Skravletråd for Mai-jentene

I dag fikk jeg svar på blodprøvene som ble tatt på fredag. Alt ser bra ut, men folat kunne ikke måles så det anbefalte hun at jeg fikk kontrollert neste gang. D-vitamin syns jeg selv kunne vært høyere, så jeg skal være flink til å ta trankapsler og få meg litt sol nå som det er fint ute.

Hcg var på ca 24 000, jeg var altså 8+1 da det ble målt, og også innenfor normalen ut fra det jeg leser. Spotter enda da, men får tenke at når det har gått bra så lang, så. :)

Og så fant jeg ut blodtypen min nå, jeg er 0+. :) det har jeg ikke visst før, så det var jo litt gøy, har vært nysgjerrig på det :p
 
Tusen takk for raskt svar, kanskje hodepinen går bort iløpet av kvelden :):):)

Hodepine er ikke gøy, får håpe det funker! Lurt å drikke mye også, og gi hodet en hvil fra skjermer osv. :)
 
Kvalm, men samtidig sulten..hva skal jeg spise? suppe kanskje?
 
Her er det motsatt, kvalm og ikke sulten :(
Klarer nesten ikke spise og når jeg spiser så er det veldig lite :/
Uff :( høres veldig ubehagelig ut. Snakket med legen om noe kvalmestillende? Hvis det er et alternativ? Håper det går over snart :) En god klem til deg og god helg ;)
 
Uff :( høres veldig ubehagelig ut. Snakket med legen om noe kvalmestillende? Hvis det er et alternativ? Håper det går over snart :) En god klem til deg og god helg ;)

Nei ikke snakket med lege om det ;) tenker jeg skal se det an en stund til, kan jo være det plutselig slutter ;)
Går hjemme så har ikke noen jobb å tenke på, da får jeg jo slappet av :)
Takk for det , god helg til deg og :)
 
Nei ikke snakket med lege om det ;) tenker jeg skal se det an en stund til, kan jo være det plutselig slutter ;)
Går hjemme så har ikke noen jobb å tenke på, da får jeg jo slappet av :)
Takk for det , god helg til deg og :)
Ja da får vi krysse fingrene for at det dabber av om litt ;)
 
Jeg er gravid med nr2 og er mye mindre kvalm denne gangen (bank i bordet!). Jeg tror det kan ha mye å gjøre med at nå spiser jeg oftere og jeg kjenner at det hjelper å få i seg vann. Jeg spiser litt så snart jeg kjenner meg så vidt sulten, da er det bare å løpe inn på kjøkkenet, få tak i et rug-knekke og få på en salami e.l. Det gjør jeg også på jobb. Venter jeg et minutt for lenge har kvalmet fått taket å lysten på mat er borte. Jeg husker fra forrige svangerskap at jeg kunne ha det fint hele dagen hvis jeg bare fikk spist nesten kontinuerlig, det var enten det eller å være kvalm og ikke få i seg noe særlig i løpet av hele døgnet :p
 
hei :) Koser meg med babyverden! Det er så gøy å lese hvordan det går med alle:D Jeg ligger enda i senga, spyr hele tida og er egentlig veldig lei meg. Jeg er så lei av å bare være til bry for kjæresten, ikke klare å gjøre noe selv uten å spy og så har jeg så dårlig samvittighet for at jeg føler det slik. Venter og venter på å bli bedre men det føles ut som en evighet. I dag er jeg 9+1... Tida går så sakte.. Skal høre om han kan lage suppe til meg når han er ferdig å jobbe.. Jeg sliter med å få ned veske.. Klarer ikke drikke så mye og er redd for at jeg får i meg for lite. Hvor mye må du få i deg hver dag som gravid ca?
 
hei :) Koser meg med babyverden! Det er så gøy å lese hvordan det går med alle:D Jeg ligger enda i senga, spyr hele tida og er egentlig veldig lei meg. Jeg er så lei av å bare være til bry for kjæresten, ikke klare å gjøre noe selv uten å spy og så har jeg så dårlig samvittighet for at jeg føler det slik. Venter og venter på å bli bedre men det føles ut som en evighet. I dag er jeg 9+1... Tida går så sakte.. Skal høre om han kan lage suppe til meg når han er ferdig å jobbe.. Jeg sliter med å få ned veske.. Klarer ikke drikke så mye og er redd for at jeg får i meg for lite. Hvor mye må du få i deg hver dag som gravid ca?
Du bør få i deg like mye drikke som ellers:). God bedring❤️. Ligger rett ut jeg også, mye av maten kommer i retur:(. Viktig å ikke bli dehydrert, da bør du ta deg en tur til legen:)
 
Jeg lurer på hvor i Oslo jeg bør/kan ta ultralyd rundt uke 10-12? Noen anbefalinger? Vi skal også til legen min til uka og bestille plass på sykehus for fødsel. Jeg vil jo helst ha både lystgass og epidural, men det er kanskje vanskelig å få i Oslo? Bor nærmest Ullevål. Hva tenker dere? :)
 
Jeg lurer på hvor i Oslo jeg bør/kan ta ultralyd rundt uke 10-12? Noen anbefalinger? Vi skal også til legen min til uka og bestille plass på sykehus for fødsel. Jeg vil jo helst ha både lystgass og epidural, men det er kanskje vanskelig å få i Oslo? Bor nærmest Ullevål. Hva tenker dere? :)
Majorstuaklinikken:)
 
hei :) Koser meg med babyverden! Det er så gøy å lese hvordan det går med alle:D Jeg ligger enda i senga, spyr hele tida og er egentlig veldig lei meg. Jeg er så lei av å bare være til bry for kjæresten, ikke klare å gjøre noe selv uten å spy og så har jeg så dårlig samvittighet for at jeg føler det slik. Venter og venter på å bli bedre men det føles ut som en evighet. I dag er jeg 9+1... Tida går så sakte.. Skal høre om han kan lage suppe til meg når han er ferdig å jobbe.. Jeg sliter med å få ned veske.. Klarer ikke drikke så mye og er redd for at jeg får i meg for lite. Hvor mye må du få i deg hver dag som gravid ca?

Hvordan går det med deg nå? Er formen blitt noe bedre? :)
 
Back
Topp