Skravletråd februar!

Min "fridag" går fort, klokka er allerde tid for lunsj.

Jeg har bakt muffins og kake og kokt gele som skal bli et tog og diverse små seigmenn dersom de er faste nok til å få ut av formen de små da, det får vi se.

Utrolig lav kake. Ei skikkelig sjokoladekake, ikke sukkerbunn, men vi får dele og ha fyll i så blir det bra. Hun vil ha marsipan-trekk på, men blir ikke like krevende å få det stort bok da som når kaka med fyll et 10-12 cm høy som jeg ofte har hatt.

Svigermor er igang med kjellergangene, men hun tar det så grundig at hun kommer nok ikke lenger oppover i huset på en stund.

Jeg må snart ha meg litt mat og så skal jeg vaske stua og ikke minst kjøkkenet, som bærer preg av alt jeg har bakt så langt, jeg må ha en skikkelig oppvask. Vaske gulv fra topp til bunnen av huset er greit å ha gjort siden vi har hund, men jeg må ikke glemme å ta leg tid til å pynte kake og muffins. Geletoget velver vi i morgen.

Deretter er det en viss fare for at det er tid for å hente ungene som er hos mamma og lage middag før eldste skal spille fotballkamp.

Badet får vi se om jeg kanskje tar i kveld.
 
Min "fridag" går fort, klokka er allerde tid for lunsj.

Jeg har bakt muffins og kake og kokt gele som skal bli et tog og diverse små seigmenn dersom de er faste nok til å få ut av formen de små da, det får vi se.

Utrolig lav kake. Ei skikkelig sjokoladekake, ikke sukkerbunn, men vi får dele og ha fyll i så blir det bra. Hun vil ha marsipan-trekk på, men blir ikke like krevende å få det stort bok da som når kaka med fyll et 10-12 cm høy som jeg ofte har hatt.

Svigermor er igang med kjellergangene, men hun tar det så grundig at hun kommer nok ikke lenger oppover i huset på en stund.

Jeg må snart ha meg litt mat og så skal jeg vaske stua og ikke minst kjøkkenet, som bærer preg av alt jeg har bakt så langt, jeg må ha en skikkelig oppvask. Vaske gulv fra topp til bunnen av huset er greit å ha gjort siden vi har hund, men jeg må ikke glemme å ta leg tid til å pynte kake og muffins. Geletoget velver vi i morgen.

Deretter er det en viss fare for at det er tid for å hente ungene som er hos mamma og lage middag før eldste skal spille fotballkamp.

Badet får vi se om jeg kanskje tar i kveld.

Husk å pust nå :)
Det blir bra uansett, så lenge kaken er bra :)
 
Husk å pust nå :)
Det blir bra uansett, så lenge kaken er bra :)
Puste gjør jeg veldig mye av. Det er godt å ha svigermor til hjelp altså. Men jeg får ikke jobbet så effektivt som jeg normalt ville. Puster ja. Mye.

(men trenger det ekstra mye også ;-) )
 
Svigermor ser stort sett huset på sitt verste hver gang hun. Hun har en tendens til å komme noen dager før bursdag eller jul.

Hun hjelper meg å få orden. Og godt og vondt. Hun hjelper jo. Men jeg har et lite strev med å finne igjen ting etterpå, særlig på kjøkkenet.

Loftet kom seg aldri helt etter at hun ryddet det. Ryddig ja. Støvsugd ja. Forsvunnet Lego, trolig. Brydd seg det minste om at vi hadee ulike kasser for Lego, playmo, klosser, biler, bamser, tog etc, ikke et halvt øre.

Men de har tatt rommet til mellomste i dag og skal visst ta storebror sitt i morgen .vi få se...

Alltid kjekt med litt hjelp[emoji28] tross feilplasserte ting og «ikke ryddig på vår måte»[emoji4]
Hvor lenge blir hun?
 
Første natt på eldste i juniorseng. Sovna uten protest så det er vel et godt tegn :) yngste har første natt i sprinkelseng. Sovna gjorde hun og så vi er to spente foreldre på hvordan natta blir :p

Hvordan gikk det??[emoji1]
 
Mannen lot Lillejenta leke med etuiet til solbrillene mine i bilen i går, så det ligger i bilen. Her er det så sterk motsol når jeg går ut på tur, så jeg vet ikke om jeg skal ta sjansen på å gå tur på dagen. Får jo så lett hodepine.

Sol er drepen for hode[emoji13]
 
God ettermiddag.

Sykt barn er ikke helt det jeg hadde planlagt nå, men gode kollegaer fikk gjennomført det lille jeg hadde igjen på årsoppgjøret så derved så får jeg likevel fri i morgen. For det er unektelig sånn at en dag til å rydde hus og bake kake ikke helt er det samme som en dag til å passe en syk toåring....

God bedring til lillejenta[emoji173]️
 
Alltid kjekt med litt hjelp[emoji28] tross feilplasserte ting og «ikke ryddig på vår måte»[emoji4]
Hvor lenge blir hun?
Til helga.

Kjekt med hjelp ja. Selv om det blir som du sier .Og noe med prioriteringene.

Nå er bokhylla på loftet pent organisert da.

Så støvsuges sofaene og det er jo greit. Mens jeg vasker klær. Dvs, maskina vasker klær. Jeg pynter kake .

Jeg vasker pr def ikke klær dagen før bursdag. Jeg har vasket så vi klarer oss. Men neida, om jeg bare kunne vaske litt klær, så kunne hun brette dem. Så jeg vasker klær.
 
God bedring til lillejenta[emoji173]️
Bedre i dag. Hoster, men brekker seg ikke. Småfeber o gårkveld. Ikke i morges, vet ikke nå. Alle ungene er hos mamma.
 
Hvordan gikk det??[emoji1]

Første natta godkjent. Yngste sov i egen seng til halv fem. Da starta hun dagen. Altfor tidlig men men.
Eldste sov alene til halv seks [emoji1303]

Andre natt derimot. Tilbake til det vanlige. Eldste over til meg kl 23. Han forsvant inn til yngste sitt rom og sov der fra midnatt. Yngste stod opp 0430 og eldste urolig fra da til hun var oppe 06
 
Ryggklinikken på fredag allerede. Hurra for at noen avbestilte timen sin så jeg slapp vente 4-6 mnd [emoji16]
 
Her var det stille!!

Jeg kunne trenge at dere pushet meg i dag for det blir ikke klart til noe bursdag her
 
Skravlestreik?

Jeg har kake, muffins og gele klart. Sva, geleen skal være tog så den må velves.

Jeg har sofaer og bord så godt som klare.

Litt gjenstår på å tømme sjenken som pleier være gavebord, og noe leker fra gulvet burde muligens gjøres noe med. Og oppvasken, den hadde jeg tenkt å ta, men svigermor skal visst. I morgen altså, mens jeg jobber. Og hun som vanligvis er natteravn til en time eller to etter meg var i seng før 23, før 2230 faktisk, til tross for at hun har både hvilt og sovet før i dag, så jeg blir egentlig litt bekymra...

Menmnen, bursdag skal det i alle fall bli. Vi har bikket midtnatt. For sju år siden var det fødsel på gang. For i dag blir min eldste datter sju år. Om seks timer og noen minutter ble hun født. Den eneste av dem som hadee vett til å bli født på morgenen

(01.05, 06.17 og 00.02 har mine barn kommet til verden)
 
Skravlestreik?

Jeg har kake, muffins og gele klart. Sva, geleen skal være tog så den må velves.

Jeg har sofaer og bord så godt som klare.

Litt gjenstår på å tømme sjenken som pleier være gavebord, og noe leker fra gulvet burde muligens gjøres noe med. Og oppvasken, den hadde jeg tenkt å ta, men svigermor skal visst. I morgen altså, mens jeg jobber. Og hun som vanligvis er natteravn til en time eller to etter meg var i seng før 23, før 2230 faktisk, til tross for at hun har både hvilt og sovet før i dag, så jeg blir egentlig litt bekymra...

Menmnen, bursdag skal det i alle fall bli. Vi har bikket midtnatt. For sju år siden var det fødsel på gang. For i dag blir min eldste datter sju år. Om seks timer og noen minutter ble hun født. Den eneste av dem som hadee vett til å bli født på morgenen

(01.05, 06.17 og 00.02 har mine barn kommet til verden)
Gratulerer med 7 åring. Om 10 min ble mi født. Hu blir 12 år nå [emoji16][emoji16][emoji324]
 
Gratulerer med 7 åring. Om 10 min ble mi født. Hu blir 12 år nå [emoji16][emoji16][emoji324]
Som tiden flyr. Gratulerer med 12 åring. Siste år før tenårene.

Min eldste blir 10 senere i år
 
Back
Topp