Skravletråd

og forresten - en god torsdag til alle! :)

Her skal jeg en tur til manuellterapeut etterpå. Antagelig den siste på en stund, siden jeg har blitt så fin i bekkenet :D Måtte det vare!! *bank i bordet*
God torsdag! Snart helg :D
 
Vi har tre katter og en hund (schæfer). Alle tok det forsåvidt greit [emoji14] Kattene ble litt skremt av det lille krapylet som hylet og skreik og veivet med armer og bein, mens hunden ble skikkelig storebror :D Ikke FOR storebror, men han kom da hun gråt om han lå og sov et annet sted, og fulgte etter henne dersom hun byttet fang for å se at det gikk bra hos nestemann <3

Kattene slo seg fort til ro med baby i hus, men det gikk noen år før de ble fortrolige med å være veldig nær barna [emoji14] Bortsett fra han ene da, men han er en oversosial koseklump ;)

Da nummer to kom var det som om dyrene hadde brutt barrieren med baby, og de tok det helt med ro :)

I forhold til forberedelser, da særlig med hunden, gjorde vi ikke så mye. Vi satte opp møblene på barnerommet tidlig, så han fikk vent seg til det og snuset på ting. Da babyen var født tok pappaen med seg body med lukten av babyen hjem,s å han skulle bli kjent med den lukten.

Alt i alt gikk det veldig knirkefritt og bra og få baby i hus <3 Vi skiftet ofte på gulvet, og hunden har fått være i nærheten og ikke blitt jaget bort pga. babyen. Han har fått snuse på henne og vært nær henne, så alle har vært en del av flokken :)
Så fantastisk bra [emoji106] dyr er flotte og ofte flinke med barn. Har en omplasserings staff, han er vant til barn fra den forrige familien men hos oss har han blitt barnet. På godt og vondt. Hehe. Det med å sette opp møbler tidlig og ta med body var veldig gode tips. Det skal vi gjøre. Tusen takk [emoji3]
 
Her gikk det over all forventning. Vi har to katter, den ene er litt eldre omplasseringspus så hun vi var mest usikre på om ville takle det

Eneste vi endret på før han kom var at de ikke fikk sove på soverommet vårt lenger. Mest pga baby, men også pga fuglelopper. Vet det plager ene pusen ennå for han mjauer foran døren av og til - men har ikke reagert på ungen :)

De tok det egentlig ganske pent, og fra starten av fikk de komme bort, hilse og kose som de ville (unngår dog at de slikker på ansikt og hender). Ene er fremdeles litt skeptisk, andre er kosegris og følger etter ungen til tross for brå bevegelser og litt hardhendt kos til tider :)
Så hærlig [emoji813] det er godt å høre det går bra. Er en stor forandring også for dyrene. Men de bruker vel ofte å takle det bra.
 
Så fantastisk bra [emoji106] dyr er flotte og ofte flinke med barn. Har en omplasserings staff, han er vant til barn fra den forrige familien men hos oss har han blitt barnet. På godt og vondt. Hehe. Det med å sette opp møbler tidlig og ta med body var veldig gode tips. Det skal vi gjøre. Tusen takk [emoji3]
Absolutt :) Og så er det viktig at man husker på å ikke erstatte hundens plass i flokken :) Høres ikke ut som det blir noe problem hos dere ;) Men ofte tror jeg det er da sjalusien dukker opp, når hunden føler seg erstattet. Vi passet som sagt på å la ham få lov å være nysgjerrig og nær babyen, og ikke bli skjøvet til side for frøkna :)

Staffer er vel kjent for å være gode familiehunder, er de ikke? :)

Og bare hyggelig, hehe :) Det var tips vi fikk da vi ventet første ;)
 
Absolutt :) Og så er det viktig at man husker på å ikke erstatte hundens plass i flokken :) Høres ikke ut som det blir noe problem hos dere ;) Men ofte tror jeg det er da sjalusien dukker opp, når hunden føler seg erstattet. Vi passet som sagt på å la ham få lov å være nysgjerrig og nær babyen, og ikke bli skjøvet til side for frøkna :)

Staffer er vel kjent for å være gode familiehunder, er de ikke? :)

Og bare hyggelig, hehe :) Det var tips vi fikk da vi ventet første ;)
Jo de er kalt for nanny dogs og er generelt veldig flinke med barn. Han her elsker mennesker, men er litt brå og full av energi. 5 år og kastrert men skikkelig valp [emoji190] hehe.
Tror det er viktig, som du sier, at hunden ikke blir skjøvet bort, men får snuse og være med. Han vil aldri bli byttet bort eller ut men han må også forstå at menneskebabyen er høyere enn han i rangstigen og at han også må lystre barnet [emoji4]
Synes det er fint å få gode råd så man er mest mulig forberedt og slipper masse stress med en gang [emoji3]
 
Jo de er kalt for nanny dogs og er generelt veldig flinke med barn. Han her elsker mennesker, men er litt brå og full av energi. 5 år og kastrert men skikkelig valp [emoji190] hehe.
Tror det er viktig, som du sier, at hunden ikke blir skjøvet bort, men får snuse og være med. Han vil aldri bli byttet bort eller ut men han må også forstå at menneskebabyen er høyere enn han i rangstigen og at han også må lystre barnet [emoji4]
Synes det er fint å få gode råd så man er mest mulig forberedt og slipper masse stress med en gang [emoji3]
Det ser jeg for meg at de er :) Veldig flotte hunder!
Ja, det er viktig som du sier at de vet at babyen har høyere rang. Alle er en del av flokken, men alle har også sin rang :p

Jepp, og så er det veldig greit at alle får den mykeste og mest tilpassete overgangen som mulig for å prøve å unngå fremtidige "utblåsninger" :)
 
Det ser jeg for meg at de er :) Veldig flotte hunder!
Ja, det er viktig som du sier at de vet at babyen har høyere rang. Alle er en del av flokken, men alle har også sin rang [emoji14]

Jepp, og så er det veldig greit at alle får den mykeste og mest tilpassete overgangen som mulig for å prøve å unngå fremtidige "utblåsninger" :)

Ja, synes de er veldig flotte. Samboer kom inn i livet mitt etter hunden og han er ikke ett hundemenneske men han har falt helt for rasen. Blitt litt gal hundepappa [emoji23] Huff ja, vil unngå utblåsninger. Prøve å få det til å gå så smertefritt som overhodet mulig.
 
Ja, synes de er veldig flotte. Samboer kom inn i livet mitt etter hunden og han er ikke ett hundemenneske men han har falt helt for rasen. Blitt litt gal hundepappa [emoji23] Huff ja, vil unngå utblåsninger. Prøve å få det til å gå så smertefritt som overhodet mulig.
Haha, herlig :D <3 Pappa (han bor i utleiedel i huset vårt) var ikke noe særlig hundemenneske før. Han har alltid vært glad i alle dyr, men litt skeptisk, og da særlig da vi fikk oss stor hund. Men den som sprader rundt i nabolaget daglig nå og lufter hunden mens vi er på jobb, det er han far det ;)
 
Haha, herlig :D <3 Pappa (han bor i utleiedel i huset vårt) var ikke noe særlig hundemenneske før. Han har alltid vært glad i alle dyr, men litt skeptisk, og da særlig da vi fikk oss stor hund. Men den som sprader rundt i nabolaget daglig nå og lufter hunden mens vi er på jobb, det er han far det ;)
Hahaha [emoji23]. Kjenner til den. Sånn er morsan og farsan også. Farsan var livredd og beveget seg ikke i huset men etter kort kort tid sitter han å deler mat, klapper og ringer kun for å spørre etter hvordan bikkja har det. Og de vil ha han på ferie til seg og alt. Morsan sitrer å synger barnesanger for han, masserer han og leker med han. Tror de har fått et firebeinte barnebarn [emoji23]
 
Hahaha [emoji23]. Kjenner til den. Sånn er morsan og farsan også. Farsan var livredd og beveget seg ikke i huset men etter kort kort tid sitter han å deler mat, klapper og ringer kun for å spørre etter hvordan bikkja har det. Og de vil ha han på ferie til seg og alt. Morsan sitrer å synger barnesanger for han, masserer han og leker med han. Tror de har fått et firebeinte barnebarn [emoji23]
Hahahahaha!! :laughing021Gud, for et syn! :laughing005 Utrolig morsomt når besteforeldrene er så delaktige da :happy090
 
Sååå himla sliten etter jobb og påfølgende Karpe Diem konsert i spektrum [emoji3] Awesome - men det blir senga også nå [emoji23]
 
God morgen og god fredag alle sammen :)
Takk, sola skinner hvertfall, det er et bra sted å begynne ;) du også!
cfc905e75b1a0346540fb99676dc8499.jpg
 
God morgen og god fredag alle sammen :)
God fredag! :)

I dag tidlig hadde jeg så god tid, for plukket opp en kollega som hadde bil til service først etter at jeg pleier å være på jobb. Så da fik sannelig bilen seg en tur i vaskehallen. Da blir mannen litt mer glad, for han skal bytte dekk i helgen :D
 
God fredag! :)

I dag tidlig hadde jeg så god tid, for plukket opp en kollega som hadde bil til service først etter at jeg pleier å være på jobb. Så da fik sannelig bilen seg en tur i vaskehallen. Da blir mannen litt mer glad, for han skal bytte dekk i helgen :D
Hehe, er aldri feil med litt + i boka ;)
Her avventer han med å skifte dekk, overbevist om at det kommer til å snø minst en gang til før 17.mai...

Har veddet imot, satser på at jeg har rett :) vil ha mer av dette været her ,^^
 
Hehe, er aldri feil med litt + i boka ;)
Her avventer han med å skifte dekk, overbevist om at det kommer til å snø minst en gang til før 17.mai...

Har veddet imot, satser på at jeg har rett :) vil ha mer av dette været her ,^^
Jeg holder med deg! Nok snø nå! :)
 
Back
Topp