Sko

Himla

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
It's gonna be May 2019
Hvilken type sko satser dere på fremover? Nå som vi er mer og mer utendørs tenkte jeg å gå til innkjøp av sko til mini. Finnes vel noen myke vannavstøtende, men usikker på hvordan disse er å gå i? Gutten min vil helst stå eller gå langs møbler hele dagen. Nå har han også begynt å stå alene uten støtte, så regner med at han begynner å gå i løpet av sommeren. Noen gode anbefalinger? :)
 
Vi bruker bare skinntøfler foreløpig og barbeint. Men hun her har ikke kommet så langt som at hun står alene enda. Når det er dags for et par sko så kommer jeg til å ta henne med i butikken og prøve ut litt forskjellig. Storebroren har alltid hatt en veldig nett fot, men lang og kan ikke bruke hvilke som helst. Superfit og ecco har vi veldig gode erfaringer med og viking fritidssko til barnehagen, de tåler mye! De i butikken kan sikkert komme med anbefalinger også! Bare ikke gå på en lørdag :p

Lykke til :)
 
Vi bruker bare skinntøfler foreløpig og barbeint. Men hun her har ikke kommet så langt som at hun står alene enda. Når det er dags for et par sko så kommer jeg til å ta henne med i butikken og prøve ut litt forskjellig. Storebroren har alltid hatt en veldig nett fot, men lang og kan ikke bruke hvilke som helst. Superfit og ecco har vi veldig gode erfaringer med og viking fritidssko til barnehagen, de tåler mye! De i butikken kan sikkert komme med anbefalinger også! Bare ikke gå på en lørdag :p

Lykke til :)

Takk for tips! Får ta oss en butikkrunde :)
 
Har jo en liten mini... Hvor langt ned går sko egentlig? Typ 15 er for stort enda...
 

Jeg så på de i går, kjempefine! De hadde også flere andre typer Ecco i lilla også, som startet på str 19.
Prøvde de på, men de var dessverre for store enda.

Hun har et par lave adidas i str 18, og de begynner faktisk å bli små.. Så enten er de små i str eller så er Ecco store i str.
 
Jeg så på de i går, kjempefine! De hadde også flere andre typer Ecco i lilla også, som startet på str 19.
Prøvde de på, men de var dessverre for store enda.

Hun har et par lave adidas i str 18, og de begynner faktisk å bli små.. Så enten er de små i str eller så er Ecco store i str.
Skostørrelser kommer jeg aldri til å forstå meg på. Synes det er så mye forskjellig etter hvilket merke det er. Hvorfor kan ikke alle operere likt? :rolleyes:
 
Ikke bare forskjell på om de er store eller små fra merke til merke, men modellene også. For ikke å snakke om bredden mellom modellene :p Derfor viktig å ha med poden så de får prøve forskjellige modeller :D
 
Ikke bare forskjell på om de er store eller små fra merke til merke, men modellene også. For ikke å snakke om bredden mellom modellene :p Derfor viktig å ha med poden så de får prøve forskjellige modeller :D

Synd det er så utrolig mye fint på nett :p
 
Bruker dere sko nå? Jeg ble anbefalt å vente til hun MÅ bruke det ute. Er nok en stund til hun går, så det haster ikke. Har så lyst til å kjøpe, men umulig å forutse str når den tid kommer.
 
Bruker dere sko nå? Jeg ble anbefalt å vente til hun MÅ bruke det ute. Er nok en stund til hun går, så det haster ikke. Har så lyst til å kjøpe, men umulig å forutse str når den tid kommer.
Jeg har heller ikke sko enda, ligger/sitter jo i pose i vogna. Og blir nok flere måneder til hun går enda, så tenker jeg venter til rett før barnehagestart med å kjøpe noe som passer da :)
 
Jeg har heller ikke sko enda, ligger/sitter jo i pose i vogna. Og blir nok flere måneder til hun går enda, så tenker jeg venter til rett før barnehagestart med å kjøpe noe som passer da :)


Har et par tøfler liggende som vi tenker å bruke ute når han vil prøve å gå i starten hvis været tillater det. Ellers så vurderer vi å kjøpe Stonz eller reima hiipii til bhg start for han går nok ikke til det.
 
Bruker dere sko nå? Jeg ble anbefalt å vente til hun MÅ bruke det ute. Er nok en stund til hun går, så det haster ikke. Har så lyst til å kjøpe, men umulig å forutse str når den tid kommer.

Har kjøpt et par sandaler og et par joggesko vi. Klarte ikke å dy meg på salg :) Han kommer ikke til å bruke de mye, men har savnet sko i noen situasjoner. Vår går veldig mye med støtte nå og står flere minutter alene uten støtte, så tenker at det er greit å ha hvis det f.eks. er vått ute. Har testet skoene litt de siste dagene og han beveger jo seg helt klart best uten, så blir som sagt bare innimellom vi bruker de.
 
Tar opp denne tråden igjen... nå må vi kjøpe sko og jeg aner ikke hva jeg skal gå for. Tips anyone?
 
Tar opp denne tråden igjen... nå må vi kjøpe sko og jeg aner ikke hva jeg skal gå for. Tips anyone?
Til hvordan bruk? :) Her har vi nettopp vært å kjøpt et par "hverdagssko" fra Ponny, de hadde litt bredere lest enn Ecco. Mykt godt skinn i de. Venter med goretex/sympatex til barnehagestart, men prøvde det også å da ble der også Ponny som hadde best passform til mini.
Har et par stonz til han, greit med noe tett på våte dager :)
Men dra å prøv, det er det beste :)
 
Vi kjøpte noen lette sko på Clarks når vi var i London, for en service og et utvalg!! Anbefaler det om noen skal på tur!
 
Til hvordan bruk? :) Her har vi nettopp vært å kjøpt et par "hverdagssko" fra Ponny, de hadde litt bredere lest enn Ecco. Mykt godt skinn i de. Venter med goretex/sympatex til barnehagestart, men prøvde det også å da ble der også Ponny som hadde best passform til mini.
Har et par stonz til han, greit med noe tett på våte dager :)
Men dra å prøv, det er det beste :)
Til å stå og gå litt med hjelp ute nå. Vi skal på besøk i bhg på mandag og tenker at det er teit å komme barbeint :rolleyes::p Lurer litt på om jeg skal se etter litt lette sandaler. Kan jo bruke de en stund til. Passer vel uansett bare et kvarter. Går for mer robuste utesko og tøfler når hun begynner i bhg om en måned. Da går hun kanskje selv også.
 
Back
Topp