Skravletråd

Hei og hopp. Etter alt-for-spennende-tirsdag sist uke, hadde vi en litt for spennende onsdag morgen.

Startet med at ungen fikk fatt i noe brillerens mens vi lå og sov. Hvor mye som havnet i ungen og hvor mye som endte på madrassen vet jeg virkelig ikke.. Men ringte både legevakt og giftsentralen for råd; de ville ha oss inn til observasjon i noen timer. Så da reiste vi inne og satt der i to timer. Så tok de han inn for en sjekk, men de virket heldigvis veldig fornøyde med resultater og respons ;)

Fikk reise hjem litt før lunsjtider, siden har vi lekt med togbane og spist is. Nå kunne jeg godt tenkt meg en liten lur, men mannen har visst hatt samme plan og ligger ute for telling [emoji14]
Oi, dere altså! Være forsiktige nå :p Skulle ikke dere på 3D i dag egentlig?
 
Haha!
Føler liksom ikke at jeg har født før, vannet gikk, vi ventet i to dager, ble så igangsatt med tabletter i to dager og riestimulerende drypp en dag. Kom aldri noe lenger enn til 4 cm åpning, så det ble hastesnitt. Er mye mer nervøs nå enn sist, nesten så jeg ønsker det blir keisersnitt, for da vet jeg i alle fall hva jeg går til.
Oi, ja, det hørtes slitsomt ut! Jeg hadde 4,5t aktiv fødsel og et par timer før det hjemme, så min "gikk på skinner", håper denne blir like bra og ikke for kort :)
 
Hei fine damer [emoji4] har dere en fin fredag? Håper dere har mer sol enn vi har i Trøndelagen, rett og slett tragisk....
Lurte bare på om noen av dere andre har noen tegn på svangerskapsforgiftning? Jeg har hatt mye vann i hele kroppen i noen uker og i går fant legen ut at jeg hadde høyt blodtrykk og spor av protein i urin. Etter samtale med gyn ble jeg 100% sykmeldt og må på sjekk til legen to ganger i uka [emoji33] håper det ikke utvikler seg noe mer, er jo pittelitt skummelt synes jeg.. men heldigvis vet vi at alt er bra med lillegutt [emoji173]️
 
Hei fine damer [emoji4] har dere en fin fredag? Håper dere har mer sol enn vi har i Trøndelagen, rett og slett tragisk....
Lurte bare på om noen av dere andre har noen tegn på svangerskapsforgiftning? Jeg har hatt mye vann i hele kroppen i noen uker og i går fant legen ut at jeg hadde høyt blodtrykk og spor av protein i urin. Etter samtale med gyn ble jeg 100% sykmeldt og må på sjekk til legen to ganger i uka [emoji33] håper det ikke utvikler seg noe mer, er jo pittelitt skummelt synes jeg.. men heldigvis vet vi at alt er bra med lillegutt [emoji173]️
Bra du får tett oppfølging da. Håper ikke det blir verre
 
Hei fine damer [emoji4] har dere en fin fredag? Håper dere har mer sol enn vi har i Trøndelagen, rett og slett tragisk....
Lurte bare på om noen av dere andre har noen tegn på svangerskapsforgiftning? Jeg har hatt mye vann i hele kroppen i noen uker og i går fant legen ut at jeg hadde høyt blodtrykk og spor av protein i urin. Etter samtale med gyn ble jeg 100% sykmeldt og må på sjekk til legen to ganger i uka [emoji33] håper det ikke utvikler seg noe mer, er jo pittelitt skummelt synes jeg.. men heldigvis vet vi at alt er bra med lillegutt [emoji173]️
Symptom: smerter under høyre ribbein. Så ble full rulle med blodprøver (leververdier +div), blodtrykk (laveste som er målt i sv.skapet), urinprøve, ctg-test av baby (måler hjerterytme over 20 min + at eg trykker på knapp når eg merker baby sparke), og ultralydundersøkelse.
Alt viste seg å være ok og ingen andre tegn på svskapsforgiftning [emoji4] men de var veldig fornøyd med at eg kom innom for en sjekk når det har vært såpass mye vondt.
Ganske koselig å sitte og høre hjertelyd+trykke ved spark, det er mindfulness som eg kan like [emoji4]
 
Hei fine damer [emoji4] har dere en fin fredag? Håper dere har mer sol enn vi har i Trøndelagen, rett og slett tragisk....
Lurte bare på om noen av dere andre har noen tegn på svangerskapsforgiftning? Jeg har hatt mye vann i hele kroppen i noen uker og i går fant legen ut at jeg hadde høyt blodtrykk og spor av protein i urin. Etter samtale med gyn ble jeg 100% sykmeldt og må på sjekk til legen to ganger i uka [emoji33] håper det ikke utvikler seg noe mer, er jo pittelitt skummelt synes jeg.. men heldigvis vet vi at alt er bra med lillegutt [emoji173]️
Jeg opplevde dette i uke 22 sist. Fikk tett oppfølging og hyppige vekstkontroller. Vi holdt ut til uke 35. Det utviklet seg ikke til mer alvorlig preeklampsi, og heller ikke HELLP, men morkaka begynte sannsynligvis å svikte på slutten, for sønnen min var veldig liten. Det er stress, og det er skremmende, men de følger godt med og det går sannsynligvis veldig bra. Går veldig bra med sønnen min, i alle fall :) Har nå fått høyt blodtrykk igjen, men er ikke like bekymra som sist.

Du må bare være flink til å ta godt vare på deg selv nå, og ikke nøl med å kontakte føden hvis du føler deg dårlig på noen måte!
 
Hei fine damer [emoji4] har dere en fin fredag? Håper dere har mer sol enn vi har i Trøndelagen, rett og slett tragisk....
Lurte bare på om noen av dere andre har noen tegn på svangerskapsforgiftning? Jeg har hatt mye vann i hele kroppen i noen uker og i går fant legen ut at jeg hadde høyt blodtrykk og spor av protein i urin. Etter samtale med gyn ble jeg 100% sykmeldt og må på sjekk til legen to ganger i uka [emoji33] håper det ikke utvikler seg noe mer, er jo pittelitt skummelt synes jeg.. men heldigvis vet vi at alt er bra med lillegutt [emoji173]️
Håper du får god oppfølging og god info fra legene så du greier å slappe av og ikke være bekymret. Selv om jeg vet at det ikke er så enkelt [emoji9]
 
Symptom: smerter under høyre ribbein. Så ble full rulle med blodprøver (leververdier +div), blodtrykk (laveste som er målt i sv.skapet), urinprøve, ctg-test av baby (måler hjerterytme over 20 min + at eg trykker på knapp når eg merker baby sparke), og ultralydundersøkelse.
Alt viste seg å være ok og ingen andre tegn på svskapsforgiftning [emoji4] men de var veldig fornøyd med at eg kom innom for en sjekk når det har vært såpass mye vondt.
Ganske koselig å sitte og høre hjertelyd+trykke ved spark, det er mindfulness som eg kan like [emoji4]

Så bra at alle undersøkelsene var fine! Og det hørtes ut som en mindfulness jeg og kunne likt, hehe [emoji2]
 
Jeg opplevde dette i uke 22 sist. Fikk tett oppfølging og hyppige vekstkontroller. Vi holdt ut til uke 35. Det utviklet seg ikke til mer alvorlig preeklampsi, og heller ikke HELLP, men morkaka begynte sannsynligvis å svikte på slutten, for sønnen min var veldig liten. Det er stress, og det er skremmende, men de følger godt med og det går sannsynligvis veldig bra. Går veldig bra med sønnen min, i alle fall :) Har nå fått høyt blodtrykk igjen, men er ikke like bekymra som sist.

Du må bare være flink til å ta godt vare på deg selv nå, og ikke nøl med å kontakte føden hvis du føler deg dårlig på noen måte!

Takk for at du deler![emoji4] så bra at alt gikk bra med dere[emoji173]️ håper det ikke utvikler seg her heller, er litt skremmende å tenke på[emoji33] håper lille kan få kose seg i magen myye lenger!
 
Heh, får satse på at den finner veien til slutten av mnd da - da skal vi opp noen dager og hadde jo vært bedre med finvær da [emoji14]
Ja, det får vi inderlig håpe [emoji4] vil ha litt sommer kjenner jeg [emoji4]
 
Ser den. Med min flaks så kommer godværet rett før, og forsvinner når vi kommer [emoji14]
Mamma så de melte litt fint vær både den uka som kommer og neste.. Så får håpe det blir sånn [emoji4]
 
Back
Topp