Skravletråd bringebær

Hvis dere to ryker, så er det så urettferdig som det kan bli! Dere har jo gjort all jobben før. Nei, bringebær må bestå som det gjør.

Det er heldigvis ikke over før tallene ligger der i kveld, holder en knapp på utfordringen også ;)
 
Har sneket litt på de andre lagenes veietråder og tror vi klarer oss helt fint denne gangen takket være god innsats fra dere som gikk ned :joyful:
 
Flinke dere er Mikaela og Desemberjente2016 :)
Håper deres innsats er no til å redde Thers og meg, for med begge på null ryker vi begge om det skulle bli Bringebær på bunnen....:nailbiting:

Takk for at dere leverer så tidlig, gjør jobben min mye lettere også :)

Dersom det er to som ligger nederst med samme resultat en uke, så er det den som har gått ned minst så langt i krigen som ryker.
 
Like greit at det var jeg som gikk ut forrige uke. Fortsatt opp på vekta denne uka. Hadde så mye vann i beina da jeg gikk fra jobb i går at jeg nesten ikke fikk på meg skoa. Er nok kroppen som sier ifra at nå er det på tide med mindre jobbing og mer bevegelse!
 
Like greit at det var jeg som gikk ut forrige uke. Fortsatt opp på vekta denne uka. Hadde så mye vann i beina da jeg gikk fra jobb i går at jeg nesten ikke fikk på meg skoa. Er nok kroppen som sier ifra at nå er det på tide med mindre jobbing og mer bevegelse!

Høres veldig ubehagelig ut :(
Har du fortsatt arbeidsdager til 22-23? Det er helt vanvittig...
 
Tanker om neste ukes utfordring damer? :)
 
Prøve å gjøre noe annerledes denne gangen da [emoji4]

Ja det må vi :)
Og nå har vi to nye lagvenner her som kanskje også har noen ønsker?
 
Ingen store ønsker (og lite kreativitet, skal arrangere 2års dag i morra), men jeg er veldig glad i skritt... :)
 
Høres veldig ubehagelig ut :(
Har du fortsatt arbeidsdager til 22-23? Det er helt vanvittig...

Der har vært sene kvelder denne uka, men neste uke jobber mannen en del kveld så da må jeg hjem. Så da blir det litt bedre. Og belønningen er jo en lang sommerferie! Det skal bli godt.
 
Har hentet frem noen tidligere utfordringer vi kan hente litt inspirasjon fra.. :) OBS! Langt innlegg!!:p

]Litt sent, men er den :D


Her kommer en ny type utfordring, nå som vi har gått over til å kjempe alle mot alle. Premien er kun "heder og ære" og utgjør ingenting i forhold til veiing, så dette er kun for gøy 

I løpet av fredag hver uke vil det blir kåret;


UKAS KOSTHOLDSGURU


UKAS TRENINGSGURU


Denne runden blir det litt «friere» i forhold til poeng (altså ikke så mye makspoeng) noe som medfører at dere må huske å loggføre poengene deres hver dag, hvis dere skal ha sjans til å ha oversikt vil jeg tro 


Utfordringen går fortsatt fra søndag til torsdag.

Man velger selv om man skriver styrkeøvelser under de konkrete målene, eller om man skriver det på trening. MEN man kan ikke skrive det begge steder!



Dere velger fritt fra «KOSTHOLDSLISTA» og «TRENINGSLISTA». Dere starter på nytt hver dag, så selv om du gjør noe på lista på mandag så kan du gjøre det resten av uka også!


KOSTHOLDSLISTA:
Snopfri dag--- 25 poeng

1/3 av middagsfatet fylt med grønnsaker---25 poeng

1 liter vann---10 poeng

1,5 liter vann---25 poeng

x antall frukt---5 poeng (pr frukt spist)

x antall grønnsaker (en neve)---5 poeng (pr grønnsak spist)


TRENINGSLISTA:
Trening---5 poeng for 5 minutt trening

Fysisk aktivitet uten særlig økning i puls--- 5 poeng for 10 minutt trening
(ut på tur o.l.)

15 000 skritt---25 poeng

Yoga i 20 minutt---25 poeng

Knebøy ved toalettbesøk---1 poeng pr knebøy

Dans ved tannpuss---5 poeng

Tøying---2 poeng pr øvelse/repetisjon

Mage/kjerne---1 poeng øvelse/repetisjon

Armøvelser når du er på kjøkkenet---1 poeng pr øvelse/repetisjon

Kneløft når du går ut av huset---1 poeng pr øvelse/repetisjon

Ryggøvelser før sengetid---1 poeng pr øvelse/repetisjon



Her kommer utfordringen fra Røde Bær for Uke 10 :) Håper alle får en fin uke, lykke til!


Trening: 5 poeng for 5 min trening, maks 90 poeng per dag

Vann: 10 poeng for 1 liter, 25 poeng for 1,5 liter per dag, maks 25 poeng per dag

Snop: 25 poeng for snopefri dag

Grønnsaker: Om 1/3 av middagen består av grønnsaker får du 25 Poeng


Ukeschallenge

Nok en Challenge der du kan velge fritt blant ulike oppgaver, men denne gangen er det 8 oppgaver som gir makspoeng og bonus

Samme oppgave skal ikke gjøres to ganger, men flere kan gjøres i løpet av en dag

Poeng per oppgave er 25 J


1. Gjør knebøy hver gang du går på do

2. Drikk et glass vann før hvert måltid

3. Ha en kjøttfri middag

4. Gjør en ukeaktivitet i minst 30 minutter

5. Hold deg elektronikkfri etter 2300

6. Lag en middag fra «bunnen»

7. Gå minst 15000 skritt på en dag

8. Gjør minst 30 min husarbeid

9. Gjør noe snilt for en annen person (slipp noen frem i trafikken, gi panten din til Røde Kors, si noe snilt til en fremmed som trenger det osv)

10. Ta planken i ett minutt * 3

11. Gjør noe fint og gjerne avslappende for deg selv (Fotbad, ansiktsmaske, hårkur osv)

12. Yoga i 20 min

Bonus:

Tren minst 90 min hver dag og få 50 poeng i bonus

Drikk minst 1,5 liter per dag og få 50 i bonus

Hold deg snopefri alle dager og få 50 poeng i bonus

1/3 av middagen er grønnsaker = 50 poeng i bonus

Gjennomføring av 8 av oppgavene gir 50 poeng i bonus

Alle melder seg på ved å kopiere malen under og fylle inn etter hvert. Den må være ferdig utfylt og utregnet med totalpoeng innen 1900 på fredag.



Her kommer utfordringen fra RØDE BÆR for Uke 8

Trening: 5 poeng for 5 min trening,maks 60 poeng per dag

Vann: 10 poeng for 1 liter, 25 poeng for 1,5 liter per dag, maks 25 poeng per dag

Snop: 25 poeng for snopefri dag

Grønnsaker: 25 poeng for 1/3 av tallerkenen dekkes med grønnsaker under middagen


Ukeschallenge

Denne uka får dere en rekke oppgaver å velge imellom. Dere kan maks få poeng for 6 av disse iløpet av uka.


Poeng per oppgave er 25


  • Ha en kjøttfri middag.

  • Mediter hver dag. 5 minutt gir 10 poeng, 10 minutt gir 25 poeng.

  • Ha en helt sukkerfri dag (dette gjelder alt av innhold i mat)

  • Start hver dag med sitronvann.

  • Prøv ut en ny matrett.

  • Prøv noe nytt. Det kan være en topptur, idrett, hårfarge, mat du er skeptisk til o.l. Noe som er nytt for deg.

  • Bakketrening. 10 minutt gir 10 poeng. 20 minutt gir 25 poeng.

  • Utelek med barna i minst 30 minutt.

  • Gjør noe husarbeid du har utsatt.

  • Ingen elektronikk etter kl 22.00.

  • 15 000 skritt på en dag.

  • Drikk et glass vann før et måltid, 3 ganger på en dag.


Bonus:

Tren minst 60 min hver dag og få 50 poeng i bonus

Drikk minst 1,5 liter per dag og få 50 i bonus

Hold deg snopefri alle dager og få 50 poeng i bonus

1/3 av tallerkenen dekkes med grønnsaker under middagen hver dag og få 50 poeng i bonus

Gjennomføring av 6 challenge-oppgaver gir 50 poeng i bonus

Alle melder seg på ved å kopiere malen under og fylle inn etter hvert. Den må være ferdig utfylt og utregnet med totalpoeng innen 1900 på fredag.

Jeg ønsker i alle fall en litt enklere challenge denne uka! :) kanskje poeng for maks 8 forskjellige ! Eller for både 4 og 8 f.eks.. Og kanskje en med skritt og mat. :)
 
Kanskje ha med noen uteaktiviteter i challengen. Her skal de iallefall bli strålende vær til uka. Jeg liker plukk og miks iallefall. Men er jo ikke med lenger...
 
Gratulerer som ukas vinner, Desemberjente2016[emoji1] Og velkommen til Bringebær, katta og mamma til 2 rakkarunger :)!

Jeg jobber på et kjøpesenter, ser for meg at jeg gjør knebøy når jeg går gjennom senteret for å gå på do[emoji23]
Jeg også ønsker en enklere challenge, og ikke så mye dilldall [emoji85] heller fokus på trening og kosthold.
 
Last edited:
Hva tenker dere om en challenge med øvelser der det ikke er noe poengtak? Dvs, om man gjør alle hver dag er det mulig å hente mer enn 100 poeng..(?)

Jeg er ingen fan av vann, klarer den aldri, men tar den gjerne med da jeg vet flere setter pris på det.

Så er jeg enig angående skritt. Veldig motiverende! :) Vet at noen mangler skritteller da...

Skal jeg lage et forslag?
 
Hva tenker dere om en challenge med øvelser der det ikke er noe poengtak? Dvs, om man gjør alle hver dag er det mulig å hente mer enn 100 poeng..(?)

Jeg er ingen fan av vann, klarer den aldri, men tar den gjerne med da jeg vet flere setter pris på det.

Så er jeg enig angående skritt. Veldig motiverende! :) Vet at noen mangler skritteller da...

Skal jeg lage et forslag?

Er med på challengen om det ikke er altfor mange aktiviteter.
Vann er jeg veldig for, har en flaske hjem og en på jobb, som begge rommer 7,5 dl. Så da er det bare å fylle opp, og tømme dem[emoji4]
Har ikke skritteller, men vet at det hjelper mange med å komme seg ut, så bare å ha det med. Jeg liker oppgaver som har med frukt og grønt å gjøre. Skriv et forslag, så ser vi[emoji4]
 
Husk å skriv FERDIG bak lag når du er ferdig.

Trening: 5 poeng pr. 5 min med trening. (eks: 30min trening = 30 poeng, 1 time = 60 poeng)

Mosjon: 5 poeng pr 10 min med mosjon. (eks: 30min mosjon = 15 poeng, 1 time = 30 poeng)

Snop: 25 poeng for snopefri dag.

Frukt/Grønt: 25 poeng for å spise minst 5 frukt eller grønnsaker hver dag. Velg selv fordelingen.

Vann: 25 poeng for 1,5 liter vann om dagen. 15 poeng for 1 liter.

Skritt: 25 poeng for å gå 10000 skritt hver dag. 5 poeng ekstra for hver fullførte 1000 skritt over 10000.

Challenge: Velg øvelser fra listen. Det finnes ikke noe poengtak og du får 25 poeng for hver øvelse du gjennomfører. Du kan også gjøre den samme flere ganger samme dag for flere poeng.

1. Ta 3*15 situps (kan også tas på mage-apparat)
2. Ta 3*15 knebøy
3. Gjør 3*15 diagonalløft
4. Ta planken 3*30 sekunder
5. Ta 3*15 utfall
6. Ta 3*15 glute bridge (bekkenløft)
7. Ta 3*15 pushups


Bonus:
Trening/Mosjon: Tren minst 30 minutter eller mosjoner minst 60 minutter hver dag og få 50 poeng i bonus.

Snop: Snopefri alle dager og få 50 poeng i bonus.

Frukt/grønt: Spis minst 5 frukt/grønt hver dag og få 50 poeng i bonus.

Vann: Drikk 1,5 liter vann alle dager og få 50 poeng.

Skritt: Gå minst 10000 skritt hver dag og få 50 poeng

Challenge: Minst 100 poeng hver dag utløser bonus på 50 poeng.

LAG -

Søndag
Trening/Mosjon:
Snop:
Frukt/grønt:
Vann:
Skritt:
Challenge:
Dagens total:

Mandag
Trening/Mosjon:
Snop:
Frukt/grønt:
Vann:
Skritt:
Challenge:
Dagens total:

Tirsdag
Trening/Mosjon:
Snop:
Frukt/grønt:
Vann:
Skritt:
Challenge:
Dagens total:

Onsdag
Trening/Mosjon:
Snop:
Frukt/grønt:
Vann:
Skritt:
Challenge:
Dagens total:

Torsdag
Trening/Mosjon:
Snop:
Frukt/grønt:
Vann:
Skritt
Challenge:
Dagens total:

Bonus:
Trening/Mosjon:
Snop:
Frukt/grønt:
Vann:
Skritt:
Challenge:

Sum totalt:
 
Forslaget over er en skikkelig poengdriver med noe for enhver smak, men blir det for mye?
 
Forslaget over er en skikkelig poengdriver med noe for enhver smak, men blir det for mye?
Jeg synes det er ok. Her kan du velge og vrake. :) godt skrevet!
 
Forslaget over er en skikkelig poengdriver med noe for enhver smak, men blir det for mye?

Sorry treg påkobling på challenge[emoji15] Kjempebra at du ordner[emoji1] Synes denne var veldig bra[emoji1360] Masse gode treningsøvelser og liker godt at man får ekstra poeng over 10 000 skritt. Har hjulpet meg mye på aktivitetssiden m skritteller challenge iallfall.
 
Back
Topp