet! Hater dype sofa!

Lykke til hos JM, håper kjemien klaffer! :)
 
Full klaff hos jordmor [emoji173] på spørsmålene mine snakket hun istede for å bare svare. OG jeg fikk høre hjertelyden :D 150 herlige slag i minuttet :D
Så bra! :) Det har alt å si! Og alltid like godt å høre hjertelyden :love017
Det er jo helt sprøtt at du snart er 14 fullgåtte allerede! Her går det unna:smiley-bounce012
 
Så bra! :) Det har alt å si! Og alltid like godt å høre hjertelyden :love017
Det er jo helt sprøtt at du snart er 14 fullgåtte allerede! Her går det unna:smiley-bounce012
Jaa. Det var så fantastisk å høre [emoji14]
Ja, går fort nå som jeg har passert 12 uker synes jeg [emoji14]
 
Ja, og dermed fullgåtte fire uker på 4+0 og ikke 3+6, ikke sant?
Ja, du må jo tippe over til +0 for å være fullgått uke, ellers er du bare fullgåtte x uker og 6 dager.
 
Full klaff hos jordmor [emoji173] på spørsmålene mine snakket hun istede for å bare svare. OG jeg fikk høre hjertelyden :D 150 herlige slag i minuttet :D
Deilig lyd!
 
Nei men sånn i svangerskapstelling [emoji14]

Edit. Nå leste jeg en gang til. Ja enig [emoji85]
Ikke rart man blir forvirra av detta [emoji14]


Enig :)
ikke rart man blir forvirra nei
Haha! Skulle hatt popkorn nå! :p
Men ja, jeg er helt enig med dere! Med meg selv så er jeg akkurat på dagen det jeg er, men til andre så sier jeg bare ca og at at jeg føder i desember en gang [emoji23]

Så lenge man vet selv hvor langt man er på vei så er det vel ikke noe i veien for å si cirka til alle som måtte spørre. De bryr seg uansett sjelden om nøyaktig dag (annet enn termindato..)
 
14+0
Sååå fantastisk å være i uke 15 [emoji14]
Begynner å kjenne at jeg må sitte mer bredbeint om jeg skal lene meg fremover. Merker godt at noe er "i veien" [emoji14]
Hos jordmor i går avtalte vi ny time rett etter oul, så jeg flyttet svangerskapskontrollen jeg hadde hos legen i midten av november til starten av desember. Så glukosebelastningstesten og antistoffprøva taes samtidig i uke 24 :)
Influensavaksina skal også taes om 2 uker :)
Da har jeg nok planlagt hele resten av 2017 [emoji14]
Samtidig prata jeg en del med jordmor i går om bekymringa for å evt bli for tung ift å være på jobb, og hun sa at desverre var det slik i det yrket jeg er i at man stort sett ikke klarer å gå lenge, derfor håper jeg å gå ut med svangerskapspenger da det (forhåpentligvis) vil ligge på muligheten til å tilrettelegge og permisjon før 3 uker før termin er uaktuelt grunnet lånekassa.

Vi prata også om amming, jeg har jo tatt brystreduksjon for mange år siden. Ble den gang fortalt at det er 50/50 sjanse for at jeg kan amme. Men jordmor sa at alle stort sett kunne amme noe, men fullamming var nok et dødt prosjekt for meg.
Ble både glad og skuffa. Har alltid sagt jeg ikke ville amme fordi det er kort vei tilbake dit jeg var, så sa jeg at jeg kanskje ville amme i starten for å gi den beste næringa i starten. Men nå som jeg står foran det skulle jeg ønske jeg kunne amme fult. Men som jordmor sa "det er to typer næring, den som går til kroppen og den mentale næringa, så å gi mme sammen med hudkontakt og nærhet var med å gjøre næringsverdien høyere :)

Ellers nevnte hun også at jeg mååå huske å ta vare på meg selv. Og jeg merker jo at jeg rives mye mellom den delen som lett lar meg overkjøre og utnyttes og den som kjenner på at det er tungt å ikke klare å være "bra nok". Har medarbeidersamtale på jobb snart, og gleder meg litt til å få tatt det opp :) ønsker ikke å bli sykemeldt !!
Vil bare få tilbake litt energi til å klare å gjøre noe etter jobb også..
 
Det med amming etter brystreduksjon er påvirket av mye. Det er ikke sikkert du kan fullamme for det kan hende du har for lite plass til lagring av melk. Men det er ikke mulig å si sikkert nå.
Usikker på når de endret operasjonsprosedyrer, men for mange år siden ihvertfall så kuttet de gjerne melkegangene slik at amming var umulig (melken kom ikke ut), men de har sluttet med det for lenge siden. Viktigste er å være obs på at det kan være noe ekstra etter brystoperasjon og at det ikke er sikkert fullamming er mulig. Men hver dråpe gjør en forskjell så alt er bra.
 
Back
Topp