Skjærefjøl

Hjertemor

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Mailykke 2018
Sommerfuglene
Februarbarna 2020
Kanskje litt rart spm men lurer på hvilken fjøl dere har valgt og hvorfor? Tre, stein eller plast.

Utseende messing ligger tre og Stein på topp hos meg. Men stein føler jeg ødlegger knivene og tre vet jeg du må bytte ofte fordi det samler seg bakterier i. Så jeg har valgt plast, men ser ikke like fint ut på matbenken.
 
Trodde at uansett kossen du vasket det så samlet det seg mer bakterier i plast enn i tre? Me bruker skjærefjøl i tre/bambus som oftest, vasker de godt, men bytter ikkje ut særlig ofte. Bruker og billige i plast, som vi bytter ut etter ca 3-4 mnd for da er de slitt.
 
Vi har i tre men jeg ønsker meg noen i plast som tåler oppvaskmaskin bedre.
 
vi har plast :) har ganske mange, kjøpt på ikea :p her er ingen glad i å lage mat, så da prioriteres ikke dyre kjøkkenredskaper :)
 
Bruker plast. Jeg hater ting som står på benken, så alle fjølene ligger i skuffer. Da er det helt irrelevant hvordan de ser ut. Tre er noe drit siden det ikke går så bra i oppvaskmaskin, og stein er iallefall uaktuelt.
 
Vi har sikkert 6 plastskjærefjøler, og en kjempe stor fjøl + en i "vanlig" str i tre. Bruker de i tre kun til brød. Og så bruker vi grønn og blå til grønnsaker, rød til kjøtt og turkis til fisk :)
 
Har både tre og plastikk fjøler . Liker best trefjølen å kutte med - men den kan ikke vaskes i oppvaskmaskinen og det er litt negativt ( gjorde det med forrige og den ble ødelagt) , men liker plastikk for den kan jo vaskes i maskin :p
 
Har valgt plastikk så jeg kan da den i oppvaskmaskinen
 
Back
Topp