* Skravletråd *

GlaJenta88

Elsker forumet
Åh! Har så lyst til å rope høyt om graviditeten altså! Men, fire uker er liiitt tidlig synes jeg. Både fordi at ting kan skje, men også fordi ventetiden blir så lang for alle. Likevel vet jeg ikke hvor mange av de nærmeste vennene som kommer hjem til påske, men nå i julen er de jo her. Synes det er finere å gi en sånn nyhet ansikt til ansikt - og i sommer blir kanskje litt lenge å vente :p Vurderer også å bestille ultralyd i uke 10-12. Fikk det sist (og så ca 5 til etter det pga diverse), men om det ikke er grunn til det denne gangen tror jeg at jeg ønsker det likevel. Roer nervene litt da ;)
 
Ser den! Jeg er i en spes. sit. der, pga at "alle" vet at vi har gjennomført IVF. Venter grådig spent både venner, slekt og kollegaer nå ;)
Vi skal på UL i uke 7, da det er standart (hvis alt går fint...)
 
Hihi.. Jeg har også lyst til å rope det ut, men venter en stund til. Håper jeg får ul i januar en gang, om alt ser bra ut da vil de nærmeste få vite det. Resten får vite det etter uke 12 :)
 
Ser den! Jeg er i en spes. sit. der, pga at "alle" vet at vi har gjennomført IVF. Venter grådig spent både venner, slekt og kollegaer nå ;)
Vi skal på UL i uke 7, da det er standart (hvis alt går fint...)
Å ja! Det er jo litt fint å ha alle med på laget fra første stund også! Åh! I uke 7 allerede! Det er jo snart! :D Gleder meg til ultralydoppdateringer :D

Hihi.. Jeg har også lyst til å rope det ut, men venter en stund til. Håper jeg får ul i januar en gang, om alt ser bra ut da vil de nærmeste få vite det. Resten får vite det etter uke 12 :)

Det er så spennende altså! Jeg var sikker på at andre gang kom til å gå mye raskere her. Men neeeida. Nesten motsatt! Forrige gang fant jeg det ikke ut før senere - så slapp ganske billig unna første tri. Nå sneeegler dagene unna ;/ Godt det er jul oppi dette her også;)
 
Kjenner meg igjen. Nesten rart å gå på jobb dagen etter positiv test og ikke si noe når noe så stort har skjedd. Hadde lyst å si det til alle: Hello, jeg er graviiiiiid!!! :p Men er nok best å vente ja. Har i tillegg en kollega som og er en venninne som vet godt om prøvingen, ekstra vanskelig å ikke si det til henne, satser på at hun spør på nyåret, da kommer jeg til å si det. Moren min får vite det på julaften, resten må vente hvertfall til uke 12.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Godt å se at det er flere som er utålmodige her :) hva skal dere i helga jenter? :)
 
Første trimester er så langdrygt...Jeg mistet i uke 12 sist, så jeg klarer ikke og slappe helt av. Man har jo aldri noen garanti for noe som helst.
 
Første trimester er så langdrygt...Jeg mistet i uke 12 sist, så jeg klarer ikke og slappe helt av. Man har jo aldri noen garanti for noe som helst.
Know the feeling :/ mistet da jeg var 12+2 i mai, de ukene til jeg er over 12 virker som en evighet, selv om det kan gå galt etter det også, men håper jeg klarer å slappe litt mer av etter uke 12 :)
 
Kjenner meg igjen. Nesten rart å gå på jobb dagen etter positiv test og ikke si noe når noe så stort har skjedd. Hadde lyst å si det til alle: Hello, jeg er graviiiiiid!!! :p Men er nok best å vente ja. Har i tillegg en kollega som og er en venninne som vet godt om prøvingen, ekstra vanskelig å ikke si det til henne, satser på at hun spør på nyåret, da kommer jeg til å si det. Moren min får vite det på julaften, resten må vente hvertfall til uke 12.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Tihi! Ja! Det er så rart å gå rundt å vite noe som (nesten) ingen andre vet ;) Både mine foreldre og svigers skal feire nyttår sammen i år - har så lyst til å fortelle da! Men er jo bare litt over fem uker :p Får vel vente til morsdag i februar istedet. Jeg vurderer å innvie ei venninne som går gjennom noe fælt nå - for å gi et lite lysglimt, for hun kommer til å bli så glad! Samtidig er jeg redd for å ta fokuset vekk fra henne og sorgen også. Veldig vanskelig!

Godt å se at det er flere som er utålmodige her :) hva skal dere i helga jenter? :)
Er så dårlig! Men, fikk handlet et juletre igår. Vanligvis pynter vi alltid på lillejulaften, men planen i år er å pynte i dag. Så skal vi på middag hos mamma og pappa etterpå. Innimellom dette kommer diverse for å avlevere og motta gaver :)
Bør også se over finklærne for hele julen - må ha noe som ikke forverrer kvalmen i alle fall, og da kaanskje ta meg en tur til byen (sikkert sammen med resten av befolkningen..).

Første trimester er så langdrygt...Jeg mistet i uke 12 sist, så jeg klarer ikke og slappe helt av. Man har jo aldri noen garanti for noe som helst.
Ja, veeeeldig seigt! Husker ikke dette fra forrige gang, men det var sikkert sånn da og. Bare ikke så overdrevent kvalm. Oi! Det var sent! :( Får du ekstra oppfølging denne gangen da?
 
Tror ikke jeg får noe ekstra oppfølging dessverre. Har vel ikke krav på det før man har 3 spontanaborter på rad?

Måtte tiden frem til midten av februar gå fort :D
 
Tror ikke jeg får noe ekstra oppfølging dessverre. Har vel ikke krav på det før man har 3 spontanaborter på rad?

Måtte tiden frem til midten av februar gå fort :D
Jeg vet ikke så mye om rettigheter, men jeg tror nok min lege ville tatt det på alvor i form av hyppige tidlige kontroller e.l. I realiteten kan man nok ikke gjøre noe mer fra eller til, mister man er det ofte en utviklingsfeil hos barnet som gjør at kroppen ordner opp selv, men jeg synes at 12 uker virket veldig sent! Da er jo det viktigste på plass mener jeg. Bare å måle hcgnivået med en ukes mellomrom frem til jeg var over der jeg mistet sist ville nok ha trygget meg mye! Krysser alt jeg har for at vi blir her til august/september alle sammen! Og ja - hurra for midten av februar og;)

~ ♥ ~ > Sendt fra mobil < ~ ♥ ~
 
Måtte bare ta en digital i dag :D føles veldig godt :p Jeg og kjenner jeg har lyst å si det til alle... men har "bare" sagt det til mine 3 aller nærmeste personer... :))

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 

Vedlegg

  • 1387797331225.jpg
    1387797331225.jpg
    22,6 KB · Visninger: 49
Jeg vil og si det, men har lovet å ikke si det før uke 12. Men alle vet vi prøver så blir vel avslørt før den tid tenker jeg. Og det synes jeg er like greit egentlig
 
Måtte bare ta en digital i dag :D føles veldig godt :p Jeg og kjenner jeg har lyst å si det til alle... men har "bare" sagt det til mine 3 aller nærmeste personer... :))

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Så fin test ;) Gratulerer så mye igjen;)

Jeg vil og si det, men har lovet å ikke si det før uke 12. Men alle vet vi prøver så blir vel avslørt før den tid tenker jeg. Og det synes jeg er like greit egentlig
Hvem har du lovet det? Synes du skal kunne velge det selv, jeg - når du vil fortelle. Om det ikke skulle gå bra, så er jo ikke det noe man kan gjøre noe med heller. Og ja. Det blir leeeenge å vente, men samtidig så er det jo godt å kunne snakke om det og planlegge ting litt også da.
Lykke til i alle fall :)
 
Hvem har du lovet det? Synes du skal kunne velge det selv, jeg - når du vil fortelle. Om det ikke skulle gå bra, så er jo ikke det noe man kan gjøre noe med heller. Og ja. Det blir leeeenge å vente, men samtidig så er det jo godt å kunne snakke om det og planlegge ting litt også da.
Lykke til i alle fall :)[/quote]

Har lovet barnefaren det. Og skal prøve, men vet jo at det ikke går. I hvert fall ikke med familie. Venner og kolleger kan jeg drøye med. Er jo ikke 4 uker engang :)
 
Klarte ikke helt å quote jeg
 
Æsj! Nå måtte jeg love min å ikke si no heller! Skrev det akkurat på bildetråden av testene. Jeg hadde jo plaaan og greier. Men, er han ikke klar (eh, jeg må ta det heelt inn sjæl først..) så får vi vente da. Bare vi kommer igang med hverdagen igjen går tiden mye raskere ;)

~ ♥ ~ > Sendt fra mobil < ~ ♥ ~
 
Dagene går utrolig sakte når man har fri! Sist jeg var gravid, fant jeg det ikke ut før i uke 12! Var egentlig ganske deilig... Men, nå sitter jeg her i uke 5, det er så lenge igjeeeeen! Gah! Fint å kunne klage litt forresten :p
 
Dagene går utrolig sakte når man har fri! Sist jeg var gravid, fant jeg det ikke ut før i uke 12! Var egentlig ganske deilig... Men, nå sitter jeg her i uke 5, det er så lenge igjeeeeen! Gah! Fint å kunne klage litt forresten :p
Jeg veit!! Dagene sneeegler seg avgårde (som egentlig er bra når man har ferie:p). Tror jeg var ca like langt på vei som nå forrige gang, litt over fem fullgåtte. Wow! Over 12?! Så deilig (og litt skummelt:p) Her kan man klage i vei! :D

~ ♥ ~ > Sendt fra mobil < ~ ♥ ~
 
Dagene går utrolig sakte når man har fri! Sist jeg var gravid, fant jeg det ikke ut før i uke 12! Var egentlig ganske deilig... Men, nå sitter jeg her i uke 5, det er så lenge igjeeeeen! Gah! Fint å kunne klage litt forresten :p

Shit, uke 12? Så deilig! Synes tiden går sååå sakte!
 
Back
Topp