Skravletråd

Nei jeg aner ikke, klarer ikke se på bilder hvor store ting er :p
Men ja, den oppskriften har jeg sett på før, og jeg forsto sånn cirka ingenting [emoji28] Jeg falt ut etter «strikk rillestrikk 8cm» [emoji23]

Ja oppskrifter er ikke lett. Nå har jeg laget de noen ganger så nå gjør jeg oppskriften uten å bruke den. Men jeg forsto ingenting jeg heller før min venninne sendte et og et steg på bilder[emoji23][emoji85][emoji13]. Men nå har jeg startet sakte som sikkert på den oppskriften du la ut, så får vi se om jeg skjønner noe av den‍♀️[emoji13][emoji30]. Håper det, er så lei av å sitte å spille på tlf for å greie å sitte i ro[emoji23]
 
Kjempe fine var de!! De har jeg også lyst til å prøve meg på - selv om det da blir for å gi bort :) Hvis de ikke finnes i større størrelse da. Må inn og sjekke oppskriften du la ut.

Jeg lagde de i den størrelsen der, det en nyfødt. Og jeg har laget de i en større, og bare dobbelt oppskriften. Funket helt fint. Veldig fint og sy på pene knapper på de også. Men det er bedre til større barn. Når du har knekt koden på de så tar det en kveld å lage en sko. Lette og enkle[emoji1305][emoji4]
 
Ja oppskrifter er ikke lett. Nå har jeg laget de noen ganger så nå gjør jeg oppskriften uten å bruke den. Men jeg forsto ingenting jeg heller før min venninne sendte et og et steg på bilder[emoji23][emoji85][emoji13]. Men nå har jeg startet sakte som sikkert på den oppskriften du la ut, så får vi se om jeg skjønner noe av den‍♀️[emoji13][emoji30]. Håper det, er så lei av å sitte å spille på tlf for å greie å sitte i ro[emoji23]

Jeg får finne noen som kan hjelpe meg [emoji28] Har ei som skal strikke sele-romper som en del av hjemreise-antrekket, så da kunne jeg tenkt meg å lage tøflene selv [emoji5] Slik at jeg føler jeg har bidratt..
Tenker du ordner den genseren, kanskje du bare må ha litt hjelp [emoji5]
 
Jeg får finne noen som kan hjelpe meg [emoji28] Har ei som skal strikke sele-romper som en del av hjemreise-antrekket, så da kunne jeg tenkt meg å lage tøflene selv [emoji5] Slik at jeg føler jeg har bidratt..
Tenker du ordner den genseren, kanskje du bare må ha litt hjelp [emoji5]

Takk da får vi prøve begge to på hver vår ting, og be om hjelp om vi sitter fast[emoji12][emoji6]. Ja min venninne strikker hentesett til babyen. Der er det selebukse, genser, sko og lue i settet. Så jeg får bidra med fødselen og noen klær han kan bruke senere[emoji23][emoji12][emoji1305].
 
Garnstudio har mange fine videoer som forklarer forskjellige teknikker. [emoji4] Har brukt dem en del selv når jeg ikke har kunnet spørre mamma.
 
Takk da får vi prøve begge to på hver vår ting, og be om hjelp om vi sitter fast[emoji12][emoji6]. Ja min venninne strikker hentesett til babyen. Der er det selebukse, genser, sko og lue i settet. Så jeg får bidra med fødselen og noen klær han kan bruke senere[emoji23][emoji12][emoji1305].

Vi får gjøre det [emoji28][emoji3]
Skal du ha genser/jakke også? Jeg tenkte at jeg dropper det, siden det er så nærme sommeren, men det er kanskje dumt? Hun skal lage lue også, også regner jeg med at hun ordner sokker/sko også om jeg ikke klarer det [emoji23]
 
Vi får gjøre det [emoji28][emoji3]
Skal du ha genser/jakke også? Jeg tenkte at jeg dropper det, siden det er så nærme sommeren, men det er kanskje dumt? Hun skal lage lue også, også regner jeg med at hun ordner sokker/sko også om jeg ikke klarer det [emoji23]

Ja skal ha en jakke også, men mest for å ha et sett. Men siden det er mai trur jeg hun skulle strikke det i et lett garn som passet årstiden. Flott vi har hjelp som kan strikke det vi ikke kan[emoji1305][emoji23]. Sitter nå og strikker på genseren og banner allerede litt, men Trur jeg har skjønt den sånn nogenlunde[emoji13] hater bare å miste masker og må ta opp hele tiden siden jeg har «gravidhjerne» som ikke greier å konsentrere seg[emoji1381][emoji13][emoji31]
 
Ja skal ha en jakke også, men mest for å ha et sett. Men siden det er mai trur jeg hun skulle strikke det i et lett garn som passet årstiden. Flott vi har hjelp som kan strikke det vi ikke kan[emoji1305][emoji23]. Sitter nå og strikker på genseren og banner allerede litt, men Trur jeg har skjønt den sånn nogenlunde[emoji13] hater bare å miste masker og må ta opp hele tiden siden jeg har «gravidhjerne» som ikke greier å konsentrere seg[emoji1381][emoji13][emoji31]

Hvilken selebukse blir det?

Der ser du, den er enkel [emoji3] Du er flink, jeg vet ikke hvordan man tar opp masker [emoji23]
 
Hvilken selebukse blir det?

Der ser du, den er enkel [emoji3] Du er flink, jeg vet ikke hvordan man tar opp masker [emoji23]

Mente det var selebukse, men husket feil. Dette bildet var det hun hadde tenkt, bare en annen farge.
Trur den blir fin[emoji1]Image1518477407.744072.jpg
 
Laget meg en stol i sola og tatt med strikkeprosjektet, og her skal jeg bli til det ikke er noe mer sol[emoji295]️[emoji295]️[emoji295]️
IMG_8121.JPG
 
Jeg strikker på denne nå, og det står 33-35 cm på lengden bak. Men er ikke det veldig stort? Når jeg måler så ser jo det ut som babyen kommer til å drukne i genseren? Føler jeg strikker til en ett åring eller no. [emoji12][emoji1381] hvordan ble dine i størrelse?

Haha! Jo, den er ganske lang. Men den er noen centimeter lenger bake enn fremme. Tipper den passer til ca 2 mnd gammel baby :) Kanskje litt før.
 
Når jeg leser det dere skriver så kan denne gutten bli i magen litt ekstra[emoji23][emoji85][emoji13] får ikke sove igjennom en natt nå uansett, men det blir noe annet når det er noen andre som vekker deg og ikke at man må tisse, har bekkensmerter, blir sparket innenfra etc. Og jeg trives veldig med å sove en time her og en time der, men da har jeg også en hel dag som jeg kun ligger på sofaen[emoji23][emoji1381]. Huff huff trur ikke jeg forstår helt hva som venter meg, og syntes det er skummelt å møte det alene[emoji85][emoji4].

Det er utrolig hva man venner seg til [emoji5] Jeg har 17 mnd mellom mine, yngste er nettopp blitt 2 år. Og de har begge pleid å våkne på natten nesten hver natt. Eldste sluttet helt etter han kuttet dagsoving. Men det går egentlig greit at søvnen er sånn, for nå har det vært sånn i 3,5 år og det er bare blitt hverdagen [emoji5] I det store og det hele er det kun en kort periode av livet som er litt ekstra hektisk.
 
Haha! Jo, den er ganske lang. Men den er noen centimeter lenger bake enn fremme. Tipper den passer til ca 2 mnd gammel baby :) Kanskje litt før.

Jeg spør deg igjen siden du har laget den før. Når hun skriver 3 riller, mener hun 1 rille er strikke en gang bortover? Eller mener hun 2 så man får rille på begge sidene ? Står så fast nå fordi jeg ikke forstår hva hun mener.
IMG_8148.jpg
 
Back
Topp