Skryt av Kalnes

Lillym

Blir kjent med forumet
Må bare skryte litt av Kalnes da jeg har hørt mye forskjellig og var litt skeptisk. Er 37+4 i dag, og våknet med veldig vondt i magen. Sov litt på dagen, men når jeg stod opp begynte jeg å tenke på hvor lite liv jeg hadde kjent i dag. Dum som jeg er så begynte jeg å Google. I tillegg har jeg litt mild telefonangst og ville ikke virke som en overbekymret mamma. Derfor prøvde jeg med sterk saft, sjokolade og 3 brødskiver med nugatti, men fortsatt ikke liv. Ringte tilslutt føden, og snakket med en kjempe hyggelig jordmor som spurte om jeg hadde en ladyshaver eller om mannen hadde en barbermaskin som jeg kunne bruke til å dure litt på magen. (En vibrator hadde sikkert vært det beste [emoji23][emoji23]) jeg gjorde dette, og skulle ringe tilbake etter 30 min. Kjente tegn til liv etter det og ringte, og fikk snakket med samme jordmor. Hun ba meg likevel komme inn på en sjekk, og jeg prøvde å drøye den til i morgen siden jeg har litt reisevei og var alene hjemme. Men nei, måtte komme i dag. Inn på Kalnes, Ctg og sparkeknapp og alt var gudskjelov bra med babyen! Følte at hele opplevelsen var veldig fin, jeg ble tatt på alvor, tatt i mot med en gang på sykehuset, og er veldig glad for at jeg senket terskelen litt og ringte! [emoji4][emoji4]
 
Er en god følelse når man blir tatt på alvor [emoji5] så bra alt var fint [emoji173]️
 
Så bra! Skal føde der selv, og man hører mye forskjellig ja..
 
Så fint at alt går bra, og at du ble tatt inn til kontroll!:Heartred
Jeg har og bare positivt å si om Kalnes ( unntatt en litt mindre omtenksom lege, men det finner man overallt, og sikekrt bare personlighetskræsj)
De siste 8 ukene har jeg vært inne på 3 kontroller pga sammentrekninger, og snakket en del ganger med de på telefon, og alle har vært hyggelige. De gangene som jeg har ringt inn har de på føden tatt meg alvorlig, og tatt seg tid til å snakke om situasjonen.
Det høres ut som jeg har daglig kontakt med de, men egentlig ikke så mange ganger jeg har ringt:D Mye av det beror på at de vært veldig tydelige på at hvis det er noe så er det bare å ta kontakt, og vi tidlig fant ut at hvis sammentrekningene varer i mindre enn 2 timer og ikke tar seg opp, så kan jeg være hjemme.
Jeg har heller ikke lyst å dra til sykehuset hvis jeg ikke må.

Sist gang vi var på kontroll var det litt ventetid for å få papirene før vi dro hjem, og da spurte en jordmor om vi ville se et føderom. Skikkelig hyggelig gjort, og det gjorde meg enda mer avslappet.
Fine rom, god størrelse, med badekar, ball, og alt annet man eventuelt trenger.
Så lenge det ikke blir til å dele rom med noen tror jeg det blir en veldig bra opplevelse å føde på Kalnes :)

Når er termin på dere andre som skal føde der?
Min er 21 sep.
 
Må man dele rom med noen andre??? Det håper jeg virkelig ikke :( men det er kanskje bare hvis det er stor pågang?

Terminen min er 4 september, så begynner å bli ganske klar nå. Forrige kom 5 dager før, så er veldig innstilt på at denne kommer før og, men da går jeg sikkert over [emoji23] typisk..
 
Må man dele rom med noen andre??? Det håper jeg virkelig ikke :( men det er kanskje bare hvis det er stor pågang?

Terminen min er 4 september, så begynner å bli ganske klar nå. Forrige kom 5 dager før, så er veldig innstilt på at denne kommer før og, men da går jeg sikkert over [emoji23] typisk..

Jeg hadde eget rom [emoji4] Hun ene JM sa det at fra neste uke så er det litt mer tilbake til normalen der. Da har de ansatte ikke ferie lenger så da er bemanningen som den skal være. Men det hadde vært stor pågang i hele sommer på fødeavd, men forhåpentligvis roer det seg fra uken av. Så hold ungen inne frem til mandag [emoji28]
 
Huff, håper det er enerom når jeg skal inn. Hvor parkerer man egentlig når man kommer dit for å føde? Har bare funnet den rimelig dyre besøkeparkeringen med maks antall timer osv når jeg var der på UL. Veldig fint sykehus da, har droppet å bestille omvisning, håper det skal gå greit nok. Har termin 13/9, men håper han/hun kommer en stund før, eller etter 8 september så jeg kan dra en tur i bryllupet til et vennepar. :)
 
Huff, håper det er enerom når jeg skal inn. Hvor parkerer man egentlig når man kommer dit for å føde? Har bare funnet den rimelig dyre besøkeparkeringen med maks antall timer osv når jeg var der på UL. Veldig fint sykehus da, har droppet å bestille omvisning, håper det skal gå greit nok. Har termin 13/9, men håper han/hun kommer en stund før, eller etter 8 september så jeg kan dra en tur i bryllupet til et vennepar. :)

Parkering er på samme plassene som besøkende etter det jeg kjenner til. Ingen begrensning i antall timer. Men ja, DYRT!!! Vi var der de vanlige 2 dagene for 2 år siden og vi brukte litt over kr 700 på parkering.. :hungover:

Muligheter for å parkere gratis/rimeligere i Sarpsborg og ta bussen, men samboeren syntes det var tungvint da han ønsket mulighet for å kjøre for å kjøpe mat. Pappaer får ikke mat på sykehuset, men om man ber om et "pappa bevis" så får man litt rabatt i kantina. :)
Dog kort vei til matbutikk/mc donalds/gatekjøkken så ble noen små kjøreturer på samboeren.
 
Må man dele rom med noen andre??? Det håper jeg virkelig ikke :( men det er kanskje bare hvis det er stor pågang?

Terminen min er 4 september, så begynner å bli ganske klar nå. Forrige kom 5 dager før, så er veldig innstilt på at denne kommer før og, men da går jeg sikkert over [emoji23] typisk..

Vi hadde enerom for to år siden (fødsel 28.6). Veldig fint barselrom med dobbelt seng! :)
Men husker det var printet ut noen lapper med info om at ble det fult så måtte man belage seg på å dele rom og at fedre ble sendt til Quality hotell... Men ikke hørt om det skjer så ofte.
Ser det står en artikkel i lokalavisa nå med rekordmange fødseler nå i begynnelsen av august. Får håpe det roer seg de neste ukene. ;)

På Riksen har jeg forstått det slik at alle må dele rom, ingen fedre får overnatte og de har til og med "hviletid" på noen timer på ettermiddagen der de "kaster ut" alle fedrene.... Så litt mer nymotens på Kalnes! :p
 
Så fint at alt går bra, og at du ble tatt inn til kontroll!:Heartred
Jeg har og bare positivt å si om Kalnes ( unntatt en litt mindre omtenksom lege, men det finner man overallt, og sikekrt bare personlighetskræsj)
De siste 8 ukene har jeg vært inne på 3 kontroller pga sammentrekninger, og snakket en del ganger med de på telefon, og alle har vært hyggelige. De gangene som jeg har ringt inn har de på føden tatt meg alvorlig, og tatt seg tid til å snakke om situasjonen.
Det høres ut som jeg har daglig kontakt med de, men egentlig ikke så mange ganger jeg har ringt:D Mye av det beror på at de vært veldig tydelige på at hvis det er noe så er det bare å ta kontakt, og vi tidlig fant ut at hvis sammentrekningene varer i mindre enn 2 timer og ikke tar seg opp, så kan jeg være hjemme.
Jeg har heller ikke lyst å dra til sykehuset hvis jeg ikke må.

Sist gang vi var på kontroll var det litt ventetid for å få papirene før vi dro hjem, og da spurte en jordmor om vi ville se et føderom. Skikkelig hyggelig gjort, og det gjorde meg enda mer avslappet.
Fine rom, god størrelse, med badekar, ball, og alt annet man eventuelt trenger.
Så lenge det ikke blir til å dele rom med noen tror jeg det blir en veldig bra opplevelse å føde på Kalnes :)

Når er termin på dere andre som skal føde der?
Min er 21 sep.

Min termin er den 22. sept. :)
Vi hadde en fin fødsel opplevelse for to år siden tiltross mange ferievikarer og stor pågang. :)
 
Min termin er den 22. sept. :)
Vi hadde en fin fødsel opplevelse for to år siden tiltross mange ferievikarer og stor pågang. :)

Jeg har født 21 august og 14 juli for en del år siden, og det gikk helt fint, så trenger ikke å være verre å få barn om sommeren.
Men vi satser på at det er god plass i september :) Vi får se om vi møtes på Kalnes da!:woot:
 
Må man dele rom med noen andre??? Det håper jeg virkelig ikke :( men det er kanskje bare hvis det er stor pågang?

Terminen min er 4 september, så begynner å bli ganske klar nå. Forrige kom 5 dager før, så er veldig innstilt på at denne kommer før og, men da går jeg sikkert over [emoji23] typisk..

Ikke lenge igjen med termin 4 september, og født tidligere forrige gang:woot:
Første gang vet man jo ikke hva man går til, men jeg kan ikke huske at jeg forventet å føde tidligere andre gang... selv om første kom før termin.... og jeg forventet i hvert fall ikke at nr 2 ville komme 22 dager før:wideyed:
Nå er jeg mer og mer innstilt på å gå over tiden, men samtidig så tenker jeg at det kan skje om 2 uker:nailbiting: Jeg er ikke klar for noen av delene tror jeg:eek::D
 
Jeg hadde eget rom [emoji4] Hun ene JM sa det at fra neste uke så er det litt mer tilbake til normalen der. Da har de ansatte ikke ferie lenger så da er bemanningen som den skal være. Men det hadde vært stor pågang i hele sommer på fødeavd, men forhåpentligvis roer det seg fra uken av. Så hold ungen inne frem til mandag [emoji28]

Godt tips!:p
Når jeg var der 22 og 23 juni så virket det ganske så rolig akkurat da. Var der 1,5 uke senere også, og kunne virke som det var ganske så rolig, men så trengte jeg ikke føderom heller da, så kan ha vært hektisk.... men vi fikk sett på et føderom, så alle var i hvert fall ikke opptatt da:)
Jordmødrene hadde pause en av gangene vi var der, og de skravlet og lo på pauserommet, så virker som de har det koselig sammen:)
 
Parkering er på samme plassene som besøkende etter det jeg kjenner til. Ingen begrensning i antall timer. Men ja, DYRT!!! Vi var der de vanlige 2 dagene for 2 år siden og vi brukte litt over kr 700 på parkering.. :hungover:

Muligheter for å parkere gratis/rimeligere i Sarpsborg og ta bussen, men samboeren syntes det var tungvint da han ønsket mulighet for å kjøre for å kjøpe mat. Pappaer får ikke mat på sykehuset, men om man ber om et "pappa bevis" så får man litt rabatt i kantina. :)
Dog kort vei til matbutikk/mc donalds/gatekjøkken så ble noen små kjøreturer på samboeren.

Ja, helt utrolig dyrt å parkere på sykehuset!:eek:
Skjønner godt at det er mer tungvint å parkere i Sarpsborg og ta bussen. Vi får be noen i familien å hente bilen eventuelt...men samtidig praktisk for far å kunne kjøre å kjøpe mat annet sted.
Takk for tips om rabatt i kantina, det var ikke jeg klar over.:)
 
Sniker litt jeg :) jeg fødte der i desember og jeg fikk enerom selv om at det tilsynelatende var ganske fult der. Folk satt i ganger og over alt på føden, men jeg måtte inn pga premature rier. Hadde enerom under hele «oppholdet». Og da jeg fikk min gutt 6 uker før tiden, fikk jeg utrolig god oppfølging både av nfi og av føden. Måtte være der i 3 uker for at babyen måtte lære seg å spise selv. Gled dere til fødsel! Nytt og fint og enerom :) og jeg fødte mine to første i Fredrikstad på gamle føden der.
 
Sniker litt jeg :) jeg fødte der i desember og jeg fikk enerom selv om at det tilsynelatende var ganske fult der. Folk satt i ganger og over alt på føden, men jeg måtte inn pga premature rier. Hadde enerom under hele «oppholdet». Og da jeg fikk min gutt 6 uker før tiden, fikk jeg utrolig god oppfølging både av nfi og av føden. Måtte være der i 3 uker for at babyen måtte lære seg å spise selv. Gled dere til fødsel! Nytt og fint og enerom :) og jeg fødte mine to første i Fredrikstad på gamle føden der.

Jeg har også vært på Fredrikstad med min første, og var egentlig ganske fornøyd med både ansatte og rommet der, bortsett fra alderen da [emoji23] så gleder meg til nytt sykehus [emoji4][emoji4]
 
Jeg har også vært på Fredrikstad med min første, og var egentlig ganske fornøyd med både ansatte og rommet der, bortsett fra alderen da [emoji23] så gleder meg til nytt sykehus [emoji4][emoji4]

Jeg fødte på senhøsten med første (minusgrader ute). Etter fødselen var jeg kjempedårlig så jeg fikk enerom. Problemet var bare at det var så sinnsykt kaldt på rommet at de måtte inn med egen varmeovn. Men da de skrudde på denne så gikk strømmen i hele etasjen.... hehe :)
 
Så bra at det gikk fint!! Kan jeg spørre om hvorfor babyen var så rolig, tross all sukkerinntaket? :angelic: Hvis du fikk svar på det, da:hungry:
 
Back
Topp