Skulle vi kanskje hatt en skravletråd ?

Kjenner jeg meg selv rett kommer jeg til å kjøpe begge deler bare for å være på den sikre siden! Kjenner at jeg allerede nå begynner å stresse litt for hva som er "rett og galt". Trodde blant annet at man skulle ha sengekant for å beskytte babyen, men nå har jeg lest at sengekant kan øke risikoen for krybbedød! Hva skulle jeg gjort uten Google?!:laughing021

Skal man ikke ha sengekant altså?? Steike. Things change :wacky:
 
Kjenner jeg meg selv rett kommer jeg til å kjøpe begge deler bare for å være på den sikre siden! Kjenner at jeg allerede nå begynner å stresse litt for hva som er "rett og galt". Trodde blant annet at man skulle ha sengekant for å beskytte babyen, men nå har jeg lest at sengekant kan øke risikoen for krybbedød! Hva skulle jeg gjort uten Google?!:laughing021
Ja det er veldig greit med begge størrelser :)
Mange bruker fortsatt sengekanten,å man kan også bruke sengekant som bare beskytter ved hode-delen til senga for å få mere åpenhet i senga. Å sengeslange istedefor sengekant.. det har vi :) men jeg tenker det at både å ligge i en dyp å god vognbag pluss det å sitte i bilstol er like stor risiko for å øke faren for krybbedød... så man skal ikke være hysterisk... Ha ett rent inneklima , skift sengetøy i normal dur ,støvsuge å vaske rommet som man ellers gjør, ha frisk å god luft å ikke for mye varme på rommet ... ikke fyll babysenga med bamser... unngå å røyke ... ja .. bare der er mange faktorer som reduserer faren for krybbedød:)
 
Ja det er veldig greit med begge størrelser :)
Mange bruker fortsatt sengekanten,å man kan også bruke sengekant som bare beskytter ved hode-delen til senga for å få mere åpenhet i senga. Å sengeslange istedefor sengekant.. det har vi :) men jeg tenker det at både å ligge i en dyp å god vognbag pluss det å sitte i bilstol er like stor risiko for å øke faren for krybbedød... så man skal ikke være hysterisk... Ha ett rent inneklima , skift sengetøy i normal dur ,støvsuge å vaske rommet som man ellers gjør, ha frisk å god luft å ikke for mye varme på rommet ... ikke fyll babysenga med bamser... unngå å røyke ... ja .. bare der er mange faktorer som reduserer faren for krybbedød:)

Ja, det tenkte jeg å når jeg leste det. Men som førstegangs blir jo litt småredd og skulle veldig gjerne hatt en fasit med sjekkliste så jeg bare kunne ordnet etter listen:laughing021 veldig glad jeg kan spørre her inne også, blir sikkert flere spørsmål etterhvert :)
 
Ja, det tenkte jeg å når jeg leste det. Men som førstegangs blir jo litt småredd og skulle veldig gjerne hatt en fasit med sjekkliste så jeg bare kunne ordnet etter listen:laughing021 veldig glad jeg kan spørre her inne også, blir sikkert flere spørsmål etterhvert :)
Den skjønner jeg veldig godt.. verden er stadig i endring.. for bare noen titalls år siden SKULLE baby ligge på magen ,for det var liksom tryggest. Nå skal de ligge på rygg,for å unngå kvelning ved oppkast/gulp, friere luftveier og da redusere faren for krybbedød.. så noe er det hele tiden.. :)
 
Den skjønner jeg veldig godt.. verden er stadig i endring.. for bare noen titalls år siden SKULLE baby ligge på magen ,for det var liksom tryggest. Nå skal de ligge på rygg,for å unngå kvelning ved oppkast/gulp, friere luftveier og da redusere faren for krybbedød.. så noe er det hele tiden.. :)

Ja, er stadig noe nytt :) Er ja sett for tidlig å kjøpe både det ene og det andre, så jeg får ta opp bekymringen igjen om noen måneder :p :hilarious:
 
Ja, er stadig noe nytt :) Er ja sett for tidlig å kjøpe både det ene og det andre, så jeg får ta opp bekymringen igjen om noen måneder :p :hilarious:
Hehe ,ja det lønner seg å vente litt :) det er støtt og stadig salg så da er det mye mer stas å handle alt å enda litt til:D
 
Jeg brukte sengekant til unge nr 1, en litt tynnere en som jeg tredde gjennom annenhver sprinkelseng på senga. Ikke no problem :) men en må se selv hva en er komfortabel med
 
Jeg brukte ikke sengekant på førstemann, og hadde heller ikke bruk for det. Blir ikke å bruke det på nestemann heller, #taralleforhåndsreglerjegkan[emoji28]
 
Husker jeg googlet meg i hjel på dette med sengekant, babyrede og sengeslange sist. Konklusjonen min ble at det var veldig hypet opp, og at så lenge man ikke har mange kosedyr, har frisk luft på rommet, vasker sengklær og ser an hvordan barnet sover (inntil sengeslange eller ikke o.l.) så går det veldig fint. Om barnet sover fint uten så ville jeg droppet det. Men mini var avhengig av noe rundt seg for å finne roen.

Vi valgte derfor å ha mini i babyrede. Han elsket det. Han sov i det til han ble «for stor» og begynte å sove på magen (der også googlet jeg meg i hjel, men gutten snudde seg på mage uansett) like før 6 mnd. Etter det prøvde vi uten noe, men han fant ikke roen. Armer og bein ut sprinklene og grein (noe han aldri gjorde før). Da kjøpte vi sengeslange. Da la han seg superfint igjen og sov godt. Så ble slangen for liten og han endte opp under slangen (absolutt ikke så farlig som det gjerne høres ut som). Etter slangen gikk vi over til tykk sengekant som står av seg selv. Nå er mini 16 mnd og han har fra dag én sovet kjempegodt i sengen sin. Han elsker å legge seg. Vi fulgte så klart med på hvordan han sov i både babyrede, med sengeslange og nå sengekant.

Jeg var, og fortsatt er, redd for å gjøre «feil», men har lært at jeg generelt må se an våre og våre barns behov, også heller filtrere ut noen råd og tips. For alle råd passer ikke til alle. :)
 
Mine 3 eldste barn hadde sengekant, mens lillegutt på snart 9 mnd har revet løs så mange tråder på sin att det ble sengeslange istedetfor:) han var også vant til babynest, så vognpose i senga , helt til han begynte å snu seg , så da måtte vi ty til noe annet:)
 
Jeg har hatt en tynn sengekant som jeg har knytt godt fast i sprinklene. Leste et sted at det har forekommet kvelningsulykker. Det er vel mest for de minste som ikke klarer å snu seg vekk eller har kontroll over hender slik at de kan fjerne ting fra ansiktet. Har ellers ikke hatt noe kosedyr e.l. i senga heller. Jeg tar heller en forhåndsregel for mye enn for lite, men prøver å ikke være hysterisk I USA anbefaler de å sove uten dyne og ha ca 25 grader i rommet i stedet. Det syns jeg blir hysterisk. Men, vi må bare gjøre det som føles ok for hver enkelt
 
Lurer på om ting «normaliserer» seg litt nå....

I går: Sto opp kl 8.30, ingen nap iløpet av dagen/ettermiddagen. La meg rett før tolv. (Var supertrøtt da) Ikke kvalm hele dagen. Og uken har generelt vært bedre kvalm messig.
I dag: Våknet kl 8.00. Superform.


Har faktisk energi til å gå ut med en venninne i byen i solen og ha det hyggelig!!!! :love017
 
Lurer på om ting «normaliserer» seg litt nå....

I går: Sto opp kl 8.30, ingen nap iløpet av dagen/ettermiddagen. La meg rett før tolv. (Var supertrøtt da) Ikke kvalm hele dagen. Og uken har generelt vært bedre kvalm messig.
I dag: Våknet kl 8.00. Superform.


Har faktisk energi til å gå ut med en venninne i byen i solen og ha det hyggelig!!!! :love017

Har det likt her. 11+0 og har vert Fin hele uken storsett. Kun litt småkvalm noen ganger
 
Har det likt her. 11+0 og har vert Fin hele uken storsett. Kun litt småkvalm noen ganger

Utrolig deilig :) Synes hvertfall jeg :) Og det er jo i disse tider ting skal bli litt bedre sånn sett. Så kan det jo balle på seg med andre ting.... :wacky:
 
Lurer på om ting «normaliserer» seg litt nå....

I går: Sto opp kl 8.30, ingen nap iløpet av dagen/ettermiddagen. La meg rett før tolv. (Var supertrøtt da) Ikke kvalm hele dagen. Og uken har generelt vært bedre kvalm messig.
I dag: Våknet kl 8.00. Superform.


Har faktisk energi til å gå ut med en venninne i byen i solen og ha det hyggelig!!!! :love017
Så deilig :D det må jubles for sånne dager:)
 
Lurer på om ting «normaliserer» seg litt nå....

I går: Sto opp kl 8.30, ingen nap iløpet av dagen/ettermiddagen. La meg rett før tolv. (Var supertrøtt da) Ikke kvalm hele dagen. Og uken har generelt vært bedre kvalm messig.
I dag: Våknet kl 8.00. Superform.


Har faktisk energi til å gå ut med en venninne i byen i solen og ha det hyggelig!!!! :love017

Høres deilig ut:) Nyt! Kvalmen har stort sett gitt seg hos meg, men kommer snikende de dagene jeg er veldig sliten. Men nå er jeg jo 12+1 så det skal jo bli bedre rundt disse tider:smiley-bounce012

Hvordan hår det med magen og klær for dere? Sliter med å finne noe å ha på meg. Litt tidlig med gravidklær, men får ikke igjen knappene på buksene mine lenger :smiley-bounce022
 
Høres deilig ut:) Nyt! Kvalmen har stort sett gitt seg hos meg, men kommer snikende de dagene jeg er veldig sliten. Men nå er jeg jo 12+1 så det skal jo bli bedre rundt disse tider:smiley-bounce012

Hvordan hår det med magen og klær for dere? Sliter med å finne noe å ha på meg. Litt tidlig med gravidklær, men får ikke igjen knappene på buksene mine lenger :smiley-bounce022

Har en mammabukse som er fantastisk å bruke. Ellers bruker jeg Molly buksene mine med strikk i knappehullet. :hilarious: bruker gjerne løse gensere og jakker.. :)
 
Høres deilig ut:) Nyt! Kvalmen har stort sett gitt seg hos meg, men kommer snikende de dagene jeg er veldig sliten. Men nå er jeg jo 12+1 så det skal jo bli bedre rundt disse tider:smiley-bounce012

Hvordan hår det med magen og klær for dere? Sliter med å finne noe å ha på meg. Litt tidlig med gravidklær, men får ikke igjen knappene på buksene mine lenger :smiley-bounce022

Utrolig deilig :)

Her er det tights og gravidbukse som gjelder allerede :laughing002
 
Back
Topp