Skravletråden for mars-gjengen

Jeg var hos en en gyekolog fødselslege i dag :) lillegutten har endret bevegelsesmønster, var på CTG i går og alt var fint. Men de tok ikke ultralyd, så vanskelig og redd jeg er fikk jeg ikke roen helt i meg. Enn hvis det var noe CTG ikke kunne se. Ringte han og fikk time med en gang, kjempesnilt! Da fikk jeg se at alr var bra, phew :D han er vel bare litt lat da (som pappaen haha).
Legen målte også livmorhalsen. Er 4,5 cm ennå, så ingen tegn på a lillegutt har tenkt å komme med der første hehe
 
Hadde jordmortime i formiddag. Fikk booket modningsakupunktur! [emoji93] Jordmor kunne ta det hos seg, så slipper sykehuset. (Noen som vet om/hva det koster pr behandling?)

Og nå kunne jordmor kjenne at han har festet seg! Har mistenkt det, for magen kjentes plutselig annerledes ut i går. Føler jeg ble 10kg tyngre på én natt [emoji85]
 
For en natt. Ikke sovet sammenhengende grunnet ubehag i kroppen :wideyed:
Mon tro om søvnproblemene på slutten av et svangerskap, er at kroppen skal venne moren til at sammenhengende søvn ikke blir noe av i lang tid framover ;)
 
For en natt. Ikke sovet sammenhengende grunnet ubehag i kroppen :wideyed:
Mon tro om søvnproblemene på slutten av et svangerskap, er at kroppen skal venne moren til at sammenhengende søvn ikke blir noe av i lang tid framover ;)
De sier så [emoji12]
 
Da havnet jeg i «100 % sykemeldt klubben» :dead:. Litt rart å tenke på at det et helt år til jeg skal på jobb igjen :wideyed:
Formen er så uforutsigbar at legen ikke så noe hensikt i å feks prøve en 60% sykemelding. Han mente jeg hadde best av å hvile. Sofaen har vært en god venn i dag.
 
Da havnet jeg i «100 % sykemeldt klubben» :dead:. Litt rart å tenke på at det et helt år til jeg skal på jobb igjen :wideyed:
Formen er så uforutsigbar at legen ikke så noe hensikt i å feks prøve en 60% sykemelding. Han mente jeg hadde best av å hvile. Sofaen har vært en god venn i dag.

Velkommen i klubben [emoji18] når har du termin?
 
Er det flere her som har babyer med hikke ;)? Min lille stakkars hikker. Og akkurat nå har han hikker skikkelig lenge, synes nesten litt synd på han :) er jo ingen andre der inne som kan hjelpe med å skremme eller tilby et glass vann
 
Er det flere her som har babyer med hikke ;)? Min lille stakkars hikker. Og akkurat nå har han hikker skikkelig lenge, synes nesten litt synd på han :) er jo ingen andre der inne som kan hjelpe med å skremme eller tilby et glass vann
Mi hikka masse! Og eg får veldig vondt av ho. Eg føler eg merker at ho blir veldig ukomfortabel da det kun tar noken minutt etter hikkestart før det kjem store bevegelser fra baby. Samme greia kvar gang. Tenker ho er lei & prøver å få det til å stoppe. Da stryker eg alltid på magen og snakker til ho. Mammahjerte i full sving [emoji173]
 
Mi hikka masse! Og eg får veldig vondt av ho. Eg føler eg merker at ho blir veldig ukomfortabel da det kun tar noken minutt etter hikkestart før det kjem store bevegelser fra baby. Samme greia kvar gang. Tenker ho er lei & prøver å få det til å stoppe. Da stryker eg alltid på magen og snakker til ho. Mammahjerte i full sving [emoji173]

Ja jeg også, prater med han og sier hikke er kjedelig for oss voksne også. Også stryker jeg der jeg kjenner kroppsdelene stikker ut (han herjer etter en stund hikke) . Samboer ler av meg og sier babyen ikke hører meg. Men det bryr jeg meg ikke om, prater masse med han fordeom :D:Heartblue
 
Ja jeg også, prater med han og sier hikke er kjedelig for oss voksne også. Også stryker jeg der jeg kjenner kroppsdelene stikker ut (han herjer etter en stund hikke) . Samboer ler av meg og sier babyen ikke hører meg. Men det bryr jeg meg ikke om, prater masse med han fordeom :D:Heartblue

Baby kan høre deg nå, og vil kjenne igjen stemmen din når han kommer ut.

Hikking er bra, da det er en god pusteøvelse
 
Last edited:
Har vært hos jordmor i dag og fått påvist enkelte indikasjoner på svangerskapsforgiftning. Skikkelig strek i regningen. Mest for egen del kanskje som hadde sett for meg at jeg skulle naile det å være gravid... :p

Så nå har jeg fått time for kontroll neste uke på sykehuset. Men ungen har det vist bra da, sparker og herjer som bare det.
 
Er det flere her som har babyer med hikke ;)? Min lille stakkars hikker. Og akkurat nå har han hikker skikkelig lenge, synes nesten litt synd på han :) er jo ingen andre der inne som kan hjelpe med å skremme eller tilby et glass vann
Min hikker masse, dag og natt.. Jeg har ikke tenkt på at det er plagsomt for henne en gang! Syns bare det er litt slitsomt for meg selv når jeg prøver å sove [emoji28] Hikke er visst et positivt tegn også [emoji6]
 
Ja jeg også, prater med han og sier hikke er kjedelig for oss voksne også. Også stryker jeg der jeg kjenner kroppsdelene stikker ut (han herjer etter en stund hikke) . Samboer ler av meg og sier babyen ikke hører meg. Men det bryr jeg meg ikke om, prater masse med han fordeom :D[emoji813]blue
Førstegangs pappa eller??

Babyen hører og kjenner igjen stemmen. Og har han snakket fint til babyen kan han til og med oppleve at den leter etter han så fort h*n er ute. Det har mine gjort. [emoji175]
 
  • Liker
Reactions: Vbt
Førstegangs pappa eller??

Babyen hører og kjenner igjen stemmen. Og har han snakket fint til babyen kan han til og med oppleve at den leter etter han så fort h*n er ute. Det har mine gjort.
emoji175.png

Ja han er første gangs ;) han vet babyen har høresø nå, men mener han ikke hører forskjell på ord og stemmer igjennom magen, bukorganer og fostervann. Svigermor sier det samme :laughing002
Vel da hører jeg heller på min mor som fikk 6 barn og sier «babyer vet og forstår mye mer enn man tror». Koser meg masse med å prate med min ufødte sønn :):love7
 
Alle sier at baby absolutt hører forskjell på stemmer i magen, så ikke hør på din mann eller svigermor aicelaon. Du gjør helt rett i å snakke til babis :)
 
Back
Topp